19 tdi vs 2.7bT trwałość

Moderatorzy: buba, Mod-Team

sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sahipp »

Wiecie jak to jest człowiek trochę się boi bo przesiadka na taki silnik to ogromna różnica... W klekocie to co mamy silnik z samozapłonem, pompę paliwa, turbo i akumulator tak w skrócie i tam w sumie nie ma się co psuć po prostu...
druga rzecz to to że też różne opinie się słyszy np że seryjne 2.7T rozczarowuje itp...
Dla tego postanowiłem zapisać się na to forum i posłuchać ludzi którzy posiadają takie jednostki a nie tylko o nich słyszeli ;-)
Natomiast mam świadomość stopnia skomplikowania benzyny tym bardziej 2.7T stąd takie moje usterki na temat trwałości i awaryjności... Wiadomo duże przebiegi zwiększają ryzyko jakiejkolwiek usterki...

Czyli z waszych wypowiedzi wynika że seryjne bT ewentualnie program odchwaszczone również powinno latać bezawaryjnie i bezproblemowo?

Docelowo planuje kupić a6 niestety przed liftem bo tam o wiele prościej znaleźć manualną skrzynie biegów.. Podejrzewam że będzie ona od handlarza więc wole od razu po zakupie zrobić co trzeba... Tak właśnie obstawiam że przy pomyślnych wiatrach tak 12tyś pakietu startowego mi wyjdzie, pomijam oczywiście koszta innych pierdół typu klocki wahacze itp
Bucik
Posty: 297
Rejestracja: 2012-10-02, 14:51
Lokalizacja: Gorzów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Bucik »

Ja swoją z programem na lekko ponad 300ps z manualem 1999r (FWD czyli bez szału) w kombi i z ZIELONĄ SKÓRĄ o przez która się forum blokowało :D sprzedałem za 19 tys. Czekałem na kupca jakies 3 miechy ale wiedziałem że za mniej nie sprzedam, za 12 tys kupisz czemu nie ale później zamęczysz nas tu wszystkich pytaniami czemu nie jedzie czemu trzeszczy czemu nie pali itd :). No chyba że trafisz okazję ale z tym to różnie bywa. Pytaj na forum. Załóż temat w "KUPIE" wpisz co chcesz i czekaj.

Za 12 tys SID mam ładna niebieską rs4 na handel :)
Ostatnio zmieniony 2013-09-10, 16:25 przez Bucik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

najpierw poszukaj kogoś ogarniętego kto będzie kumaty w tym silniku jesli masz dwie lewe ręce do samodzielnego dłubania. kupić to nie problem. problemem jest późniejszy serwis (nie jest trudny ale trzeba wiedzieć co do czego żeby nie wymieniać połowy silnika) a jak będziesz robił u Miecia który całe życie naprawiał 1.9 to dalej będziesz myślał że 1.9 jedzie podobnie jak 2.7 ;-)
sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sahipp »

Bucik na blacie mam obecnie 350 tyś hehe miałem mało kolizje z autobusem który uparł się wjechać na mój pas i dla rzeczoznawcy trzeba było cofać licznik bo dla nich auta powyżej 300 tyś to złom... Autko posiadam 6 lat, 7 rok teraz leci... Sam osobiście nabiłem 500 tyś około, natomiast przy sprowadzeniu w 2007 chyba czy jakoś tak miał na blacie 185 tyś jako 11 letnie auto... Krótko po tym był płacz i wiele przelanych łez i wiele nieszczęśliwych zbiegów okoliczności z moim eks pijakiem mechanikiem prowadzących do porażki w utrzymani głupiego 1.9...
Zabrałem się za zmianę mechanika, porobiłem co trzeba potem wizyta w tune up i stwierdzenie że auto ma spokojnie 500 tys jak nie więcej a nie żadne 185... No nic po wielu wysiłkach auto na samym programie wypluło 144ps i 333nm a obecnie po zmianie paru gratów mam 160ps i 380nm...
Na takim setupie natrzaskałem sam ok 500 tyś, stąd śmieszą mnie przebiegi w 12 letnich autach 300tyś chyba jeździły do tyłu :mrgreen:
Reasumując auto mechanicznie doprowadzone do porządku i poza typowymi elementami eksploatacji oleje filtry itp i umiejętnym traktowaniu jeździ i nic się nie dzieje..

Dobra to było tak w ramach PS dla Bucika ;-)

Lewych rąk nie mam, ale trochę się boję tego wyciągania silnika więc pewne sprawy wolałbym od razu na początku załatwić za jednym zamachem ;-) a te 12 tyś to nie miałem na myśli sumy za auto tylko na pakiet startowy...

Z tego co patrzyłem to tak średnio na taką a6 trzeba by dać ok 20 tyś... Nie wiem czy to dużo czy nie nie....
Pasi
Posty: 183
Rejestracja: 2013-06-25, 17:44
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Pasi »

Patrząć po rynku, pare sztuk będzie nawet większość dostępnych.
12 tyś na pakiet startowy to wyprowadzisz prawie fabryke :). Handlarz w Elblągu ma do opłat za 21 2004 rok czyli ostatni wypust, opinie słyszałem o nim dobre, daleko nie masz warto by się przejechać obadać sztuke.
sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sahipp »

No nie wiem czy fabrykę da się zrobić bo też założenie lpg w tej kwocie mnie czeka...
Generalnie to mam taki zamiar aby auto wycackać od razu z racji tego że będzie tam lpg..
A wiadomo zanim lpg się założy to przed tem wypadałoby zrobić soft, ale aby zrobić soft wszystko musi być zdrowe taki łańcuch zależności ;-)
A powiedzcie mi jedną rzecz: poza wymianami turbin, wężyków, zaworków, łańcuchów z tyłu czy są jeszcze jakieś czynności w przypadku których trzeba wyciągać silnik?
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

piszesz o tym drugi raz a dlaczego chcesz od razu wymienić turbiny ? jak wyjmiesz silnik i posprawdzasz ze nie maja luzów ani nie leją to nie ruszaj - jak przyjdzie ich czas to dadzą o tym znać to nie diesel który idzie w samozapłon ;-) fazatory na razie zostaw jak przyjdzie ich czas to będziesz o tym wiedział - a wyciąganie w tego silnika nie należy do trudnych - nawet SID po flaszce daje rade ;-) generalnie wężyki, dvki, trójnik to ja moge zrozumiec ale wymieniać rzeczy które nie są niesprawne ? dobrze Ci napisali - najpierw sprawdz czy ktoś w okolicy zna się na tych silnikach :mrgreen:
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sahipp »

Może macie rację trochę panikuję, mam dobrego mechanika a co ważne kumatego ale 2.7T na oczy nie widział... Turbiny to bym wymienił dla świętego spokoju, aby już tam więcej nie zaglądać po prostu ;-) Chociaż no mówię ja na razie jestem teoretykiem i proszę o wyrozumiałość ;-)
Bucik
Posty: 297
Rejestracja: 2012-10-02, 14:51
Lokalizacja: Gorzów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Bucik »

czekaj czekaj, to jak bo nie czaje chcesz kupywać nowe turbiny do auta którego nie widziałeś ani nim nie jezdziłeś ( za taka kase czyli te 20 tys uda Ci się spokojnie kupić dobry egzemplarz). Jak już nowe Turbo to napewno nie ori tylko k04 (bo ori mija się z celem przy takiej inwestycji) + pożądny coler 1 a nie bliźniaki + famic oczywiscie jak juz wyciagnieszto bydle to prekaty wypadało by wypizdziakać jakieś 2,5 cala dobrego spieka założyć bo ori dość łatwo zajechać. To powinno starczyc na pakiet startowy ale bez lpg :) A no i strojenie


Zaczynasz od dupy strony, kup auto sprawdz co i jak, dowiedz się co jest w nim zrobione itd. Cięzko znalezc nie dłubane 2,7


Ps: jesteś z Gdyni a my mamy kilka osób z Trójmiasta pisz do nich pogadaj może pomoga Ci w zakupie + podpowiedza dobry warsztat bo ja już miałem jedno auto na którym cała załoga przechodziła szkolenie i nic dobrego z tego nie wyszło
sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sahipp »

Co do zakupu to jeszcze chwilę muszę poczekać z racji tego że mam trochę pracy teraz ale niedługo wszystko się uspokoi i będzie czas na spokojne szukanie autka ;-)

Ja założyłem że kupie 230 konne bo łatwiej dostać z manualem i dobrym wyposażeniem...
Do tego z racji moich przebiegów musi być lpg... Założyłem też zmianę softu tylko, z tego co wiem to 230 konne po sofcie ma w okolicach 270ps i ok 400nm, katy oczywiście idą też aut...

