Strona 3 z 21

: 2016-01-29, 11:30
autor: Masta_J
modek pisze:są takie same opony o innych parametrach, to są inne mieszanki, może jeszcze się z tym nie spotkałeś, dla mnie to normalne stad biorę to pod uwagę
To ja bym poprosił jakiś przykład.

: 2016-01-29, 12:34
autor: LCQ
Masta_J pisze:Pierwsza wartość czyli E kontra C to są opory toczenia, teoretycznie im niższe opory toczenia tym mniejsze zużycie paliwa, więc im bliżej A tym lepiej.
Czy gra warta świeczki?
Michelin twierdzi, że opona o mniejszym oporze toczenia to roczna oszczędność paliwa o ok. 80 litrów (przy przebiegu 15 000 km).

Drugi parametr czyli B kontra A to przyczepność na mokrej nawierzchni, znowu im bliżej A tym lepiej.
Ogumienie A pozwala wytracać prędkość o 30 % skuteczniej od opony G, co przekłada się na ok. 18 m krótszą drogę hamowania (mowa o hamowaniu od szybkości 80 km/h do 20 km/h).

W Twoim przykładzie opony o lepszych parametrach są tańsze więc nie ma o czym gadać :)
Jednak jak Ci się je faktycznie uda kupić w takich dokładnie pieniądzach i ta różnica zostanie utrzymana przez sklep to usiądę na kaktusie :D

Inna sprawa to pytanie czy to po prostu nie jest pomyłka bo nie wiem czy by się chciało producentom robić dwie identyczne opony o ciut innych parametrach, ale kto ich tam wie.

Pozdrawiam,
Ok, a teraz wytłumacz mi jak te 3 elementy z etykiet przyrównać do pozostałych np: 11 ktore bierze się pod uwagę podczas testu opon? te parametry to gówno które zapoczątkował Michelin wywierając nacisk na UE.

: 2016-01-29, 13:52
autor: modek
http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... cisnienia/
http://www.dunlop.eu/dunlop_dede/mc/tyr ... r_D211.jsp
soft medium endurance
w odmianach producentów k, sc i po prostu s m e

: 2016-01-29, 14:22
autor: Masta_J
LCQ pisze:Ok, a teraz wytłumacz mi (...)
Nie rozumiem dlaczego miałbym tu cokolwiek tłumaczyć.
te parametry to gówno które zapoczątkował Michelin wywierając nacisk na UE.
Zgadzam się w 100%.

@modek
Raz, że opony niesamochodowe, dwa nie ma tu mowy o oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni a przecież o to pytałem.

: 2016-01-29, 14:28
autor: pawelosinski83
odnośnie zakupów - ja brałem kilka razy na oponytanio.pl i żadnych problemów nigdy nie było
cena co do grosza ta sama

: 2016-01-29, 14:53
autor: modek
opory toczenia pomijamy a twardość mieszanki ma znaczenie na mokrym, a motocyklowe w odróżnieniu od samochodu to akurat kupuję co roku
markgum chyba oferował różne mieszanki

[ Dodano: 2016-01-29, 14:53 ]
ale qrna wątek nie jest po to by się pokłócić, pewnie wezmę sport maxa, dunlop wypowiedział się w sprawie rożnych danych i jest ok

: 2016-01-29, 15:51
autor: Masta_J
W porządku, tylko nadal twierdzę, że producenci nie robią identycznych opon różniących się tylko literkami jeśli chodzi o opory toczenia i przyczepność na mokrej nawierzchni.

: 2016-02-01, 14:50
autor: modek
a jak indeks nośności przekłada się na wrażenia z jazdy?
mam indeks 92 i chyba za miękko przy mocnym hamowaniu

: 2016-02-01, 18:12
autor: Masta_J
Indeks bylebyś miał nie mniejszy niż zaleca producent, 91 dla 17" a 93 dla 16".

: 2016-02-02, 11:52
autor: DobrzanskiS4B5
To i ja się podlacze
Jakie opony cywilne wybrać żeby trzymaly jak głupie na suchym i jakoś tam w deszczu wodę odprowadzały? Czy semi slick z homologacja i nie ma gadania 225/40/18? Jakieś doświadczenia

: 2016-02-02, 13:25
autor: buba
Semi slick i woda to pojecia wykluczajace ;)

: 2016-02-02, 20:55
autor: MaDmAx
Dobrzanskis4b6 pisze: Jakie opony cywilne wybrać żeby trzymaly jak głupie na suchym i jakoś tam w deszczu wodę odprowadzały?
toyo r1r

: 2016-02-06, 22:13
autor: grzesiek1985
Szukam opinii na temat tych opon ktoś coś podpowie?

VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA

Obrazek

: 2016-02-06, 22:19
autor: LCQ
grzesiek1985 pisze:Szukam opinii na temat tych opon ktoś coś podpowie?

VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA

[url=http://s23.postimg.org/s1o6dr7cr/5255116739.jpg]Obrazek[/url]

a co chcesz usłyszeć? profesjonalna opinia kosztuje :mrgreen:

: 2016-02-06, 22:42
autor: grzesiek1985
Ha ha ile $$$$$?