Strona 3 z 3
: 2015-02-23, 09:39
autor: luk448
A wgl jakie objawy ma zuzyty napinacz?
kurpiu, kiedys wyczytalem ze jak jest na wierzchu to mozna go podpiac i zrobic test el.wykonawczych.Ale nie wiem czy to prawda wiec prosze o odpowiedz madrzejszych w temacie
: 2015-02-23, 13:55
autor: jajopn84
Moje chińskie (niemieckie) wytrzymały bez problemu 10tys km ,później zmieniłem głowice i leżą .
: 2015-02-23, 15:12
autor: Ekonomiczny
10 tyś to nie jest żadna jakość. Jedna wymiana oleju ...
: 2015-02-23, 19:47
autor: luk448
Ekonomiczny, ma racje

a wgl sa jakies roznice miedzy napinaczami w 2.7 a w 2.4 czy w 2.8?
: 2015-02-24, 11:24
autor: mik-17
luk448 pisze:Ekonomiczny, ma racje

a wgl sa jakies roznice miedzy napinaczami w 2.7 a w 2.4 czy w 2.8?
Czasami są różnice w numerach czujników a same napinacze mają przeważnie te same numery. Czujniki idzie przełożyć .
Porównywałem jakiś czas temu i finalnie stwierdziłem że gdyby padły to wolę włożyć od 2.4 niż podróby z allegro.
Miło by było gdyby się dało jakimś sposobem określać stan napinaczy.
: 2015-02-26, 16:40
autor: daw2
Mam 3 stuki napinaczy -stan nieznany.... Jak podłączyłem powietrze pod ciśnieniem to tego otworu z siateczką ok 2 bary to powietrze ucieka z obu tłoczków i małego otwory fi 3mm. Jeżeli podam na zawor napiecie z zasilacza to napinacz zmienia faze.Ale uważam ze na sprawnym nie powinno syczeć powietrze ponieważ olej po nocy na pewno scieknie z komory tloczka.Wtedy wystepuje tzw. terkotka. U mnie jeden terkocze od czasu do czasu. Jak podniosłem dekiel i kolega krecil rozrusznikiem to caly tłoczek ze slizgiem skakal gora/dol i to wydawalo dźwięk terkotania dopóki ciśnienie oleju nie napelnilo komory tloczka. Nie mam nowego/sprawnego napinacza aby porownac.
: 2015-02-26, 17:11
autor: maxkoxx
Do 2.4 na pewno podejda z 2.8
: 2015-02-26, 20:16
autor: Ekonomiczny
Podejdą bo są takie same...
: 2015-02-27, 18:25
autor: jajopn84
Ekonomiczny pisze:10 tyś to nie jest żadna jakość. Jedna wymiana oleju ...
Po tym przebiegu nie wskazywały chęci zepsucia , myślę ze duże znaczenie ma skąd bierzemy i od kogo ,kto ile tego sprzedał
: 2015-04-27, 12:49
autor: k4mil3k
Dotyczy to silnika 4.2 Zastanawiam się czy mnie to nie spotka również i w poszukiwaniu cen napinaczy natknąłem się na taką wypowiedź na forum A8.
Te z 1.8 pasują, ale tylko do głowicy numer 1, czyli tej od strony posażera. W drugiej głowicy napinacz działa odwrotnie (w dół).
Wymienne są napewno od 3.7 do 4.2 i odwrotnie, chociaż mają inne numery i wg etki nie są wymienne. Ale kilka zrobiłem i spokojnie pasują, przestawiają się również w pełnym zakresie.
Coś Wam wiadomo o tym że jeden z napinaczy w 4.2 można zastąpić tym z 1.8 ? Teoretycznie oszczędność około 1k pln, ale jakość nadal ASO.
: 2015-04-27, 17:07
autor: luk448
A numery maja takie same?
: 2015-04-27, 17:18
autor: k4mil3k
4.2 - 077 109 088P
1.8 - 058 109 088
2.7 - 078 109 088
Nawet na anglojęzycznym forum ktoś się wypowiadał się że przy przebudowie silnika 1.8T pakował te od 2.7. Wymiarowo wszystkie są identyczne. Jestem ciekaw czy ktoś spróbował w ogóle je porównać ?
Nawet oznaczenia na selenoidach mają takie same:
http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/133530_x800.jpg
http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/114332_x800.jpg
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/3223 ... -A4-A6.jpg