Strona 6 z 7

: 2016-05-23, 13:31
autor: bart3cki
Po ile te zaciski od rsyy?

: 2016-05-27, 21:34
autor: atom1
Obrazek

No to dzisiaj puzle skompletowalem :-) zostaje montaz, wstepnie juz przymierzylem i bedize pasic obok wentylatora klimy, boje sie tylko o miejsce na podstawke bo wymyslilem sobie ze zostawie seryjna grzejniczke (bo w koncu najpierw woda nam ten olej nagrzewa a potem niby powyzej 90 studzi, a termostat w podstawce i tak jest na 90 stopni, totez mysle ze adno drugomu nie mieszajet) i dam mniejszy filtr ktory tez juz sobie dobralem- zobaczymy co z tego wyjdzie

przewody dorobione oby wszystko sie udalo upchac

: 2016-05-28, 20:44
autor: Stachu909
nawet standardowy filtr się mieści jak zostawisz ori chłodniczkę ;-)

: 2016-05-29, 00:09
autor: atom1
o widizsz to ciekawe info, z tego co patrzylem to sie nie zmiesci bo podstrawka ma tam ok 30mm, ale nie przymierzalem wiec jest to dobre rokowanie....., w sumie mozna podrezac przednie wzmocnienie :mrgreen:

: 2016-05-29, 11:30
autor: biaggi49
Czytam cały temat, patrze ze identyczne problemy ja miałem z EGT, skąd zamawiałeś zestaw chłodnica i reszta ?

: 2016-06-14, 22:05
autor: atom1
kompletowalem wszystko sam..bo na forum kazdy ma ale nic nie napisze jak temat ugryzc, zreszta nie tylko na tym forum tak jest :oops:

podstawka od fmic z termostatem 250
chlodnica jest z mazdy rx8 60
przewody dorabiane w zakladzie 120
filtr oleju z polo mann 712 costam najbardziej mi pasowal wielkoscia, gwintami i zaworkiem - bardzo zblizone do serii

2 dni temu zamontowlaem i woz jeszcze sie nie zatarl wiec jakies tam smarowanie dalej ma na tym moim fikumiku

no to tak jak to teraz zamontowac:

sciagamy zderzak- kazdy wie jak to zrobic.... moj znow ucierpial jak sie z nim szarpalem

chlodnica idealnie pasuje obok wentylatora
Obrazek
wyrzezbilem takie mocowanko od gory, i od spodu tez dalem takze ma podparcie
Obrazek
troche slabo ze chlodnica jest dosc gruba i ma wyjscia do przodu co troche komplikuje sprawe...no ale jakos dalem rade :-)

W zderzaku trzeba wyciac spora czesc amelinum ze wzmocnienia
Obrazek
otwor finalnie wyszedl prawie 2 razy wiekszy, do tego trzeba bylo podrezac kratke od wewnatrz tam gdzie wchodza przewody tak o polowe jej grubosci

odkrecamy fabryczny filtr oleju, wstawiamy podstawke z prawej jest wyjscie oleju lewa wraca. Nie wiem czy nie lepiej jest wziac przewod ktory ma oczka zamiast tych kolanek, byloby latwiej prowadzic weze, no ale jakos sie udalo, weze tez sa jakby w podwójnym oplocie przez co sa malo elastyczne i ciezko sie je uklada
Obrazek
no i na to idzie filtr z polo- wymiarami idealnie jest o tyle mniejszy co podstawka, niestety srednice tez ma sporo mniejsza :(
Obrazek
meczylem kolege w motoryzacyjnym i wynalazl mi jeszcze jakies od omegi A i jeszcze kilka ale jakos ten zaworek mialy inny... a ten w srodku wyglada jak ORG, ktos pisal ze zmiesci sie fabryczy filtr- ale nie wiem jak bo wtedy trzeba ciac sanki

I tak wyszlo finalnie
Obrazek
Zrobilem juz 50km ale nawet nie mialem kiedy poleciec w trase zobaczyc jak temat dziala, awaryjnosc wzrosla o 100% przez te dodatkowe polaczenia no ale jak mus to mus...

wkurza mnie to ze nie ma zadnej kontrolki cisnienia oleju w tym wozie a tylko sobie mozna sprawdzic czekiem, i chyba zamontuje dodatkowy wskaznik z cisnieniem, ktos podrzuci gdzie najlepiej i najlatwiej sie wpiac zeby nie rozbierac polowy auta?

