Strona 4 z 5

: 2018-03-15, 19:49
autor: luk448
Idź się kurva w końcu przywitaj jak Bóg przykazal. Nie rozumiem takich ludzi którzy wchodzą na to forum w taki właśnie sposob. Ze na da.

: 2018-03-15, 20:38
autor: AdrianBit
Ciężko mu regulamin uszanować i poświęcić 30 sekund na naskrobanie kilku słów w dziale witamy się

: 2018-03-17, 12:32
autor: Efistokles
Skoro już o tym wspominasz - poniższy link prowadzi do regulaminu forum. Wskaż mi proszę zapis, którego nie spełniłem.

viewtopic.php?t=9

Co do używanego słownictwa polecam zgłębić akapit: "Na forum obowiązują ogólnie pojęte zasady kultury osobistej."

Nie rozumiem Panowie takiego podejścia. Zdążyliście zaśmiecić wątek techniczny postami nie wnoszącymi nic do tematu. Z tego co patrzę w forum w dziale powitań, to są one niezbyt rozbudowane. Czy ulży Wam i skupimy się na temacie jeśli dodam kolejny wątek "Witam, jestem fanem audi. Cześć"?

: 2018-03-17, 12:48
autor: Wojt3q
Kulturalne zachowanie na tym polega, że jak gdzieś wchodzisz to się witasz czy to sklep burdel forum czy gimnazjum :D

Wchodzisz i odrazu chcesz informacji a ciezko Ci zwykle Cześć naskrobać. Naprawde wielki wysiłek, ale nie bój się nie umrzesz od tego

: 2018-03-17, 13:21
autor: luk448
Efistokles, ale czego TY nie rozumiesz?Wojt3q, Ci wyjasnil przeciez.Wchodzisz na forum i od razu pierwszy post:"Chcialbym..."My tez bysmy chcieli abys okazal troche kultury.Piszesz ze nie rozumiesz takiego podejscia?MY na forum takze bo chyba przywitac sie w dziale to nie az tak duzo co.A tak to widzisz sam do czego doprowadziles. ;-)

: 2018-03-17, 16:18
autor: Masta_J
Efistokles to zwykły cham jest, ot co. Chciałbym i koniec, musi nam ulżyć.

: 2018-03-23, 22:10
autor: hara
Dzień dobry, witałem się już kiedyś, więc nie bijcie ;)

Pytanie: Czy można podmienić samą 6tkę w skrzyni DSY na taką dieslową z DQT?
Dynamika 1-5 w DSY jest w miarę spoko, ale przydałaby się dłuuga 6tka na cruising autostradowy przy dużych prędkościach.
Kompletny swap na DQT raczej nie wchodzi w grę bo 1. chcę mieć nadal chłodnicę skrzyni 2. nie chcę mułowatej 4ki i 5tki z diesla.

pytam bo do wymiany sprzęgła i tak chyba trzeba zrzucić skrzynię, więc czemu w niej nie grzebnąć :->

: 2018-03-24, 08:11
autor: yareckiS4
Można podmienić, tylko po co? Do odlotu przy 330 km/h chcesz się szykować? ;) Przy mocy jaka masz to imo bezsensowne posunięcie.
Tryby pasują na przekładkę.

: 2018-03-24, 08:11
autor: Dawcio05
To kup sobie EHW na 4 I 5 jest dobra dynamika a 6 jest delikaynie krótsza od tej dqt. A co do.wymiany 6go biegu to raczej bez szans bo sa inne rozmiary kół i inny wałek z tego.co.sie orientuję ale niech ktoś inny sie wypowie.

: 2018-03-24, 17:07
autor: hara
yareckiS4 pisze:Można podmienić, tylko po co? Do odlotu przy 330 km/h chcesz się szykować? ;) Przy mocy jaka masz to imo bezsensowne posunięcie.
Tryby pasują na przekładkę.
Napisałem po co. Bo chcę na dłuższej szóstce jechać autostradą 160-170 km/h przy 3-3.5k obrotów. Chodzi o nieżyłowanie silnika w dłuższej trasie, hałas (mam tylko 1 tłumik przelotowy i zgubiłem wkłady od katów, ekhem) oraz ekonomię bo nie chce mi się co chwilę tankować, np. za granicą.

