: 2016-06-12, 08:58
				
				Co prawda mam doświadczenie w S2 ale to też audi. Napiszę co mi pomogło
Dobry zawias z możliwością ustawienia jego parametrów + sprężyny dobrane do masy auta. Przeważnie jak producent dobiera sprężyny to dobiera pod masę auta seryjnego. Jeśli odelżamy auto to już ten setup nie pracuje tak dobrze.
Jeśli wywalamy masę z auta to przeważnie jeszcze bardziej pogłębiamy różnice w rozkładzie masy przód / tył. Najłatwiej wywalić rzeczy z tyłu ... lżejsza dupa powoduje jeszcze większe uciekanie przodu. Jeśli ktoś chce poprawić prowadzenie się to należy skupiać się na przodzie auta.
Ustawienie geometrii. Wiem że w S4 jest ciężko ale negatyw to podstawa.
Stabilizatory - przedni stabilizator twardy to zwiększenie podsterowności, tylny to zwiększenie nadsterowności. Inne stabilizatory powinny być na suchy asfalt a inne na mokry albo na szuter. Ale S4 rzadko lata po szutrach :)
Szpery. Torsen działa dobrze tylko wtedy gdy oba koła na osi mają dobrą przyczepność. Ale skoro S4 jeżdżą przeważnie po asfalcie to powiedzmy że można go zostawić. Na pewno pomaga szpera w tylnym moście i w przednim. Po zaaplikowaniu tego do S2 auto diametralnie zmieniło prowadzenie na + Można było już w połowie zakrętu klepać w gaz i auto ładnie wychodziło. Torsen w przednim i tylnym moście to możliwie najlepszy mod jaki można wykonać aby poprawić prowadzenie się auta (poza zawiasem).
To tak bardzo na szybko. Pewnie w S4 mogą być jeszcze jakieś patenty.
[ Dodano: 2016-06-12, 08:58 ]
i bym zapomniał, większość też zapomina :) Łączniki stabilizatorów. Co z tego że dajecie mocniejsze stabi jak łączniki nie dają rady przenosić nowych obciążeń. Dlatego stosuje się łączniki robione na sztywno a nie na gumie.
			Dobry zawias z możliwością ustawienia jego parametrów + sprężyny dobrane do masy auta. Przeważnie jak producent dobiera sprężyny to dobiera pod masę auta seryjnego. Jeśli odelżamy auto to już ten setup nie pracuje tak dobrze.
Jeśli wywalamy masę z auta to przeważnie jeszcze bardziej pogłębiamy różnice w rozkładzie masy przód / tył. Najłatwiej wywalić rzeczy z tyłu ... lżejsza dupa powoduje jeszcze większe uciekanie przodu. Jeśli ktoś chce poprawić prowadzenie się to należy skupiać się na przodzie auta.
Ustawienie geometrii. Wiem że w S4 jest ciężko ale negatyw to podstawa.
Stabilizatory - przedni stabilizator twardy to zwiększenie podsterowności, tylny to zwiększenie nadsterowności. Inne stabilizatory powinny być na suchy asfalt a inne na mokry albo na szuter. Ale S4 rzadko lata po szutrach :)
Szpery. Torsen działa dobrze tylko wtedy gdy oba koła na osi mają dobrą przyczepność. Ale skoro S4 jeżdżą przeważnie po asfalcie to powiedzmy że można go zostawić. Na pewno pomaga szpera w tylnym moście i w przednim. Po zaaplikowaniu tego do S2 auto diametralnie zmieniło prowadzenie na + Można było już w połowie zakrętu klepać w gaz i auto ładnie wychodziło. Torsen w przednim i tylnym moście to możliwie najlepszy mod jaki można wykonać aby poprawić prowadzenie się auta (poza zawiasem).
To tak bardzo na szybko. Pewnie w S4 mogą być jeszcze jakieś patenty.
[ Dodano: 2016-06-12, 08:58 ]
i bym zapomniał, większość też zapomina :) Łączniki stabilizatorów. Co z tego że dajecie mocniejsze stabi jak łączniki nie dają rady przenosić nowych obciążeń. Dlatego stosuje się łączniki robione na sztywno a nie na gumie.