: 2016-06-14, 22:14
autor: luk448
A po co tak kombinowales z tym innym filrem itp?Nie lepiej bylo dac chlodniczke oleju w miejsce seryjnego icka?

: 2016-06-14, 22:33
autor: atom1
tzn....? bo nie kumam, chodzi ci zeby dac centralny IC a zamiast lewego wlozyc chlodnice? no mozna bylo tak zrobic ale mam od RS wiec nie chcialem generowac kosztow, ew mozna bylo wywalic seryjna nagrzewniczko-chlodniczke i wtedy dac sama podstawke i do tego seryjny filtr

: 2016-06-14, 22:37
autor: luk448
Aaa sorry nie zwrocilem uwagi ze masz Smic :mrgreen:

: 2016-06-14, 23:37
autor: quattrobokiem
ale pieknie najeban... robakow w chlodnice wody:))))))))))))

: 2016-06-15, 08:18
autor: buba
Czy mój wzrok sie jeszcze nie wyostrzył z rana czy chłodnica wody jakaś pofalowana :shock:

: 2016-06-15, 08:30
autor: Wojt3q
klimy buba ;) tak delikatnie :-D

a montaz chlodnicy oleju na forum był przerabiany tylko znaleźć trzeba

: 2016-07-13, 14:14
autor: atom1
cos slabo znacie swoje wozy ;p jak nie wiecie ktora chlodnica gdzie, no pofalowana ale szczelna to nie ruszam. Nie jest to tez forumowa igla ;-) i ma swoje patenty z poprzednich wlascicieli typu rury od icka co tez widac na zdjeciu :D

[ Dodano: 2016-07-06, 23:42 ]
to sobie upne, skonczyły sie klocki na tyle a przy okazji zobaczylem ze padla linka i zacisk do polowy tylko oddawal przez to zjadlo 2x szybciej klocki z jednej strony :/, totez nowe kloce, tarcze liznąłem,
Obrazek
ale niestety nie dało sie wkrecic tłoczka :/ tak sie alu utlenilo w rowku gumki, to juz zregenerowalem i odmalowalem oba zaciski, nowe gumki o numerze d4833
Obrazek
najgorzej bylo z linka, niby cos mi przyszlo na zamowienie ale nijak sie mialo do fabrycznej, zaryzykowalem z linka do zwyklych a4
Obrazek
i praktycznie wszystko pasi tylko regulacja jest w miejscu niedostepnym ;P, dlugosc i konowki pasują, wymiana troche upierdliwa ale da rade ogarnac samemu

Najgorzej wyciagnac stara linke z gniazda w tunelu srodkowym, pchac rece miedzy tlumik, wal i oslony termiczne zeby ja wyciagnac :-))
Obrazek

no i trzeba ciagnac ja przez caly woz bo w tym miejscu idzie tylko w jedna strone
Obrazek

i tyle nowosci, tak to trupek gania jak zly :D







to kolejny samoUP, w koncu mialem okazje przetestowac chlodnice oleju czy robi robote w parniku no i robi, jak wczesiej latajac ze stala 150 mialem juz 120 stopni, a powyzej 150 zaczynalo mi podnosic wode ponad 90, tak teraz 160-170 (wiecej nie moglem sprawdzic bo mialem ogranicznik na fotelu:D) mam 110 i woda stoi jak wryta, takze polecam!!

Swoja droga to dziwne dlaczego tak mocne auto nie moze fabrycznie szybko jezdzic na dluzszym dystansie...1 raz sie z tym spotykam, a przejezdzilem juz kilka aut

perypetie ze spadkiem doladowania opisalem w innym temacie, ale juz wszystko uleczone, przy tym minispotkanie wyszlo
Obrazek
no i woz w forcie 4 :D
Obrazek
jak wroce musze znow walczyc ze zderzakiem bo przez weze od chlodnicy mi go ciagle wypycha

: 2016-07-13, 16:16
autor: quadysz
wskazowka temperatury wody rusza sie jak woda ma faktycznie tak 110-120 stopni :D

: 2016-07-13, 16:47
autor: Jachyr
Ciekawe co piszesz. Pompe wody wymieniales/sprawdzales? Ja jak latam trasy pl-be to zawsze 160+ i woda idealnie na 90 a w temp na zewnatrz w okolicy 0-5 stopni to woda czasami nie ma 90 przy takich samych predkosciach.