A6 C5 2.7TT 411hp - zakończona przygoda :)

Moderatorzy: buba, Mod-Team

lyru332
Posty: 57
Rejestracja: 2017-07-05, 22:10
Lokalizacja: Śląskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lyru332 »

buba pisze:
lyru332 pisze:
buba pisze:nie mowie o głośności tylko że sie rozlecą
RM Motors miałem w M3 E36 i nic się z nim nie działo. Mówisz że takie słabe?
mówie ;-)
no nic, jednak zaryzykuje :) jak mnie będzie stać to zrobię kiedyś coś konkretnego

[ Dodano: 2017-09-12, 21:10 ]
Panowie więc tak, skrzynia poszła out, okazało się, że króciec łapy sprzęgła się rozsypał. Myślę, czy to nie przez to, że założony jest mocniejszy docisk czy jak kupię nowy to się znowu nie rozleci ?

Chodzi dokładnie o tę część nr. 01E141751A

Obrazek

Powinna być tutaj, grzybnia poszła, została nóżka hehehe :roll:

Obrazek

Przez to łożysko źle się ułożyło i przy okazji spierniczyło dlatego trzeba nowe bo chodziło tak

Obrazek

Obrazek

Ok, i kolejne pytanie, przy okazji oczywiście zajrzałem na tarczę. Pierwszy raz mam do czynienia ze spiekiem, czy ktoś może mi powiedzieć czy ta tarcza jeszcze się na coś nadaje czy trzeba nabijać nowe okładziny ?

Obrazek

Obrazek

Proszę o w miarę szybką odp :)
GAVI's
Posty: 128
Rejestracja: 2017-07-03, 11:53
Lokalizacja: OLSZTYN
Płeć:
Kontakt:

Post autor: GAVI's »

wrzuce tylko że RM motors trochę poprawiło tłumiki więc jest szansa że dadzą rade. Na potęgę sypały sie ich ''środkowe'' dużo zwrotów na gwarancje mieli
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

GAVI's pisze:wrzuce tylko że RM motors trochę poprawiło tłumiki więc jest szansa że dadzą rade. Na potęgę sypały sie ich ''środkowe'' dużo zwrotów na gwarancje mieli
możliwe. jednak to co robili na handel to dramat i nie zaryzykowałbym wydania złotówki na ich tłumik. są ludzie którzy robią profi
lyru332
Posty: 57
Rejestracja: 2017-07-05, 22:10
Lokalizacja: Śląskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lyru332 »

co do sprzęgła to sprawa chyba załatwiona, skróciłem trochę wysprzęglik bo był za długi i łapa nie dość że dochodziła do docisku to jeszcze łożysko nie ogarniało takiego kąta i przez to wyjechało z łapy, dorobiłem może niezbyt estetyczne ale przynajmniej się nie złamie jak poprzednie... coś, króciec łapy sprzęgła

Obrazek

Obrazek

składam auto na raty ale pięknie mnie przeszkoliło po zalaniu płynu chłodniczego :lol:

patrzę... po 30min od zalaniu silnika kapie w okolicach dzwona skrzyni z dziury przy bloku... była już 2 w nocy więc wkurwiony na maksa nie mogłem znaleźć źródła, widać było przez otwór na skrzyni ten z boku, że woda spływa po kole zamachowym...

pierwsza myśl, skoro nigdzie nie widać źródła, króćce suche, skrzynia dla wygody skręcana impactem, śruby jakieś sztukowane więc... pewnie któraś była za długa i klucz przebił się do bloku i jest amba.

Odkręciłem kilka śrub skrzyni, wszystkie suche :shock:

Szukałem szukałem aż znalazłem na górze silnika, pod kolektorem ssącym zrobiła się powódź, podejrzewam, że to już musiało być od dawna bo ciut ubywało płynu, może się uszczelniał podczas jazdy jak się zgrzał.

1zł oring a rozbierania w piździec, no ale jest git, pewnie temat wam znany

Obrazek

Obrazek

no i nowy zawias KW

Obrazek

Obrazek

Jestem już na etapie dorabiania wtyczki 14pin do instalacji gazowej bo instalacja była podłączona "na skrętkę" a takiej fuszery nie lubię...

podrzucę potem zdjęcia zacisków bo to też ciekawa historia ;)

pewnie nie wszystko robię zgodnie ze sztuką ale dopiero się uczę tego silnika i nie wiem gdzie są jeszcze jego bolączki ;)
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

jak już miałeś rozebraną górę to trzeba było wymienić wszystkie. koszt śmieszny a roboty jest sporo żeby się tam dostać
lyru332
Posty: 57
Rejestracja: 2017-07-05, 22:10
Lokalizacja: Śląskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lyru332 »

buba pisze:jak już miałeś rozebraną górę to trzeba było wymienić wszystkie. koszt śmieszny a roboty jest sporo żeby się tam dostać
w sensie oringi ? do bloku wchodzą dwa, jeden po lewej drugi po prawej i coś jeszcze ? czy chodzi Ci o te sztywne przewody jeszcze co od tyłu są ?
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

