Strona 6 z 7
: 2016-07-13, 13:39
autor: pawelosinski83
Jeśli o nich mówisz, to są 3 chłodnice wody przy tym silniku, duża + 2 dodatkowe, boczne, takie małe...
Chyba, że jeszcze coś dodatkowego jest

: 2016-07-13, 13:57
autor: RSK
To chodzi o dodatkowe małe boczne

: 2016-07-14, 10:22
autor: luk448
pawelosinski83, podkladki zrob z telfonu o gr ok 5 mm
: 2016-07-14, 10:55
autor: pawelosinski83
luk448 pisze:pawelosinski83, podkladki zrob z telfonu o gr ok 5 mm
DZIĘKI, taki też miałem zamiar żeby użyć teflonu...
Brat ma grawerkę/ploter laserowy to mi to piknie przytnie

razem z podkłądkami izolujacymi pod sruby.
A orientujesz się, czy potrzebne są uszczelki między teflon a kolektor/głowice?
Wyczytałem, że niby nie, bo samo tworzywo tej grubości dobrze uszczelni połączenie... Ale mam obawy trochę

: 2016-07-14, 11:34
autor: RSK
W przypadku zakupu przekładek od SID'a montowałem uszczelki x2
tzn:
- uszczelka między kolektor dolotowy - podkładka
- uszczelka między podkładka - głowice
Nie oszczędzaj, łącznie zakup 4 szt. uszczelek.
Przy okazji demontażu dolotu wyczyść go w środku.
Pamiętaj, że śruby również muszą być dłuższe o grubość podkładki.
Najpierw zakup uszczelkę, a później laserem wytnij teflon pod podkałdkę
Przekładka od Sid'a miała chyba dokładnie 5mm ... troszkę niższa od proponowanej przez JHM
: 2016-07-14, 11:50
autor: pawelosinski83
RSK pisze:W przypadku zakupu przekładek od SID'a montowałem uszczelki x2
tzn:
- uszczelka między kolektor dolotowy - podkładka
- uszczelka między podkładka - głowice
Nie oszczędzaj, łącznie zakup 4 szt. uszczelek.
Przy okazji demontażu dolotu wyczyść go w środku.
Pamiętaj, że śruby również muszą być dłuższe o grubość podkładki.
Najpierw zakup uszczelkę, a później laserem wytnij teflon pod podkałdkę
Przekładka od Sid'a miała chyba dokładnie 5mm ... troszkę niższa od proponowanej przez JHM
Jasne, jasne, tak właśnie planowałem to zrobić z odwzorowaniem uszczelki.
Nie chodzi o oszczędzanie na uszczelkach, tylko o szczelność i sens... Te uszczelki nie były robione z myślą o uszczelnianiu teflonu hehe
: 2016-07-14, 14:42
autor: buba
luk448 pisze:pawelosinski83, podkladki zrob z telfonu o gr ok 5 mm
mówisz

: 2016-07-14, 14:46
autor: luk448
pawelosinski83, robisz tzw kanapke czyli wkladasz teflon miedzy dwie zwykle uszczelki pod kolektor.
buba, a to nie wiedziales?
oczywiscie wszystko wiem i uszczelki mam od Buby ..tyle tylko ze wciaz w bagazniku

: 2016-07-19, 14:50
autor: RSK
Historyczny temat z forum dotyczący oliwy w 4.2
czyli nowe-stare spojrzenie na problemy olejowe
viewtopic.php?t=4799&postdays=0&postorder=asc&start=0
: 2016-07-30, 19:16
autor: 2f2f
RSK pisze:bosakbosak pisze:U mnie po rozłożeniu, wyczyszczeniu i złożeniu silnika na nowych uszczelkach wziął może z 0.5 litra przez 10 000 km.
aaaaaa Świstak siedzi i zawija .... i ze śmiechu się zwija czytając takie głupoty
norma, zgodnie z książką serwisową (strona 274) zużycie silnika przy
normalnej jeździe to 0,5l/1000 km
W moim robilem dwie dolewki po 1l na 30,000. I to tylko bo ostrym palowaniu po auostradach kilkaset kilometrow dziennie. Wiec nie pisz prosze glupot ze kazdy zlopie i ze norma cos przewiduje i tak ma byc. Normy to polisy ubepieczeniowe producentow. Silnik z RS4 B8
: 2016-07-30, 23:26
autor: RSK
2f2f,
temat dotyczy S4 B6, a nie RS4 B8 ... trochę różni te silniki ... jakieś 10 lat technologii czyli 3 generacje silnika 4.2V8
więc jeżeli nie jeździłeś BBK to proszę Cię abyś nie wypowiadał się w tematach o których nie masz pojęcia
niestety BBK ma apetyt na olej ... w mniejszych lub większych ilościach ale apetyt jest
komentarze "nie pisz głupot" nie przystoją właścicielowi S4/RS4 w szczególności w mniejszości forumowej posiadaczy 4.2V8 ... jeżeli nie zgadzasz się tym to proponuję rozmowę przenieść na pw
: 2016-07-31, 11:26
autor: PMW
RSK pisze:temat dotyczy S4 B6, a nie RS4 B8 ... trochę różni te silniki ... jakieś 10 lat technologii czyli 3 generacje silnika 4.2V8
więc jeżeli nie jeździłeś BBK to proszę Cię abyś nie wypowiadał się w tematach o których nie masz pojęcia
niestety BBK ma apetyt na olej ... w mniejszych lub większych ilościach ale apetyt jest
komentarze "nie pisz głupot" nie przystoją właścicielowi S4/RS4 w szczególności w mniejszości forumowej posiadaczy 4.2V8 ... jeżeli nie zgadzasz się tym to proponuję rozmowę przenieść na pw
potwierdzam - te silniki lubią olej... u mnie było to do 0,5 l /1000 km przy normalnej jeździe, olej 5w50 syntetyk. Nowy właściciel po zakupie udał się w długą trasę i zapalił się alladyn

- prawdopodobnie nie kontrolował poziomu

po 3 tygodniach od zakupu zadzwonił i zaczał mu wciągać litr na 300 km. Prawdopodobnie pierścienie dostały
: 2017-05-06, 08:02
autor: rmjunior
Witam,
W ramach ciekawostki: w lutym tego roku kupiłem zupelnie nowy silnik 4.2 BHF. Zostal on włożony do S4 b6 w miejsce orginalnego BBK.
Stary spalał okolo 0.5l na 1000km natomiast nowy po przejechaniu 6 tys km nie spalił nic. Poprzednio i teraz jeżdżę na oleju Liqui Moly 5w40 4100
: 2017-05-06, 13:45
autor: Masta_J
Nowy w sensie z ASO?
: 2017-05-06, 22:54
autor: rmjunior
Nowy w sensie od pośrednika z Holandii ale z zerowym przebiegiem i roczna gwarancją. Firma kupuje całe partie silników bezpośrednio od Audi. Ja wziąłem jeden z chyba 160 sztuk, które mieli na magazynie. W aso z tego co sie dowiadywałem chcieli mi sprzedać poszczególne części osobno. Np goły blok za 24 tys zł :)