: 2011-04-04, 13:51
Co za kolo?
buba pisze:034 145 710A RS4
N jest chyba z S3 (?)
jak juz jesteśmy w temacie DV to zapytam mądrzejsze głowy. Czy jest różnica w zaworach BOSCH które są obecnie sprzedawane w ASO? Na sryliard procent różnią się cena (S4 240zł za sztukę a zwykłe 1.8T 110zł)
a jak z wytrzymałością bo podobno nie ma różnicy
bierz te z 1,8T :)buba pisze:034 145 710A RS4
N jest chyba z S3 (?)
jak juz jesteśmy w temacie DV to zapytam mądrzejsze głowy. Czy jest różnica w zaworach BOSCH które są obecnie sprzedawane w ASO? Na sryliard procent różnią się cena (S4 240zł za sztukę a zwykłe 1.8T 110zł)
a jak z wytrzymałością bo podobno nie ma różnicy
I tu masz rację.turbo4you pisze:podając jakieś linki po raz kolejny radzę czytać ze zrozumieniem...
"Z powodu małego marginesu bezpiecznego ciśnienia, czyli takiego, przy którym DV zachowuje szczelność (z reguły wynosi 0.2 Bar ponad maksymalne ciśnienie w kolektorze dolotowym ustawionym przez producenta samochodu), nie jest zalecane nadmierne zwiększanie maksymalnego poziomu ciśnienia doładowania poprzez chip tuningu"
"W momencie, gdy np. poprzez dokonanie chip tuningu, zwiększymy ciśnienie w układzie dolotowym o 0.4 Bar, z 0.6 do 1 Bar, a DV przez producenta posiadał margines bezpieczeństwa 0,2 Bar, czyli był w stanie pracować efektywnie do ciśnienia 0.8 Bar, to w efekcie DV zacznie działać jak zawór bezpieczeństwa. Każde przekroczenie poziomu ciśnienia powyżej 0.8 Bar będzie powodowało uchylanie się DV, w momencie, gdy DV będzie próbował ograniczyć dalszy wzrost ciśnienia, to w tym samym czasie turbosprężarka będzie starał się zniwelować braki w ustalonym ciśnieniu doładowania, i będzie starała się pompować więcej powietrza by zniwelować straty w kolektorze dolotowym, co za sobą pociąga wzrost wartości prędkości obrotowej wirnika turbosprężarki a w dalszej części doprowadzi do uszkodzenie łożysk wałka turbosprężarki (nastąpi tzw. przekręcenie turbiny)."
Dalej uważacie, że fabryczny DV działa poprawnie przy większym ciśnieniu, czy może jednak w trybie bezpieczeństwa, o czym nawet nie wiecie, skoro macie założone recyrkulacje?

Zrobiłbym tak samoarek pisze:Witam panowie zaczełem ten temat i doszłem do wniosku po przeczytaniu wszystkich postów kupuje ori w ASO z rs4.Dzięki za wasze sugestje.
a ja nieGracjan pisze:Zrobiłbym tak samoarek pisze:Witam panowie zaczełem ten temat i doszłem do wniosku po przeczytaniu wszystkich postów kupuje ori w ASO z rs4.Dzięki za wasze sugestje.