
Witam, pytanie dotyczace LPG w S4.
btw.  Ktoś sprawdzał bloki wartości mierzonych w swoim  BiT  na LPG ?  Bo ja w swoim dupowozie  tak :)  Powiem wam że jestem pod mega wrażeniem z odczytów zapłonu, stukówek, egt  względem benzyny 98 :)  Co prawda nie mierzyłem mocy na hamowni, ale widze odrazu że na LPG jest mocniejszy  
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 2013-11-11, 12:08 przez aw69, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						no ale to przecież żadna nowość że  LPG ma większą liczbę oktanową i jeśli instalacja jest na tyle wydajna aby wóz jechał na właściwym AFR to zawsze będzie wiecej mocy na LPG i niższe egt :) trzeba by jeździć na 100+ benzynce żeby mieć takie odczyty  co na LPG :)  minusem gazu jest to że jest mało kaloryczne i niestabilne :/
			
			
									
						
										
						Od nie stabilnosci gazu są odpowiednio dobrane korekty :) Muszą być dobrane tak aby mieszanka się zgadzała w całym zakresie temperatur i ciśnien. Sęk w tym ,że mało kto wie kiedy którą zastosować i jaki to będzie miało wpływ na pracę silnika/instalacji. Pół biedy jeśli takie auto cały czas niemal popitala na LPG i podtlenek jest używany cały czas... wtedy motronic się dostosuje i auto chodzi jak na benzynce.  Częstym błędem w strojeniu instalacji jest całkiem duży rozjazd korekt długich PB/lpg auto po kilku ciągłych jazdach na  lpg potrzebuje czasu aby dostroić sie do powrotu na benzynke. Tak więc pstrykanie PB/LPG nie ma sensu... mocy przez pare km możę być mniej :)
			
			
									
						
							WWW.PIMPMYBIKE.COM.PL
DIAGNOSTYKA , CHIP-TUNING , HAMOWNIA 4x4 , Serwis DPF/FAP , EGR , AdBlue SCR
			
						DIAGNOSTYKA , CHIP-TUNING , HAMOWNIA 4x4 , Serwis DPF/FAP , EGR , AdBlue SCR
bardziej chodziło mi o niestabilność gazu względem temp. otoczenia (zima, lato)  tego nie przeskoczysz panie kolego. Pozatym skład mieszanki jest też w niektóych motronikach zalezny od temp. EGT.  Jakaś instalacja wogole takie coś ogarnia ? Nie sądze....
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 2013-11-13, 22:43 przez aw69, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						Ghost, nieprawda. Jak instalacja jest prawidłowo wyregulowana wtedy nie ma prawa być jakikolwiek rozjazd między pb/lpg. Komputer benzynowy silnika nie ma prawa widzieć jakiejkolwiek różnicy w pracy silnika między paliwami. Jeśli skład mieszanki jest różny dla obu paliw wtedy następują rozjazdy map, zmienia się adaptacja komputera pb i może pojawić się błąd składu mieszanki. Co do liczby oktanowej lpg: fakt, jest większa ale oktany nie mają bezpośrednio wpływu na moc silnika, jedynie na odporność na spalanie stukowe. Jeśli silnik nie stuka na paliwie benzynowym wtedy zwiększenie liczby oktanów nie zwiększa mocy.
			
			
									
						
										
						Teoretycznie masz rację, ale ECU silnika po to ma wyjscie na knock sensory aby zapobieć wyjebaniu silnika w kosmos, a wiec jeśli ECU widzi stuk to cofa ci zapłon, co defakto powoduje spadek mocy right ? Oczywiscie takim tokime myślenia mozna i dojebać koxu na 95 i wyłączyc knocki, tylko ciekawe jak długo pojeździsz :) Matke oszukasz, ojca oszukasz, ale silnika nie oszukasz :)fakt, jest większa ale oktany nie mają bezpośrednio wpływu na moc silnika, jedynie na odporność na spalanie stukowe. Jeśli silnik nie stuka na paliwie benzynowym wtedy zwiększenie liczby oktanów nie zwiększa mocy.
					Ostatnio zmieniony 2013-11-13, 22:47 przez aw69, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						Warmooz pisze:Ghost, nieprawda. Jak instalacja jest prawidłowo wyregulowana wtedy nie ma prawa być jakikolwiek rozjazd między pb/lpg. Komputer benzynowy silnika nie ma prawa widzieć jakiejkolwiek różnicy w pracy silnika między paliwami. Jeśli skład mieszanki jest różny dla obu paliw wtedy następują rozjazdy map, zmienia się adaptacja komputera pb i może pojawić się błąd składu mieszanki. Co do liczby oktanowej lpg: fakt, jest większa ale oktany nie mają bezpośrednio wpływu na moc silnika, jedynie na odporność na spalanie stukowe. Jeśli silnik nie stuka na paliwie benzynowym wtedy zwiększenie liczby oktanów nie zwiększa mocy.
Miałem dokładnie to na myśli ,że prawidłowe wystrojenie i musi chodzić jak na benie. Czytajcie ze zrozumieniem
 
 
Częstym błędem w strojeniu instalacji jest całkiem duży rozjazd korekt długich PB/lpg auto po kilku ciągłych jazdach na lpg potrzebuje czasu aby dostroić sie do powrotu na benzynke.

