Strona 1 z 3

jak szybko wyjac skrzynie biegów s4b5 ?

: 2017-01-22, 23:17
autor: atom1
Powoli przymierzam sie do wymiany sprzęgła, a jeszcze w v6 nie mialem okazji, może ktoś podrzuci kilka rad od czego zacząć i na co uważać żeby nie wydłużyc pracy :-))

bede działal z kanału w sumie najbardziej chodzi mi o dojscie do srub, co z wydechem i rozrusznikiem :-)

polosie i wał na początek

samo łożysko oporowe da sie kupić?

: 2017-01-23, 04:06
autor: s4jakub
Półosi nie musisz wyciagac, wystarczy odkręcić od skrzyni , wydech rozpiąć na obejmach i odkrecasz wał , osłony polosi wykrecasz, najlpiej wyrzucic poduszki skrzyni na dodatkowym podnosniku bo potem masz wiecej miejsca zeby dostac sie do górnych śrub skrzyni jak sobie ja opuscisz(na przedłużkach od miejsca gdzie odpinales wal lecisz) , odpinasz dwie kostki od czujników, wysprzęglik wyjmujesz ze skrzyni, odpinasz ciegła od lewarka , odkrecasz sruby skrzyni i wychodzi ;)

: 2017-01-23, 07:00
autor: yareckiS4
Rozrusznik luzuje się wraz z odkręceniem śrub skrzynia-motor.
Dobrze też przed wyciąganiem skrzyni odkręcić czujnik położenia wału.
Klucz 22 (lub 24 o_O) odkręcasz 2banjo od chłodnicy.
Nie wiem czy konieczne jest wyjmowanie wysprzęglika, wystarczy rozpiąć.
Reszta jak wyżej napisano :mrgreen: powodzenia :-D

: 2017-01-23, 08:43
autor: emtees
Akurat wczoraj wyjmowałem u siebie :lol: Jak masz wszystkie fabryczne osłony termiczne to wiesz, musisz uzbroić się w cierpliwość :lol: Albo się nie baw i od razu z silnikiem wyciągaj jak poobrabiasz imbusy 5'tki na turbinach :mrgreen: Jak nie masz osłon to jakoś pójdzie - ja u siebie akurat półosie w sumie zawsze wyciągam, bo przynajmniej dostęp do śrub jest dużo lepszy i nic mnie nie wk..wia przy wyjmowaniu skrzyni później. Sondy wykręć żeby wyjąć bezproblemowo DP. Z przodu zderzak do zdjęcia, musisz odkręcić pas przedni od podłużnic, żeby odkręcić snub'a. A jego musisz odkręcić żeby podlewarować silnik i odkręcić śruby od skrzyni, które są nad sankami - chyba, że już ktoś u Ciebie je przerobił na 16'tkę czy tam cokolwiek innego i da radę poligonem jakoś tam podejść ;) Wysprzęglika nie wyciągam tylko odpinam i zakładam cienki wężyk zatkany śrubką na przewód do niego co by płyn nie uciekał ;)

: 2017-01-23, 09:31
autor: atom1
Z opisów wynika że nie powinno z tym zejść zbyt długo, musze kupić sprzegło i zregenerować i bedę się brał z wiekszym serwisem (zrobie fotorelacje i mam nadzieje know how)

emtees, do ciebie mam kome wiec spodziewaj sie telefonu ;D

: 2017-01-23, 18:06
autor: emtees
Nie krępuj się w razie czego ;)

: 2017-01-24, 01:04
autor: s4jakub
Moim zdaniem lepiej wyjąć wysprzęglik przykrecany na jedną srubke niz go rozpinac i pozniej bawic sie w odpowietrzanie

: 2017-01-24, 07:03
autor: yareckiS4
zabawa to dla mnie zrzucanie samej skrzyni :-D :mrgreen: :lol:

: 2017-01-24, 20:19
autor: emtees
Ja tam wysprzęglik odpowietrzam w parę minut ;) Jak otworzysz odpowietrznik i dasz mu chwilę to w zasadzie sam się grawitacyjnie odpowietrza :)

: 2017-01-25, 12:23
autor: Rydel
https://www.facebook.com/BMWThugLifer/v ... 057771842/

nie jestem pewien, ale może ten filmik pomoże

: 2017-01-25, 16:57
autor: luk448
emtees, zderzak z przodu do zdjecia??Mi raczej w Sportmile napewno go nie zdejmowali

: 2017-01-25, 23:02
autor: emtees
Możliwe, że śruby schowane za wózkiem masz na 16'tki na przykład. U mnie są imbusy(będę teraz je zmieniał) i nie ma bata - trzeba podlewarować dosyć wysoko silnik. A żeby to zrobić muszę wywalić snub'a. A jego z kolei nie wywalę bez poluzowania pasa przedniego i jego odchylenia. I w tym momencie dochodzimy do kwesti zderzaka :mrgreen: A jak są normalne śruby to da radę podejść kluczem płaskooczkowym na przykład, bez podnoszenia silnika.

: 2017-02-03, 20:20
autor: atom1
zaczalem trupa rozbierać, wyjalem juz polosie i ich osłony,
Obrazek[/img]
zaczalem sie dobierac do turbo ale jak dojsc o tych czwartych srub to na razie nie mam wizji :-)). musze pociac wydech bo mam na stałe no i pomeczyc sie z tymi osłonami bo są, no i sonda oby poszla: -))) (jakby dobrze uciąć dp to by wyszła skrzynia bez zdejmowania z turbin, ale jak to potem pospawac:D )

widze ze jak pojdą DP to polowa za mna, dolne śruby łączenia skrzyni juz ktos pozmieniał ale i tak dostep jest tam kijowy

a chlodzenie skrzyni jak odpinacie? oczka od skrzyni i od przewodu na 1 laczeniu ?

: 2017-02-03, 20:40
autor: emtees
Masz przejeb... :D Musisz wywalić sondy, osłony termiczne z prekatów i wtedy od góry odkręcisz te nakrętki jakoś (o ile pójdą :D ). Psikaj tam wszystko WD40 ile wlezie ;) Przewody od chłodzenia ja odkręcam tylko od skrzyni i odsuwam na bok ;)

: 2017-02-03, 21:24
autor: buba
osłony do wywalenia

do 4 śruby dochodzisz od góry albo od dołu ale musisz poświęcić jeden klucz oczkowy i go wygiąć w U. wtedy ładnie 4 śrube odkręcasz. o ile pamiętam to najlepiej żeby miał ok 10cm to wtedy ładnie się miesci ale to musisz pokombinować sam bo zależy jaką masz dłoń i ile miejsca zostanie. jak wygniesz to resztę też łatwiej ruszyć.

jak nie masz specjalnego klucza do sond to musisz ciąć osłony ale trzeba uważać żeby sond nie uszkodzić (ja osłony wyjąłem na podwórku bez kanału więc się da :mrgreen: )