Zawory DV Bosch vs zamienniki
Panowie, wczoraj wymieniłem ori DVki na Forge i powiem tak - warto!
Pierwsza sprawa - przy przepięciu z 1 na 2 i kolejno prawie całkowicie znikła turbo dziura - różnica naprawde spora;
Druga - dużo lepiej trzyma doładowanie w całym zakresie obrotów;
Trzecia dla mnie ważna :) dzwięk :) nie dość, że pracuje głośniej, to jeszcze generuje ciekawsze dzwięki <love>
Wygląd, to wyglad ale według mojej opinii wyglądają lepiej niż seryjne :)
Mój setup to tak z grubsza: k04 rs6, głowy aps itd.
Z tego, co wiem są dwa rodzaje tych zaworów: z membraną gumową i takie ja mam i z alu tłokiem.
Pierwsza sprawa - przy przepięciu z 1 na 2 i kolejno prawie całkowicie znikła turbo dziura - różnica naprawde spora;
Druga - dużo lepiej trzyma doładowanie w całym zakresie obrotów;
Trzecia dla mnie ważna :) dzwięk :) nie dość, że pracuje głośniej, to jeszcze generuje ciekawsze dzwięki <love>
Wygląd, to wyglad ale według mojej opinii wyglądają lepiej niż seryjne :)
Mój setup to tak z grubsza: k04 rs6, głowy aps itd.
Z tego, co wiem są dwa rodzaje tych zaworów: z membraną gumową i takie ja mam i z alu tłokiem.
tyrkal pisze:Panowie, wczoraj wymieniłem ori DVki na Forge i powiem tak - warto!
Pierwsza sprawa - przy przepięciu z 1 na 2 i kolejno prawie całkowicie znikła turbo dziura - różnica naprawde spora;
Druga - dużo lepiej trzyma doładowanie w całym zakresie obrotów;
Trzecia dla mnie ważna :) dzwięk :) nie dość, że pracuje głośniej, to jeszcze generuje ciekawsze dzwięki <love>
Wygląd, to wyglad ale według mojej opinii wyglądają lepiej niż seryjne :)
Mój setup to tak z grubsza: k04 rs6, głowy aps itd.
Z tego, co wiem są dwa rodzaje tych zaworów: z membraną gumową i takie ja mam i z alu tłokiem.
To musiałeś mieć uwaloną którąś z DVek.. Ja polecam wywalenie elektronicznego divajsu który sie nazywa n249... i przerobienie układu na taki jak jest w starych 1.8T czyli DV sterowany ciśnieniem z kolektora ssacceggo

Kupiłem od Balona z forum, miał je wystawione na allegro za 350zł dwa, w tym jeden uszkodzony.mlodybmx pisze:tyrkal, Skąd i po ile zamawiałeś?
Nikt nie kupował, bo nie wiadomo było skąd wsiąść zestaw regeneracyjny.
Zestaw regeneracyjny z wysyłka nie przekracza 100zł na re5ect.pl ale były obawy, że będą inne, bądź w ogóle ich nie będzie.
Na szczęście po miesiącu oczekiwania przysłali zestaw regeneracyjny i działają.
Nowe ok. 500zł/szt z tym, że teraz w sprzedaży jako nowe są chyba tylko te z alu tłokiem a je trzeba co jakiś czas rozebrać i przesmarować, z tym, że z ich budowy wynika, że będą jeszcze szczelniejsze ale mogę się mylić.
ghost pisze:To musiałeś mieć uwaloną którąś z DVek.. Ja polecam wywalenie elektronicznego divajsu który sie nazywa n249... i przerobienie układu na taki jak jest w starych 1.8T czyli DV sterowany ciśnieniem z kolektora ssacceggotyrkal pisze:Panowie, wczoraj wymieniłem ori DVki na Forge i powiem tak - warto!
Pierwsza sprawa - przy przepięciu z 1 na 2 i kolejno prawie całkowicie znikła turbo dziura - różnica naprawde spora;
Druga - dużo lepiej trzyma doładowanie w całym zakresie obrotów;
Trzecia dla mnie ważna :) dzwięk :) nie dość, że pracuje głośniej, to jeszcze generuje ciekawsze dzwięki <love>
Wygląd, to wyglad ale według mojej opinii wyglądają lepiej niż seryjne :)
Mój setup to tak z grubsza: k04 rs6, głowy aps itd.
Z tego, co wiem są dwa rodzaje tych zaworów: z membraną gumową i takie ja mam i z alu tłokiem.
Słyszałem o takiej przeróbce. Jakie zalety?
skalarx pisze:ghost pisze:To musiałeś mieć uwaloną którąś z DVek.. Ja polecam wywalenie elektronicznego divajsu który sie nazywa n249... i przerobienie układu na taki jak jest w starych 1.8T czyli DV sterowany ciśnieniem z kolektora ssacceggotyrkal pisze:Panowie, wczoraj wymieniłem ori DVki na Forge i powiem tak - warto!
Pierwsza sprawa - przy przepięciu z 1 na 2 i kolejno prawie całkowicie znikła turbo dziura - różnica naprawde spora;
Druga - dużo lepiej trzyma doładowanie w całym zakresie obrotów;
Trzecia dla mnie ważna :) dzwięk :) nie dość, że pracuje głośniej, to jeszcze generuje ciekawsze dzwięki <love>
Wygląd, to wyglad ale według mojej opinii wyglądają lepiej niż seryjne :)
Mój setup to tak z grubsza: k04 rs6, głowy aps itd.
Z tego, co wiem są dwa rodzaje tych zaworów: z membraną gumową i takie ja mam i z alu tłokiem.
Słyszałem o takiej przeróbce. Jakie zalety?
Zaletą tego moda jest... szybsze/płynniejsze działanie zaworów DV . Mniejsza pajęczyna pod maską oraz większa niezawodność sterowania. Ja wywaliłem dla eksperymentu. Moje DV'ki choć są szczelne to pięknie je słychać jak upuszcze gwałtownie gaz gdy jest dużo ciśnienia w układzie

Wygląda to mniej więcej tak


Po przeróbce układu żadnych błędów ani niepokojących zjawisk nie zauważyłem...
The N249 walve is an electronic valve run from the ECU that has the purpose of ctrling the opening and closing of the DV.
2) It can allow the DV to open and close when u release the accelerator OR it can hold it shut or open as t he ECU dictates.
3) This can allow the car to ride more like a luxury car with no rapid or harsh on of reactions to stepping on or releasing of the accelerator; & improve fuel economy when/where possible.
4) Removing the N249 from the equation means 2 things:
a> The ECU is taken out of the loop.
b> The DV is free to react to the antics of ur foot on the accelerator.
5) The N249 mod therefore means that the car is free to respond to your ON/OFF accelerator desires. Making the car feel more sporty and responsive

http://www.youtube.com/watch?v=7YB0ZYga ... KIzJ3aI1Xg
No wiem, że u SIDa sa, ale zdziwiłem sie, że po numerze ori DVki z ajk podyktował mi w ASO taka cenę...
[ Dodano: 2017-05-20, 17:55 ]
I ponawiam pytanie z pierwszego posta: jak prawidłowo powinny być zainstalowane DVki? Obie cienkim króćcem do góry czy obie w stronę trójnika?
[ Dodano: 2017-05-20, 17:55 ]
I ponawiam pytanie z pierwszego posta: jak prawidłowo powinny być zainstalowane DVki? Obie cienkim króćcem do góry czy obie w stronę trójnika?

Kupię podsufitkę do A6 C5 avant bez szybra i podloge/wykładzinę czarną.