					Ostatnio zmieniony 2013-11-13, 22:49 przez ghost, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						Moje auto zima i lato chodzi tak samo.. korekty PB/LPG zachowują się tak samo.
Auto zimą i latem odpala tak samo zajebiscie i tak samo pięknie niezauważalnie przechodzi na LPG z PB i na odwrót. Gdzieś miałem krótki filmik z odpalania na lpg przy -10*C i nie widać zeby to było LPG... problemem jest to ,żę ciężko w takim stanie autem jechać ponieważ niemal wszystko co są w stanie odparować reduktory idzie w silnik... tak więc lepiej odśnieżyć auto i po 2-3 min jak ruszy się wskazówka od temp delikatnie jechać i to wszystko :) Najwiekszym problemem ostatnich lat były słąbej jakosci wtryski i słabe softy w instalacjach... na dzien dzisiejszy smiało mogę stwierdzić ,że jest zajebiście :)
Co do spalania stukowego to zwykle pojawia się u nas gdy AFR spadnie poniżej 12 przy pełnym bucie... sprawdzone :)
EDIT: zapomniałem chyba o najwiekszym problemem aut z TURBO i lpg... Co robicie z przerostem cisnienia po boost cut ? Macie to ? Chodzi mi o sytuacje gdy ostro dajecie w palnik pełen but jakiś czas... i nagle zaczynacie jechac mega spokojnie..(np.wcisniecie sprzegła przy 6 tys rpm i puszczenie gazu + pozwolenie się ustabilizować silnikowi) Niektóre reduktory mają tendencje do zrzucania nadmiaru ciśnienia w dolot na niektórych instalacjach lubiło zachwiać silnikiem aż cisnienie lpg nie spadnie to sensownej wartosci...
  Chodzi mi o sytuacje gdy ostro dajecie w palnik pełen but jakiś czas... i nagle zaczynacie jechac mega spokojnie..(np.wcisniecie sprzegła przy 6 tys rpm i puszczenie gazu + pozwolenie się ustabilizować silnikowi) Niektóre reduktory mają tendencje do zrzucania nadmiaru ciśnienia w dolot na niektórych instalacjach lubiło zachwiać silnikiem aż cisnienie lpg nie spadnie to sensownej wartosci...
			
			
									
						
										
						Auto zimą i latem odpala tak samo zajebiscie i tak samo pięknie niezauważalnie przechodzi na LPG z PB i na odwrót. Gdzieś miałem krótki filmik z odpalania na lpg przy -10*C i nie widać zeby to było LPG... problemem jest to ,żę ciężko w takim stanie autem jechać ponieważ niemal wszystko co są w stanie odparować reduktory idzie w silnik... tak więc lepiej odśnieżyć auto i po 2-3 min jak ruszy się wskazówka od temp delikatnie jechać i to wszystko :) Najwiekszym problemem ostatnich lat były słąbej jakosci wtryski i słabe softy w instalacjach... na dzien dzisiejszy smiało mogę stwierdzić ,że jest zajebiście :)
Co do spalania stukowego to zwykle pojawia się u nas gdy AFR spadnie poniżej 12 przy pełnym bucie... sprawdzone :)
EDIT: zapomniałem chyba o najwiekszym problemem aut z TURBO i lpg... Co robicie z przerostem cisnienia po boost cut ? Macie to ?
 Chodzi mi o sytuacje gdy ostro dajecie w palnik pełen but jakiś czas... i nagle zaczynacie jechac mega spokojnie..(np.wcisniecie sprzegła przy 6 tys rpm i puszczenie gazu + pozwolenie się ustabilizować silnikowi) Niektóre reduktory mają tendencje do zrzucania nadmiaru ciśnienia w dolot na niektórych instalacjach lubiło zachwiać silnikiem aż cisnienie lpg nie spadnie to sensownej wartosci...
  Chodzi mi o sytuacje gdy ostro dajecie w palnik pełen but jakiś czas... i nagle zaczynacie jechac mega spokojnie..(np.wcisniecie sprzegła przy 6 tys rpm i puszczenie gazu + pozwolenie się ustabilizować silnikowi) Niektóre reduktory mają tendencje do zrzucania nadmiaru ciśnienia w dolot na niektórych instalacjach lubiło zachwiać silnikiem aż cisnienie lpg nie spadnie to sensownej wartosci...O to mi dokładnie chodziło w ostatnim zdaniu, jeśli nie ma stuków to dodanie oktanów nie zwiększy mocy, jeśli jednak pojawia się stuk na benzynie wtedy lpg może wyniki podnieść.aw69 pisze:Teoretycznie masz rację, ale ECU silnika po to ma wyjscie na knock sensory aby zapobieć wyjebaniu silnika w kosmos, a wiec jeśli ECU widzi stuk to cofa ci zapłon, co defakto powoduje spadek mocy right ? Oczywiscie takim tokime myślenia mozna i dojebać koxu na 95 i wyłączyc knocki, tylko ciekawe jak długo pojeździsz :) Matke oszukasz, ojca oszukasz, ale silnika nie oszukasz :)fakt, jest większa ale oktany nie mają bezpośrednio wpływu na moc silnika, jedynie na odporność na spalanie stukowe. Jeśli silnik nie stuka na paliwie benzynowym wtedy zwiększenie liczby oktanów nie zwiększa mocy.
Ghost, faktycznie źle Cię zrozumiałem, mój błąd :)
Pozdr




