Strona 6 z 13

: 2013-09-17, 12:29
autor: emzinio
Mam i miałem w domu tdi(150km i 200 km) i 2.7 t które robią podobne przebiegi roczne.
Koszty utrzymania to dwa różne światy- paliwo paliwem, ale wszelkie inne to już zupełnie inna bajka.
Aczkolwiek jak mam możliwość wybrania czym jade w droge to zawsze wsiąde do 2.7t.

a porónianie przyspieszeń to już wogóle jakaś komedia na kółkach;)
Chłopie przejedz się zdrowym biturbo chociaż 300 + a później wejdz na ta strone i zlikwiduj ten temat bo to jest paranoiczne porównie;)

: 2013-09-17, 12:46
autor: buba
kiedyś były wojny czyje samochody są szybsze patrząc na wykresy z hamowni

teraz porównujemy diesla do benzyny po wykresach

czasy się zmieniają i świat idzie do przodu

trzeba sie dostosować ;-)

: 2013-09-17, 21:17
autor: arti@R1
Diesle maja troche tego momentu, ale ile do od 1500-3500 obr he he.. nie ma co porownywac do momentu choćby 2.7T ;-)

: 2013-09-17, 22:04
autor: SID
ja myślę że kolega jak się przesiądzie z 1,9tdi nawet 200ps do 2,7bi 310ps to tydzień "z otwartą buzią będzie siedział na fotelu i patrzył do przodu w dal"
wybaczcie, ale tak dalej odbieram to całe zamieszanie i porównanie 1,9tdi do 2,7bi

: 2013-10-16, 00:32
autor: sahipp
Trochę mnie tu nie było, a widzę że się rozpisaliście :-D hehe nie to nie tak ze porównuję 1.9 do 2.7T tak do słownie... Powiem tak mam dylemat czy kupić ponownie a4 b5 z 1.9 ale z Q ( bo na Q zachorowałem) czy przesiąść się na a6 2.7T w Q... i teraz zgadzam się z wami że bezpośrednio nie ma co porównywać 1.9 nawet po grubych modach do 2.7T ale należy pamiętać że a6 w stosunku do a4 to jakieś średnio 0,5 tony więcej jeżeli chodzi o masę auta... I teraz tak moment obrotowy będzie podobny, jedyna przewaga to konie mechaniczne na korzyść a6...
i dla tego się pytałem jak to się zbiera czy rzeczywiście ciągnie od samego dołu.... biorąc pod uwagę różnicę w masie aut to taka a6 co ma 250 ps to w przypadku a4 b5 aby mieć podobny stosunek koni do masy to wystarcza jej 190 ps....

Dla tego nie zupełnie mi chodziło o porównywanie dosłownie samych silników ;-)

: 2013-10-16, 00:39
autor: bracus
a dlaczego porównujesz kosiarkę z traktorem ? też się nie da porównać....
i co to znaczy zbierać się ? przykładowo jedziesz na 3 biegu w 2.7 od 60 do 160 a w takim 1.9 ? do ilu ? do 120 ? nie da się tego porównać i tyle

: 2013-10-16, 00:46
autor: sahipp
tak masz racje ale bardziej mi chodzi o normalną codzienną eksploatację np jedziesz te 60 km/h na 3 biegu i chcesz zmienić pas ale nie chcesz nikogo zblokować dociskasz gaz i co się dzieję wtedy? w tdi masz pełny ogień a w bi turbo( seryjnym w miarę a nie 700ps itp) :
a)zacznie ciągnąc jak tdi
b)musi być redukcja do 2 biegu i wkręcenie na obroty


Ja wiem że nie których ten temat to pewnie drażni, no mówię nie jechałem nigdy takim autem z takim silnikiem jednak jestem świadomy pewnych rzeczy ale nie wiem wszystkiego dla tego pytam... Panowie masa odgrywa bardzo ważną rolę... Ktoś tu pisał wcześniej że 1.8T nadaję się tylko do golfa 2... Faktycznie jeździłem passatem 1.8t i wrażenia kiepskie, pomimo tego że na kresce bym przegrał z takim 1.8t jadąc moim 1.9.. Ale przecież ten sam 1,8T występuje w s3 i tam mułem nie jest...

