Strona 3 z 4

: 2016-06-12, 08:58
autor: albert
Co prawda mam doświadczenie w S2 ale to też audi. Napiszę co mi pomogło

Dobry zawias z możliwością ustawienia jego parametrów + sprężyny dobrane do masy auta. Przeważnie jak producent dobiera sprężyny to dobiera pod masę auta seryjnego. Jeśli odelżamy auto to już ten setup nie pracuje tak dobrze.

Jeśli wywalamy masę z auta to przeważnie jeszcze bardziej pogłębiamy różnice w rozkładzie masy przód / tył. Najłatwiej wywalić rzeczy z tyłu ... lżejsza dupa powoduje jeszcze większe uciekanie przodu. Jeśli ktoś chce poprawić prowadzenie się to należy skupiać się na przodzie auta.

Ustawienie geometrii. Wiem że w S4 jest ciężko ale negatyw to podstawa.

Stabilizatory - przedni stabilizator twardy to zwiększenie podsterowności, tylny to zwiększenie nadsterowności. Inne stabilizatory powinny być na suchy asfalt a inne na mokry albo na szuter. Ale S4 rzadko lata po szutrach :)

Szpery. Torsen działa dobrze tylko wtedy gdy oba koła na osi mają dobrą przyczepność. Ale skoro S4 jeżdżą przeważnie po asfalcie to powiedzmy że można go zostawić. Na pewno pomaga szpera w tylnym moście i w przednim. Po zaaplikowaniu tego do S2 auto diametralnie zmieniło prowadzenie na + Można było już w połowie zakrętu klepać w gaz i auto ładnie wychodziło. Torsen w przednim i tylnym moście to możliwie najlepszy mod jaki można wykonać aby poprawić prowadzenie się auta (poza zawiasem).

To tak bardzo na szybko. Pewnie w S4 mogą być jeszcze jakieś patenty.

[ Dodano: 2016-06-12, 08:58 ]
i bym zapomniał, większość też zapomina :) Łączniki stabilizatorów. Co z tego że dajecie mocniejsze stabi jak łączniki nie dają rady przenosić nowych obciążeń. Dlatego stosuje się łączniki robione na sztywno a nie na gumie.

: 2016-06-13, 19:41
autor: modek
BILSTEIN B6 da radę? KONI to porażka :cry:

: 2016-06-13, 19:45
autor: albert
Już prędzej B8. B6 to amorek pod zwykłej wysokości sprężynę.

: 2016-06-13, 19:47
autor: modek
jest -30

: 2016-06-13, 19:51
autor: albert
to się pozmieniało ...

W porównać trzeba też grubość sztycy ... czym grubsza tym lepiej jest w stanie pracować amorek

: 2016-06-13, 19:57
autor: modek
mam a6, to nie ma być hardcor :D

: 2016-06-13, 19:58
autor: albert
dużo zależy od sprężyn

: 2016-06-13, 20:00
autor: Wojt3q
modek b6 sa standardowych wymiarow tak jak albert napisal tylko charakterystka sie roznia dopiero b8 sa skrocone . zakladanie na b6 sprezyn obnizajacych jest troche bez sensu :)

: 2016-06-13, 20:03
autor: albert
Wojt3q pisze:modek b6 sa standardowych wymiarow tak jak albert napisal tylko charakterystka sie roznia dopiero b8 sa skrocone . zakladanie na b6 sprezyn obnizajacych jest troche bez sensu :)
tak mi się właśnie wydawało, B6 było pod standardową wysokość a B8 pod krótsze spręzyny

: 2016-06-13, 20:22
autor: modek
paniał :D

: 2016-06-14, 08:28
autor: buba
Ostatnio patrzylem w katalog i nie ma B8 do s4b5. Chyba ze jakis stary byl

: 2016-06-14, 08:31
autor: albert

: 2016-06-14, 08:48
autor: buba
tylko to nie jest s4 b5

: 2016-06-14, 08:51
autor: albert

: 2016-06-14, 08:56
autor: buba
A to git :mrgreen: