Strona 3 z 3
: 2018-09-21, 15:39
autor: Muniek_87
Nie wiem, jak w S4, ale w Allku teraz dają radę
[ Dodano: 2018-09-21, 15:39 ]
Pany prośba o opinię... Mianowicie Allek właśnie po pierwszym badaniu technicznym od modów, wszystko w zasadzie cycek, oprócz spalin. Normy przekroczone, a auto ma katalizatory sportowe założone...
Spalanie w normie (ok. 18l/100 w mieście przy pałowaniu), błędów brak... Autko jedzi normalnie, zbiera się elegancko, wkręca się na obroty bez zarzutu.
W czy może tkwić problem?
: 2018-09-21, 15:59
autor: pawelosinski83
Muniek_87 pisze:Nie wiem, jak w S4, ale w Allku teraz dają radę
[ Dodano: 2018-09-21, 15:39 ]
Pany prośba o opinię... Mianowicie Allek właśnie po pierwszym badaniu technicznym od modów, wszystko w zasadzie cycek, oprócz spalin. Normy przekroczone, a auto ma katalizatory sportowe założone...
Spalanie w normie (ok. 18l/100 w mieście przy pałowaniu), błędów brak... Autko jedzi normalnie, zbiera się elegancko, wkręca się na obroty bez zarzutu.
W czy może tkwić problem?
w spalinach
może to takie sportowe katalizatory co nic nie robią...
a jeśli nie to powodów może być wiele.... przepłwka, zapłon, wtryski, sondy, program
: 2018-09-21, 17:12
autor: vegetagt
Muniek_87, poka jakie katy kupiles
: 2018-09-21, 19:41
autor: Muniek_87
Takie:
http://www.rpmotorsport.pl/katalizator- ... 32331.html.
Co ciekawe, jak miałem seryjny wydech wypruty i tylko program, to miałem podobne wyniki na analizatorze spalin, jak teraz po modach i z katami.
Programy robił GTO. Auto pracuje bez zarzutu, nie śmierdzi wachą z wydechu, zbiera się i wkręca elegancko. Błędów na kompie brak, spalanie w normie...
Na katy decydowałem się, żeby mieć spokój, bo jeździ drogówka z analizatorami i sprawdza.
: 2018-09-21, 20:59
autor: rwtnt
Wynik był podobny bo te katy to są do ozdoby raczej :)
: 2018-09-21, 21:16
autor: vegetagt
też takie opinie słyszałem o magnaflowach.
A zamontowałeś je zaraz za turbinami, żeby ładnie temperature łapały, czy gdzieś dalej?
: 2018-09-21, 21:22
autor: Muniek_87
rwtnt pisze:Wynik był podobny bo te katy to są do ozdoby raczej :)
Hmm... Skąd taki wniosek?
Katy są zamontowane zaraz za plecionkami, tam gdzie kończy się downpipe (widać na fotkach z linku w pierwszym poście). Nie zmieściłyby się tam, gdzie seryjne prekaty...
: 2018-09-21, 21:31
autor: vegetagt
no to pytanie do książek, przy jakiej temperaturze działa katalizator :P
Converter efficiency depends
on factors including exhaust gas composition and temperatures
Converter internal reactions (Light-off) begin to occur at Exhaust
Gas Temperatures between 400 and 800°
wg strony magnaflowa ;p
Na moje to spałuj auto żeby zgrzać wydech i od razu zrób pomiar. Zimne katy nie działają.
Już się pare razy przejechałem na tym, że seryjne auto na BT jechało ~3km i ledwo rozgrzane wjezdzalo, po czym zaczynało się narzekanie, że spaliny niehalo.
: 2019-01-29, 21:48
autor: Muniek_87
vegetagt pisze:no to pytanie do książek, przy jakiej temperaturze działa katalizator :P
Converter efficiency depends
on factors including exhaust gas composition and temperatures
Converter internal reactions (Light-off) begin to occur at Exhaust
Gas Temperatures between 400 and 800°
wg strony magnaflowa ;p
Na moje to spałuj auto żeby zgrzać wydech i od razu zrób pomiar. Zimne katy nie działają.
Już się pare razy przejechałem na tym, że seryjne auto na BT jechało ~3km i ledwo rozgrzane wjezdzalo, po czym zaczynało się narzekanie, że spaliny niehalo.
Być może to katy zatem. Auto spalanie ma w normie, wtryski nie leją, bo były sprawdzane, sonda wyrzuciłaby checka, przepływka też, a mieszanka raczej ok, bo przy za bogatej komp wywala błąd...
[ Dodano: 2018-09-29, 14:38 ]
Update... Wózek przepycony na obwodnicy i spaliny miodzio, jak w aucie z fabryki. Dzięki za wskazówki.
[ Dodano: 2019-01-29, 21:48 ]
Panowie,
pytanie, korekty długoterminowe sond -10 i -13. Czy to norma przy dłubniętym wózku? Podlany mocno górą?
Dzięki