Dla tego takie moje rozważania bo mam świadomość że 0.5 tony w masie to jest już ciężar...

: 2013-10-16, 01:28
autor: quadysz
i w kolko macieju, nei bylo cie tyle czasu... i nadal sie nei przejechales zadnym? w sensie zadnym 2,7

: 2013-10-16, 01:38
autor: sahipp
mam propozycję od kolegów co mają 2.7T ale w s-ce a to mi akurat nic nie daję... musiałbym kogoś znaleźć co ma a6....

: 2013-10-16, 05:49
autor: Pasi
Chłopie przejedź się ską, jestem pewien że 2.7 nie wykorzystasz w a6ce nawet w połowie tego potencjału. małym kosztem modzisz sobie go na 300kucyków i się cieszysz odpychającym sie rodzinnym autem.

: 2013-10-16, 06:00
autor: tyrkal
sahipp pisze:tak masz racje ale bardziej mi chodzi o normalną codzienną eksploatację np jedziesz te 60 km/h na 3 biegu i chcesz zmienić pas ale nie chcesz nikogo zblokować dociskasz gaz i co się dzieję wtedy? w tdi masz pełny ogień a w bi turbo( seryjnym w miarę a nie 700ps itp) :
a)zacznie ciągnąc jak tdi
b)musi być redukcja do 2 biegu i wkręcenie na obroty
To ja Ci pomogę i może już się skończy ten temat :)
Miałem Passata b5 w tdi bez Quattro, miałem tam 200km i 430nm.
Po sprzedaniu wybór padł na jedyny słuszny samochód czyli audi quattro z silnikiem 2.7TT.
Jeździłem dwoma sztukami po chipie na ok 300km i powiem Ci tak:
Efekt jest podobny jak w tdi, tzn. po 2000obr/min zaczyna wyrywać, byłem w szoku ze benzyna może sie tak zbierać z dołu jak tdi.
To za sprawą dużej pojemności i małych turbin.
Tylko, że w tdi przy 4000obr/min zabawa się kończy i trzeba zmieniać bieg a wtedy s4 wyprzedza mnie na trzeciego znikając z pola widzenia.
Dzwięk silnika, brak czarnego śmierdzącego dymu to tylko część zalet :)
Nie zastanawiaj sie, tylko kupuj 2.7TT jak chcesz oszczędniej, to lpg ale BARDZO DOBRA instalacja i takie samo strojenie !
Zanim zadasz jeszcze jakieś pytanie, to przeczytaj to jeszcze raz i tak w kółko...
Ja ze zmiany jestem bardzo zadowolony i Ty też bedziesz. KONIEC :)

: 2013-10-16, 07:38
autor: SID
jeszcze trochę a przekona mnie do zmiany auta RS4 2,7 bi na jakieś 1,9 tdi 8-)

: 2013-10-16, 10:01
autor: Bucik
ale pieprzycie, masakra ... :)

: 2013-10-16, 10:55
autor: arti@R1
SID pisze:jeszcze trochę a przekona mnie do zmiany auta RS4 2,7 bi na jakieś 1,9 tdi 8-)
:mrgreen:

: 2013-10-16, 12:26
autor: Flyer
Co do porownania TDI vs 2,7TT, to ten, ktory zrobil swapa ma chyba najlepsze...

Mialem 2,5TDI 200PS/420NM (na oko) i po swape na 2,7TT z seryjnym softem (na hamowni wyplul 280PS) to byla przepasc, po prostu. Mimo, ze raptem "80 koni" wiecej, to roznica jest naprawde ogromna.