Strona 7 z 13
					
				
				: 2013-10-16, 13:28
				autor: sahipp
				Panowie panowie ale je sie z wami zgadzam wszyscy macie racje  

 ale ja nie mam na myśli zmiany a4 b5 na s4 b5 ani a4b5 na a4 b6 ze swapem tylko z a4 b5 na a6 c5 czyli to tak jak bym miał s4 b5 i do bagażnika wpierdzielił 0,5 tony bagażu.... 
Stąd takie moje głupie pytania... I nie naśmiewajcie się ze mnie że kogoś namawiam na zmianę s4/rs4 na 1.9 tdi bo to trochę głupie i śmieszne 

 ... Wiadomo że 2.7 w aucie o podobnej wadze to śmiech na sali porównywać to do klekota taka prawda....
Mimo wszystko i tak decyzje mam już i tak podjętą, bo a4 to trochę za małe auto potrzebuję czegoś ciut większego, a poza 2.7 to nie widzę rozsądniejszego silnika do tej budy jaką jest c5...
Flyer w Twoim przypadku się zgadzam to co mówisz ale jakbyś miał do swojej a4 dorzucić jeszcze 0.5 tony? I o to mi mi właśnie chodziło...
Kurcze powiem inaczej, nie chcę wymieniać tu nazwisk czy pseudonimów ale jest grono ludzi (którzy mają poważanie na forach) które stwierdziło że seryjne bT w a6 rozczarowuje i że to nie opłacalne i że ten silnik nie nadaję się do codziennej eksploatacji jeżeli nie zamierza się go porządnie podkręcać... I generalnie stąd zadałem takie głupie pytanie jak to się zbiera...
 
			
					
				
				: 2013-10-16, 13:45
				autor: buba
				bo tak jest. C5 jest ciężkie w ch.uj i tam 230KM czy 250 szału nie robi.
ale jak dowalisz koksu to masz szybki dupowóz z ogromną przestrzenią
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 14:02
				autor: sahipp
				Buba a ile Twoim zdaniem ile należałoby tego koksu dowalić do c5 ale tak aby dało się zamontować lpg?
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 14:10
				autor: buba
				soft to minimalne minimum 
[ Dodano: 2013-10-16, 14:11 ]
i oczywiście manual
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 14:16
				autor: sahipp
				no właśnie i teraz się rozumiemy. Chodzi o to, że ja nie porównuje bezpośrednio 1.9 do 2.7... Wydaje mi się że muszę teraz znaleźć dobrego gaziarza z hamownią i teraz tam uderzyć i sie dopytać wszystkiego...  Na chwile obecną to dowiedziałem się że bT ładnie chodzi na gazie i że nie ma problemów ( mam na myśli dobrze zrobioną instalację a nie jakiś standard)... 
Dowiedziałem się też że do a6 idzie zamontować butlę w koło o pojemności ok 70 litrów faktycznej ilości gazu, więc zasięg już nie jest tragiczny... Muszę natomiast się dowiedzieć w takim razie jaki jest maksymalny pułap mocy jaką będzie tolerował 2.7 bez uszczerbku na jego zdrowiu że tak powiem...
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 14:22
				autor: mik-17
				Nic nie musisz dowalać , skoro moje s4 b6 1850kg (można porównać do C5)  na dupnych turbinach z rs6 które zbierają się w .uj późno , silnik jest przytkany, nawet w trybie awaryjnym zbiera się od dołu lepiej jak 1.9 tdi w b5 Q lub b6 ośka .
Koksu ładujesz tyle ile soft da max, przez 2 lata Ci wystarczy  

 a to czy zrobisz 260 czy 280 PS czy nawet 400ps po modach dla lpg nie ma znaczenia i tak musisz dać dwa odpowiednie reduktory 
 
 
Co do pułapu mocy na lpg to dużo zależy od tego kto stroi dobrze.... a takich osób jest mało
 
			
					