O wszystko do czego masz dostęp. Nie pamiętam już dokładnie jak tam dokładnie jest. Jak już masz dojscie to lepiej od razu wymieniać co się da bo one są kapryśne i jak ją zdenerwujesz to zaraz będziesz znowu rozbierał ;-)
lyru332
Posty: 57
Rejestracja: 2017-07-05, 22:10
Lokalizacja: Śląskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lyru332 »

buba pisze:O wszystko do czego masz dostęp. Nie pamiętam już dokładnie jak tam dokładnie jest. Jak już masz dojscie to lepiej od razu wymieniać co się da bo one są kapryśne i jak ją zdenerwujesz to zaraz będziesz znowu rozbierał ;-)
przynajmniej będzie co robić :D
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

lyru332 pisze:
buba pisze:O wszystko do czego masz dostęp. Nie pamiętam już dokładnie jak tam dokładnie jest. Jak już masz dojscie to lepiej od razu wymieniać co się da bo one są kapryśne i jak ją zdenerwujesz to zaraz będziesz znowu rozbierał ;-)
przynajmniej będzie co robić :D
żebyś czasem nie żałował tych słów w przyszłości :mrgreen:
lyru332
Posty: 57
Rejestracja: 2017-07-05, 22:10
Lokalizacja: Śląskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lyru332 »

buba pisze:
lyru332 pisze:
buba pisze:O wszystko do czego masz dostęp. Nie pamiętam już dokładnie jak tam dokładnie jest. Jak już masz dojscie to lepiej od razu wymieniać co się da bo one są kapryśne i jak ją zdenerwujesz to zaraz będziesz znowu rozbierał ;-)
przynajmniej będzie co robić :D
żebyś czasem nie żałował tych słów w przyszłości :mrgreen:
żałować nie żałuję ale dzisiaj sprzęgło zapadło się w podłodze, obstawiam łapę sprzęgła ze względu na ponoć częstą usterkę przy wzmacnianym sprzęgle ?

doradźcie proszę co zrobić, zupełnie nową łapę z ASO ? używaną jakąś świeżą szukać ale to tylko po wyglądzie można ocenić... czy taka nówka z ASO będzie lepsza od używanej ? żadnej filozofii nie ma ale nie wiem czy ona jak pracuje X lat to czy się osłabi taki element ?

pytanie 2, czy da się ją jakoś wzmocnić ? robił ktoś coś w tym kierunku czy nie ma opcji ?
Awatar użytkownika
Immo
Posty: 308
Rejestracja: 2014-01-01, 18:09
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Immo »

Rozmawiałeś z Radzikowskim?
lyru332
Posty: 57
Rejestracja: 2017-07-05, 22:10
Lokalizacja: Śląskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lyru332 »

Immo pisze:Rozmawiałeś z Radzikowskim?
dzisiaj rano mi się to przydarzyło więc jeszcze z nikim nie rozmawiałem ;) bije tutaj bo wiem, że już nie jeden pewnie temat przerabiał, pytanie czy zechce się podzielić solucją ;)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

najpierw rozbierz i zobacz co sie stało się, ja robilem swoje w ftwl , na pewno ci pomoga jak to wina sprzegla a nie osprzetu
bombel9
Posty: 203
Rejestracja: 2015-03-02, 20:57
Lokalizacja: Opolskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: bombel9 »

Ja na twoim miejscu założyłbym dwumas tarcza kevlar docisk rs4 i cieszył się jazdą no chyba ze strzelasz ze sprzęgła jak wściekły co dla mnie jest głupotą przy a6 kombi bo waga zabija jak nie sprzęgło to inne graty...Ja miałem na rs4 kevlar 590km 700nm i działało wyśmienicie..A ognia dostawało 24/h przy tych mocnych dociskach i rzeźbieniu zawsze coś się poddaje i wieczne grzebanie...
lyru332
Posty: 57
Rejestracja: 2017-07-05, 22:10
Lokalizacja: Śląskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: lyru332 »

bombel9 pisze:Ja na twoim miejscu założyłbym dwumas tarcza kevlar docisk rs4 i cieszył się jazdą no chyba ze strzelasz ze sprzęgła jak wściekły co dla mnie jest głupotą przy a6 kombi bo waga zabija jak nie sprzęgło to inne graty...Ja miałem na rs4 kevlar 590km 700nm i działało wyśmienicie..A ognia dostawało 24/h przy tych mocnych dociskach i rzeźbieniu zawsze coś się poddaje i wieczne grzebanie...
co Ty, żadnych strzałów ze sprzęgła, czasami jakiegoś launcha strzele spod świateł z obrotów i tyle, to jest dupowóz. Poprzedni właściciel miał włożone wcześniej sprzęgło z RS4 i pow, że nie wytrzymało zbyt długo tyle że nie wiem jak użytkował ;) W każdym razie teraz ten zestaw z S2 jest spoko poza tym, że załapałem awarię no i druga rzecz to ciężko pedał chodzi.

Co do dwumasy, to nowa ceną powala niestety... do tego zestaw tarcza docisk to wyjdzie z 4k, za taką cenę można chyba coś lepszego uskładać ale nie wiem, może mi się tylko tak wydaje. Na pewno tarcza kevlar jest przyjemniejsza na codzień ?
ODPOWIEDZ