Wg ELSA w dieslowej skrzyni 6 bieg ma przełozenie 23:41 = 0.561, DSY w S4 ma 26:38 = 0.684
Licząc na szybko prędkości, teoretycznie wychodzi z oponami 225/40/18 pi razy oko:
rpm 2,5k / 3k / 3,5k / 4k
DSY 106 / 127 / 148 / 169
DQT 129 / 155 / 181 / 206

Pytanie jak jest w praktyce z 6 w DQT? Jakie prędkości przelotowe?

**faktycznie w EHW/FTK ta szóstka jest mniej rozciągnięta 0.600, czyli 121-145-169-193 to może być dobry trop, dzięki za pomysł :)

: 2018-03-24, 18:33
autor: luk448
Predkosci przelotoe na dqt to takie po 300 plus robilismy i jeszcze byl zapas. :mrgreen: Dla mnie osobiscie zmiana dsy na dqt to mega posuniecie na plus. :mrgreen:

: 2018-03-24, 21:08
autor: Audiowizulany
Cześć, dla obecnych i potomnych wrzucam szybki klalkulator (w przykładzie idealnie są kółka 18” 225/40 :) ) i tabelę ze skrzyniami i dyframi. Mi także zależy na jak najdłuższych biegach na autostradzie, dlatego wydaje mi się, że FTL byłby najlepszy. 2000 rpm przy 109 km/h co daje 3000 rpm przy 165 km/h. Teraz dwa pytania:

1. Czytałem o szerokich zebatkach pierwszego biegu ale ostatecznie nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć po oznaczeniu skrzyni, która to posiada. Zakładam, że do okolic 400 koni może się przydać, czy przesadzam i 400 zniesie jeszcze wąska zębatka?

2. Czy ta skrzynia ma chłodnicę oleju? Da się to łatwo stwierdzić po oznaczeniu? (Np. Wszystkie Exx) Jak bardzo ważne to jest w przypadku skrzyni, innymi słowy jak bardzo trzeba pałować, żeby zabić skrzynię temperaturą? :)

http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtml

http://www.audiclub.fi/audifinns/attach ... 1501592388

: 2018-03-25, 16:14
autor: mophk
Audiowizulany pisze:Cześć, dla obecnych i potomnych wrzucam szybki klalkulator (w przykładzie idealnie są kółka 18” 225/40 :) ) i tabelę ze skrzyniami i dyframi. Mi także zależy na jak najdłuższych biegach na autostradzie, dlatego wydaje mi się, że FTL byłby najlepszy. 2000 rpm przy 109 km/h co daje 3000 rpm przy 165 km/h. Teraz dwa pytania:

1. Czytałem o szerokich zebatkach pierwszego biegu ale ostatecznie nie jestem w stanie dokładnie powiedzieć po oznaczeniu skrzyni, która to posiada. Zakładam, że do okolic 400 koni może się przydać, czy przesadzam i 400 zniesie jeszcze wąska zębatka?

2. Czy ta skrzynia ma chłodnicę oleju? Da się to łatwo stwierdzić po oznaczeniu? (Np. Wszystkie Exx) Jak bardzo ważne to jest w przypadku skrzyni, innymi słowy jak bardzo trzeba pałować, żeby zabić skrzynię temperaturą? :)

http://www.apexgarage.com/tech/gear_ratios.shtml

http://www.audiclub.fi/audifinns/attach ... 1501592388
http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/ind1.html - tu jest mowa o szerokim biegu 1
http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/ind2.html

i cała reszta strony: http://12v.org/urs/charlie_smith/01E/

: 2018-03-29, 13:38
autor: Audiowizulany
Pytanie nr. 2 ponawiam i mam 3. Czy jest sens szukać skrzyni poliftowych (FTL, FRP, FTF) czy poza przełożeniem się szczególnie nie różnią od takiego DQT?

: 2018-03-30, 17:46
autor: hara
Z tego co pamiętam chłodnica oleju występowała jedynie w skrzyniach z RS4 i mocniejszych S4 (UE)