				
				: 2013-10-16, 14:24
				autor: sahipp
				mik - 17 czyli a4b6 jest w podobnej wadze co a6 c5?
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 14:32
				autor: mik-17
				Zależy które, jak jest golas w a4 to może ważyć i 1500 kg podobno z jakimś małym silnikiem , spotkałem się z sedanem 2.7 bt coś ok 1600kg ( nie pamiętam dokładnie).
Waga zależy od wyposażenia i silnika . Ja mam wyposażenia sporo to automatycznie dużo wazy . W dowodzie z ori silnikiem 4.2 miało 1800 kg a teraz ma 1850. Ja mam jakieś wytłumienia a w innych a4 tego nie widzę.
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 15:32
				autor: sahipp
				No to w takim razie to rzeczywiście nie mam się o co martwić... Swoją drogą to jestem w szoku że a4 b6 może ważyć tyle co a6 c5... W takim razie to skąd te stwierdzenia że a6 c5 jest ciężką krową a a4 jest o wiele lżejsze i zwnniejsze...
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 16:24
				autor: Kamil_D
				mialem c5 4.2 na full wypasie w sedanie automat i wazyla niecałe  1800kg
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 17:28
				autor: tyrkal
				Stoi u mnie na podwórku a6 c5 2.7TT z lpg, bak lpg 1/2 i benzyny 1/2 waga -> 1800kg.
Wychodzi ciezsze od mojego s4 b5 o 120kg (to nie jest 0.5 tony !!!) - jedno i drugie kombi.
Ta akurat ma 230km, wiec jaj nie urywa ale planowana moc 300-310km, wiec bedzie wygodny, niewolny dupowóz  

 
			
					
				
				: 2013-10-16, 17:46
				autor: mik-17
				sahipp pisze:No to w takim razie to rzeczywiście nie mam się o co martwić... Swoją drogą to jestem w szoku że a4 b6 może ważyć tyle co a6 c5... W takim razie to skąd te stwierdzenia że a6 c5 jest ciężką krową a a4 jest o wiele lżejsze i zwnniejsze...
A4 b6 są przeważnie lżejsze a ja mam S4 b6 więc się tak do końca nie wzoruj, mam recaro, solar i pełno elektroniki, lpg (jakies 50 kg na oko), dużo więcej wytłumieni niż zwykła a4, heble mam 6 tłoczkowe brembo które są cięższe, dolot z nierdzewki a nie z plastiku czy alu.
Podsumowując biorąc a4 oraz a6 z identycznym silnikiem i wyposażeniem oraz karoserią np avant , a6 będzie na 100% cięższe. Przestrzeń nie bierze się z niczego, w koncu sa wykonane z tego samego typu metalu.
 
			
					
				
				: 2013-10-16, 18:16
				autor: sahipp
				Czytając wasze wypowiedzi to faktycznie nie jest 0,5 tony... Ja liczyłem to tak: według autocentrum a4 b5 w Q w 1.9tdi waży 1350 kg (mój bez Q 1280kg) a a6 2.7T Q 1750 kg i stąd mi się wzieło te 400kg... 
I wiadomo że 400kg to już jest jakiś ciężar a moment obrotowy podobny + do tego wiele wypowiedzi że a6 to ciężka krowa + wypowiedzi różnych osób że seryjne bT w a6 rozczarowuje + ,,jeżeli nie chcesz iść w moce 400ps + to bi turbo nie jest grą wartą świeczki,, ----- i stąd wzięły się moje takie rozmyślania jak to się zbiera w normalnych warunkach drogowych i wątpliwości....
No ale z tego co piszecie, poprawcie jeżeli się mylę to wychodzi na to że pomiędzy s4 b5 (bo co do s- ki to wiem  co to potrafi) i a6 c5 nie ma dużej przepaści w masie auta?
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 18:35
				autor: Kamil_D
				http://www.youtube.com/watch?v=ZaFseXAiy9g
tu a6 ma niby tylko soft zrobiony 305KM
http://www.youtube.com/watch?v=N28janLnDT8
a tu a4 1.9 quattro po chipie
Na prawde nie ma co porownywac :)
 
			 
			
					
				
				: 2013-10-16, 18:49
				autor: sahipp
				A powiedzcie mi taką rzecz, wiem że to teraz nie na temat: na pewno będzie to a6 przed liftem 230 ps ( łatwiej dostać z manualem) i teraz sam soft daje ok 270 ps i co należałoby jeszcze zmienić aby osiągnąć okolice 300ps?
I teraz mam jeszcze jedno pytanie tylko nie irytujcie się że znów porównam do 1.9... W przypadku podnoszenia mocy w tdi to spalanie przy normalnej jeździe się nie zmienia, a jak wygląda to w przypadku benzyn?