aaa no sid juz rozumiem ;) niestety zabral gnojek :) a ja leje pb :( hihi :)
Sluchajcie ja mam na to wyjebane na czym jest moc czy na gazie , czy na paliwie czy na ropie czy na piardach ze sloika mojej prababci. Jest moc silnik dziala poprawnie , zestrojony ok bledow nie wali a logowal i hamowal to GTO i sam sie dziwil ze chodzi wszystko normalnie ( ba na paliwie stuki sie pojawiaja a na gazie nie ) wiec jak jest moc i dziala to co za roznica na czym ? Sam mowil ze nie jest przekonany do gazu w aucie ale jesli wszystko dziala prawidlowo to czemu nie? Baaa robilismy dodatkowe pomiary na gazie i dowalone kilka stopni na zaplonie a stukow ciagle brak.
Wleje sie za 120 zl gazu i pyka normalnym tempem trase 300 km. Vpower ma powiedzmy 100 oktan i kosztuje 6,70 , dodatkowo nie kupisz go na wiekszosci stacji a gaz wszedzie kosztuje 2,8 zl i ma powyzej 104 oktan . Tu macie artykul w temacie ( nie chodzi nawet o gaz a ogolnie o ilosc oktan - zawsze mozna cos podczytac i sei dowiedziec ;) :
http://autokult.pl/2011/06/02/liczba-ok ... oc-silnika
Jak sie wkurwie to i bialasowi pierdolne gazem po tłokach :)
Powiedzcie mi czy jak stoicie w korku w tych waszych 400-500 konnych dupowozach to jaka roznica czy pracuje na gazie czy na benzynie ? Jak jedziesz 80 km/h po jakis waskich drogach na 2 tys rpm to jaka roznica ? Tutaj mozna sobie pozwolic na pelnego buta na gazie i nic sie nie dzieje.
Z zalozenia gaz mial byc aby sie przemieszczac autem a to nie oznacza pedalu w podlodze tylko z 98% normalna jazde . Tutaj wyszlo fajnie bo starcza gazu do konca ;)
Gaz ma swoje plusy i minusy ( plus ilosc oktanow minus kalorycznosc po jego tempreaturze , cisnieniu itp ale nad tym czuwa elektronika od gazu ) . Te instalacje sa juz mocno zaawansowane ( nie idealne ale naprawde do takiego systemu sterowania jak jest w S4 wystarczajace ) i wszystko dziala. Tłoki nie splywaja , turbiny nie padaja jesli jest instalacja ok wszystko dziala jak na benzynie bez mala.
Wiec prosze was : skonczcie pierdzielic ze gaz do zapalniczek i kuchenek , ropa do traktorow a szlachetną benzyne lejcie po cenie 200% wyzszej . Wam sie ludzie nie wpierdzielaja ze przeplacacie benzyne wiec troche zrozumienia. Zauwazylem pozatym ze najwiecej do powiedzenia o gazie maja ludzie ktorzy nigdy nie mieli porzadnej instalacji w aucie , nie maja pojecia jak to dziala i uwazaja ze to nie moze dzialac.
Moc jest ? jest ;)
BTW : duzo osob na forum ma gaz i nawet o tym nie wiecie bo nie mowią i nie pisza zeby wlasnie nie bylo pierdzielenia ze gaz be, fu itp. Fakt troche moze kogos draznic ze auto doinwestowane , mocne i gaz ... nie takie auta na gazie smigaja ... mocniejsze , 3-4 razy drozsze i bardziej ekskluzywne niz a4 z 95 roku a ich wlasciciele z pewnoscia mogli by sobie pozwolic na jazde na benzynie :) Mysle ze wyczerpalem temat. prosilbym o zachowanie zdrowego rozsadku i nie patrzenia tylko z wlasnego punktu widzenia na tą tematyke . Zawsze byla i jest kontrowersyjna. Wiec szkoda tracic czas jak juz dawno wiadomo ze sa za , przeciw itp.
Wiedzialem ze tak bedzie ale dla niektorych z was to kicha i obciach a dla niektorych osiagniecie mimo ze w to nie wierzycie ;)
Wracajac do samego auta: silnik ma seryjne glowice AGB ( waskie kanaly ) , auto ma zawyzona wrecz wage do pomiaru ( auto wazylo rowne 1600 + ja i Krzysiek - ja to cienias krzysiu troche wiecej ma ciala i dalismy wrecz gorke na masie ) bylo stosunkow cieplo ( jakies 25 stopni ) a i tak wynik jest ladny wdg mnie :) Gdzies bylo chyba S4 ktore mialo glowy 2,8 , turbawki rs6 a 400 nie peklo nawet.