Jakie opony do naszych furmanek

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

modek pisze:są takie same opony o innych parametrach, to są inne mieszanki, może jeszcze się z tym nie spotkałeś, dla mnie to normalne stad biorę to pod uwagę
To ja bym poprosił jakiś przykład.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

Masta_J pisze:Pierwsza wartość czyli E kontra C to są opory toczenia, teoretycznie im niższe opory toczenia tym mniejsze zużycie paliwa, więc im bliżej A tym lepiej.
Czy gra warta świeczki?
Michelin twierdzi, że opona o mniejszym oporze toczenia to roczna oszczędność paliwa o ok. 80 litrów (przy przebiegu 15 000 km).

Drugi parametr czyli B kontra A to przyczepność na mokrej nawierzchni, znowu im bliżej A tym lepiej.
Ogumienie A pozwala wytracać prędkość o 30 % skuteczniej od opony G, co przekłada się na ok. 18 m krótszą drogę hamowania (mowa o hamowaniu od szybkości 80 km/h do 20 km/h).

W Twoim przykładzie opony o lepszych parametrach są tańsze więc nie ma o czym gadać :)
Jednak jak Ci się je faktycznie uda kupić w takich dokładnie pieniądzach i ta różnica zostanie utrzymana przez sklep to usiądę na kaktusie :D

Inna sprawa to pytanie czy to po prostu nie jest pomyłka bo nie wiem czy by się chciało producentom robić dwie identyczne opony o ciut innych parametrach, ale kto ich tam wie.

Pozdrawiam,
Ok, a teraz wytłumacz mi jak te 3 elementy z etykiet przyrównać do pozostałych np: 11 ktore bierze się pod uwagę podczas testu opon? te parametry to gówno które zapoczątkował Michelin wywierając nacisk na UE.
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... cisnienia/
http://www.dunlop.eu/dunlop_dede/mc/tyr ... r_D211.jsp
soft medium endurance
w odmianach producentów k, sc i po prostu s m e
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

LCQ pisze:Ok, a teraz wytłumacz mi (...)
Nie rozumiem dlaczego miałbym tu cokolwiek tłumaczyć.
te parametry to gówno które zapoczątkował Michelin wywierając nacisk na UE.
Zgadzam się w 100%.

@modek
Raz, że opony niesamochodowe, dwa nie ma tu mowy o oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni a przecież o to pytałem.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

odnośnie zakupów - ja brałem kilka razy na oponytanio.pl i żadnych problemów nigdy nie było
cena co do grosza ta sama
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

opory toczenia pomijamy a twardość mieszanki ma znaczenie na mokrym, a motocyklowe w odróżnieniu od samochodu to akurat kupuję co roku
markgum chyba oferował różne mieszanki

[ Dodano: 2016-01-29, 14:53 ]
ale qrna wątek nie jest po to by się pokłócić, pewnie wezmę sport maxa, dunlop wypowiedział się w sprawie rożnych danych i jest ok
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

W porządku, tylko nadal twierdzę, że producenci nie robią identycznych opon różniących się tylko literkami jeśli chodzi o opory toczenia i przyczepność na mokrej nawierzchni.
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
Awatar użytkownika
modek
Posty: 292
Rejestracja: 2013-12-16, 14:08
Lokalizacja: w-wa
Płeć:

Post autor: modek »

a jak indeks nośności przekłada się na wrażenia z jazdy?
mam indeks 92 i chyba za miękko przy mocnym hamowaniu
piesek kiwa głową na podszybiu
żebyście wiedzieli z kim macie do czynienia :D
Masta_J
Posty: 686
Rejestracja: 2014-02-08, 12:49
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Post autor: Masta_J »

Indeks bylebyś miał nie mniejszy niż zaleca producent, 91 dla 17" a 93 dla 16".
Masta_J

`S3 8P CS Stage4
RS6 BCY
`S6 AQJ
`S6 AAN
DobrzanskiS4B5
Posty: 1000
Rejestracja: 2015-04-04, 13:42
Lokalizacja: Cze-wa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: DobrzanskiS4B5 »

To i ja się podlacze
Jakie opony cywilne wybrać żeby trzymaly jak głupie na suchym i jakoś tam w deszczu wodę odprowadzały? Czy semi slick z homologacja i nie ma gadania 225/40/18? Jakieś doświadczenia
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Semi slick i woda to pojecia wykluczajace ;)
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

Dobrzanskis4b6 pisze: Jakie opony cywilne wybrać żeby trzymaly jak głupie na suchym i jakoś tam w deszczu wodę odprowadzały?
toyo r1r
grzesiek1985
Posty: 374
Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
Lokalizacja: Pulawy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: grzesiek1985 »

Szukam opinii na temat tych opon ktoś coś podpowie?

VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA

Obrazek
Awatar użytkownika
LCQ
Posty: 1070
Rejestracja: 2010-02-03, 17:15
Lokalizacja: Piekło
Płeć:
Kontakt:

Post autor: LCQ »

grzesiek1985 pisze:Szukam opinii na temat tych opon ktoś coś podpowie?

VREDESTEIN ULTRAC SESSANTA

[url=http://s23.postimg.org/s1o6dr7cr/5255116739.jpg]Obrazek[/url]

a co chcesz usłyszeć? profesjonalna opinia kosztuje :mrgreen:
grzesiek1985
Posty: 374
Rejestracja: 2013-04-11, 18:03
Lokalizacja: Pulawy
Płeć:
Kontakt:

Post autor: grzesiek1985 »

Ha ha ile $$$$$?
ODPOWIEDZ