Innych zmian z racji lpg nie przewiduje, a mówię zdecydowałem się na tę jednostkę nie dla tego że ma potencjał czy dla tego że fajnie lata ale głównym powodem jest to że ciągnie już od dołu... Szukałem po prostu czegoś takiego co przypomina charakterystykę dizlowską w benzynie oczywiście i tak zrodził mi się pomysł na 2.7T.. Ktoś mi napisał że 2.7T to taki dizel wśród benzyn...
Awatar użytkownika
pietro5
Posty: 285
Rejestracja: 2011-04-22, 17:11
Lokalizacja: Bydg./DK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pietro5 »

sahipp pisze:Co do zakupu to jeszcze chwilę muszę poczekać z racji tego że mam trochę pracy teraz ale niedługo wszystko się uspokoi i będzie czas na spokojne szukanie autka ;-)

Ja założyłem że kupie 230 konne bo łatwiej dostać z manualem i dobrym wyposażeniem...
Do tego z racji moich przebiegów musi być lpg... Założyłem też zmianę softu tylko, z tego co wiem to 230 konne po sofcie ma w okolicach 270ps i ok 400nm,


moje tez ma w serii 230ps teraz troche wiecej :-)
sahipp
Posty: 56
Rejestracja: 2013-08-31, 01:43
Lokalizacja: gdynia
Płeć:
Kontakt:

Post autor: sahipp »

Wiecie wiadomo że od przybytku głowa nie boli ale no lpg jest pewnym ograniczeniem... Z tego co wiem to lpg sprawdza się do ok 300ps, a bez lpg to bym zbankrutował przy moich przebiegach ;-)

A powiedzcie mi taką rzecz od jakiej sumy zaczynają się takie a6- mam na myśli w miarę nie zajechane auta? Ciekawi mnie to bo widziałem jedną fajną ale za 17.000... Ja się nie znam ale to chyba za niska trochę cena?
bracus
Posty: 1168
Rejestracja: 2010-01-27, 19:00
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:

Post autor: bracus »

teraz jest dobry czas na kupowanie takich samochód jak nie maja LPG na pokładzie - wiele osób kupiło 2.7 w A6 zeby nie kupić 1.9TDI i obronic się przed wadliwym 2.5TDI i sie okazało że nie stać ich na te samochody
nie zawsze niska cena oznacza kiepski stan chociaż w wiekszosci przypadków tak jest - szukaj od osoby prywatnej i raczej nie sciągniętej na handel bo takie bywają mocno zaniedbane
sarkazm od hejterstwa dzieli bardzo cienka nić...ale dzieli :)
aw69
Posty: 1494
Rejestracja: 2010-01-27, 21:04
Lokalizacja: Zambrów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: aw69 »

sahip tak czytam ciebie i wiesz co ? Jeździj dalej 1,9 tdi, biturbo jest nie dla Ciebie.
Obrazek
Bucik
Posty: 297
Rejestracja: 2012-10-02, 14:51
Lokalizacja: Gorzów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Bucik »

300ps? hym to zależy jaki instalacje chcesz założyć ... ja miałem ponad 3 i z LPG nie było żadnych problemów (oczywiscie 2 reduktory). Co do Ciągnięcia od dołu to chyba nie jest az tak kolorowo bez programu, ja jeszcze przed softem czułem w niej życie powyżej 3,5tys po sofcie no może 2,8 ale przychylał bym się jednak do 3tys obr/nm. Widziałeś ładna za 17 ale to wiesz auto może być tip-top (sam malowałem kiere + regeneracja foteli i auto było jak marzenie). To co widzisz na allegro to bajki (oglądałem 5 A8 na allegro wszystko pieknie) a i tak kupiłem auto na zachodzie.

Ps: nie mogę Cie zrozumieć ile chcesz wydac co chcesz robić w tym samochodzie bo raz piszesz że turbo od razu nowe później że chcesz tylko w LPG zainwestować ... Dobrą instalacje wsadzisz od 4 do 5 tys.
Zablokowany