Strona 5 z 5

: 2011-04-04, 13:51
autor: JohnyBI
Co za kolo?

: 2011-04-04, 14:07
autor: turbo4you
buba pisze:034 145 710A RS4
N jest chyba z S3 (?)

jak juz jesteśmy w temacie DV to zapytam mądrzejsze głowy. Czy jest różnica w zaworach BOSCH które są obecnie sprzedawane w ASO? Na sryliard procent różnią się cena (S4 240zł za sztukę a zwykłe 1.8T 110zł)

a jak z wytrzymałością bo podobno nie ma różnicy :?:

Jasne, że jest to to samo tylko x2..

: 2011-04-04, 15:34
autor: kosiniak
buba pisze:034 145 710A RS4
N jest chyba z S3 (?)

jak juz jesteśmy w temacie DV to zapytam mądrzejsze głowy. Czy jest różnica w zaworach BOSCH które są obecnie sprzedawane w ASO? Na sryliard procent różnią się cena (S4 240zł za sztukę a zwykłe 1.8T 110zł)

a jak z wytrzymałością bo podobno nie ma różnicy :?:
bierz te z 1,8T :)

: 2011-04-04, 15:57
autor: buba
kosi wiem tylko skoro temat DV jest tutaj tak mocno zagłębiany to chciałem się dowiedzieć czy może faktycznie są jakieś różnice oprócz ceny.

: 2011-04-04, 17:14
autor: Z0_RS2
turbo4you pisze:podając jakieś linki po raz kolejny radzę czytać ze zrozumieniem...


"Z powodu małego marginesu bezpiecznego ciśnienia, czyli takiego, przy którym DV zachowuje szczelność (z reguły wynosi 0.2 Bar ponad maksymalne ciśnienie w kolektorze dolotowym ustawionym przez producenta samochodu), nie jest zalecane nadmierne zwiększanie maksymalnego poziomu ciśnienia doładowania poprzez chip tuningu"


"W momencie, gdy np. poprzez dokonanie chip tuningu, zwiększymy ciśnienie w układzie dolotowym o 0.4 Bar, z 0.6 do 1 Bar, a DV przez producenta posiadał margines bezpieczeństwa 0,2 Bar, czyli był w stanie pracować efektywnie do ciśnienia 0.8 Bar, to w efekcie DV zacznie działać jak zawór bezpieczeństwa. Każde przekroczenie poziomu ciśnienia powyżej 0.8 Bar będzie powodowało uchylanie się DV, w momencie, gdy DV będzie próbował ograniczyć dalszy wzrost ciśnienia, to w tym samym czasie turbosprężarka będzie starał się zniwelować braki w ustalonym ciśnieniu doładowania, i będzie starała się pompować więcej powietrza by zniwelować straty w kolektorze dolotowym, co za sobą pociąga wzrost wartości prędkości obrotowej wirnika turbosprężarki a w dalszej części doprowadzi do uszkodzenie łożysk wałka turbosprężarki (nastąpi tzw. przekręcenie turbiny)."


Dalej uważacie, że fabryczny DV działa poprawnie przy większym ciśnieniu, czy może jednak w trybie bezpieczeństwa, o czym nawet nie wiecie, skoro macie założone recyrkulacje?
I tu masz rację.

: 2011-04-04, 17:39
autor: aw69
a własnie że niema racji....nieda sie tych bzdur już czytać.

: 2011-04-04, 18:36
autor: buba
Obrazek

Obrazek

dv

: 2011-04-04, 21:26
autor: arek
Witam panowie zaczełem ten temat i doszłem do wniosku po przeczytaniu wszystkich postów kupuje ori w ASO z rs4.Dzięki za wasze sugestje.

Re: dv

: 2011-04-04, 21:28
autor: Gracjan
arek pisze:Witam panowie zaczełem ten temat i doszłem do wniosku po przeczytaniu wszystkich postów kupuje ori w ASO z rs4.Dzięki za wasze sugestje.
Zrobiłbym tak samo :mrgreen:

Re: dv

: 2011-04-04, 21:38
autor: buba
Gracjan pisze:
arek pisze:Witam panowie zaczełem ten temat i doszłem do wniosku po przeczytaniu wszystkich postów kupuje ori w ASO z rs4.Dzięki za wasze sugestje.
Zrobiłbym tak samo :mrgreen:
a ja nie :-P