nadsterowność

Moderatorzy: buba, Mod-Team

albert
Posty: 26
Rejestracja: 2013-10-29, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: albert »

Co prawda mam doświadczenie w S2 ale to też audi. Napiszę co mi pomogło

Dobry zawias z możliwością ustawienia jego parametrów + sprężyny dobrane do masy auta. Przeważnie jak producent dobiera sprężyny to dobiera pod masę auta seryjnego. Jeśli odelżamy auto to już ten setup nie pracuje tak dobrze.

Jeśli wywalamy masę z auta to przeważnie jeszcze bardziej pogłębiamy różnice w rozkładzie masy przód / tył. Najłatwiej wywalić rzeczy z tyłu ... lżejsza dupa powoduje jeszcze większe uciekanie przodu. Jeśli ktoś chce poprawić prowadzenie się to należy skupiać się na przodzie auta.

Ustawienie geometrii. Wiem że w S4 jest ciężko ale negatyw to podstawa.

Stabilizatory - przedni stabilizator twardy to zwiększenie podsterowności, tylny to zwiększenie nadsterowności. Inne stabilizatory powinny być na suchy asfalt a inne na mokry albo na szuter. Ale S4 rzadko lata po szutrach :)

Szpery. Torsen działa dobrze tylko wtedy gdy oba koła na osi mają dobrą przyczepność. Ale skoro S4 jeżdżą przeważnie po asfalcie to powiedzmy że można go zostawić. Na pewno pomaga szpera w tylnym moście i w przednim. Po zaaplikowaniu tego do S2 auto diametralnie zmieniło prowadzenie na + Można było już w połowie zakrętu klepać w gaz i auto ładnie wychodziło. Torsen w przednim i tylnym moście to możliwie najlepszy mod jaki można wykonać aby poprawić prowadzenie się auta (poza zawiasem).

To tak bardzo na szybko. Pewnie w S4 mogą być jeszcze jakieś patenty.

[ Dodano: 2016-06-12, 08:58 ]
i bym zapomniał, większość też zapomina :) Łączniki stabilizatorów. Co z tego że dajecie mocniejsze stabi jak łączniki nie dają rady przenosić nowych obciążeń. Dlatego stosuje się łączniki robione na sztywno a nie na gumie.
Ostatnio zmieniony 2016-06-14, 21:38 przez albert, łącznie zmieniany 1 raz.
AKMotorsport.net - Audi Motorsport Parts
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

BILSTEIN B6 da radę? KONI to porażka :cry:
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
albert
Posty: 26
Rejestracja: 2013-10-29, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: albert »

Już prędzej B8. B6 to amorek pod zwykłej wysokości sprężynę.
AKMotorsport.net - Audi Motorsport Parts
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

jest -30
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
albert
Posty: 26
Rejestracja: 2013-10-29, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: albert »

to się pozmieniało ...

W porównać trzeba też grubość sztycy ... czym grubsza tym lepiej jest w stanie pracować amorek
AKMotorsport.net - Audi Motorsport Parts
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

mam a6, to nie ma być hardcor :D
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
albert
Posty: 26
Rejestracja: 2013-10-29, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: albert »

dużo zależy od sprężyn
AKMotorsport.net - Audi Motorsport Parts
Awatar użytkownika
Wojt3q
Posty: 794
Rejestracja: 2014-01-14, 17:00
Lokalizacja: z Garażu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wojt3q »

modek b6 sa standardowych wymiarow tak jak albert napisal tylko charakterystka sie roznia dopiero b8 sa skrocone . zakladanie na b6 sprezyn obnizajacych jest troche bez sensu :)
albert
Posty: 26
Rejestracja: 2013-10-29, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: albert »

Wojt3q pisze:modek b6 sa standardowych wymiarow tak jak albert napisal tylko charakterystka sie roznia dopiero b8 sa skrocone . zakladanie na b6 sprezyn obnizajacych jest troche bez sensu :)
tak mi się właśnie wydawało, B6 było pod standardową wysokość a B8 pod krótsze spręzyny
AKMotorsport.net - Audi Motorsport Parts
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

paniał :D
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Ostatnio patrzylem w katalog i nie ma B8 do s4b5. Chyba ze jakis stary byl
albert
Posty: 26
Rejestracja: 2013-10-29, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: albert »

AKMotorsport.net - Audi Motorsport Parts
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

tylko to nie jest s4 b5
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

A to git :mrgreen:
ODPOWIEDZ