Strona 12 z 13

: 2013-10-20, 15:23
autor: buba
ja pisałem jak pierwsza strona była :lol:

: 2013-10-20, 15:29
autor: sahipp
mik- 17 a ile się jeździ po mieście średnio 50, 80... Przy najmniej u mnie... A w godzinach szczytu jak się poruszasz w korkach średnio 40km/h i chcesz naglę przyśpieszyć aby się gdzieś wbić....
No dobra ale nie kłócę się bo faktycznie nie jechałem 2.7... Jechałem z 18t w passacie 220ps, 2.8 193ps w passacie, vr5 170 ps w golfie 2 i pomimo że przegrałbym z tymi autami na kresce to w normalnych warunkach te auta zbytnio nie chciały ciągnąc gdy nie były dobrze wkręcone...
Z moich własnych doświadczeń jechałem równo z hondą acord type r 2.2t... pewnie gdyby była dłuższa droga to bym przegrał ale niestety było czerwone światło za chwilę i gość nie mógł się nadziwić że nie może porządnie odstawić starego klekota :mrgreen:

Dobra ale koniec tego... bo faktycznie 2.7 nie jechałem, ale jestem świadomy co potrafi :mrgreen: ... Ja już decyzje i tak mam podjętą i czas na poszukiwania...

: 2013-10-20, 15:34
autor: buba
ja kiedyś też równo jechałem z F458 i koleś nie mógł się nadziwić że widzi stare a4 ze znaczkiem 1.6 na klapie ;-)

: 2013-10-20, 15:45
autor: aw69
Z racji moich przyzwyczajeń do charakterystyki tdi szukałem czegoś co ciągnie już od dołu aby nie trzeba było za każdym razem chcąc ładnie przyspieszyć wchodzić obrotami w tryb szlifierki...
Dla tego wszystkie 1.8 t itp odpadają
że co 1,8 T z seryjną sprezarka nie jedzie z dołu ? Co ty za brednie wygadujesz ? kazdy seryjny, sprawny silnik z turbo, niewazne czy benzyna czy diesel jedzie z dołu. Co innego wolnossak. Dlatego w passacie wyjebalem 2,8 spod maski bo był okropny !

: 2013-10-20, 15:48
autor: sahipp
nie 1.8t nie za bardzo ciągnie z dołu w porównaniu do tdi.... Nie konie świadczą o charakterystyce przyśpieszenia auta, same liczba nm też o tym nie świadczy... Konie mechaniczne to się akurat wylicza z momentu obrotowego... Aby stwierdzić co jak przyśpiesza to trzeba zaobserwować krzywą przebiegu momęntu obrotowego.... Dizel ma bardzo gwałtowne przyrosty mocy ale bardzo krótkie, benzyna natomiast przyśpiesza wolniej ale o wiele dłużej...
Konie mechaniczne są iloczynem maksymalnego momentu obrotowego jaki występuję i obrotów w tym momencie podzielić przez radiany... Jest na to wzór... tak samo jest wzór ile momentu obrotowego potrzebuje mieć więcej diesel aby nadrobić brakujące 2000obr/min jakie ma beznyna... Benzyna generalnie jest paliwem mniej kalorycznym niż olej napędowy ale pomimo tego o wiele szybciej zachodzi reakcja spalania jej i dla tego benzyną ma więcej obrotów niż dizel, natomiast silnik wysokoprężny ma o wiele większą siłe bo z takiej samej ilości benzyny i oleju napędowego to właśnie z oleju napędowego otrzymamy więcej energii dla tego w dizlu te przyrosty momentu są tak gwałtowne i czujemy efekt jak to nie którzy potocznie mówią walnięcia newtona...
To to tak teoretycznie i w takim totalnym uproszczeniu to co napisałem...

a wy sie ze mnie nabijacie :mrgreen: mówię, nie jechałem 2.7 być może faktycznie się ośmieszam :mrgreen:
A co dorównania to akurat to było prawdziwe stwierdzenie że w mieście bolid f1 przegra z pandą, powiem więcej na 80% gdyby za kierownicą bolidu wsiadł szary kowalski to by zajechał ten silnik... Wiem bo się interesuję trochę motoryzacją i mechaniką i nie jestem z tych co twierdzą ,, 1.9 tdi the best ever ,, staram się być obiektywny no ale nie jestem wszechwiedzący zresztą nie myli się ten kto nie robi nic... :mrgreen:

: 2013-10-20, 16:19
autor: aw69
urzekła mnie twoja historia

: 2013-10-20, 16:21
autor: sahipp
nie historia a fizyka ;-)

: 2013-10-20, 17:25
autor: Barton66
sorry ale się trochę ośmieszasz! proszę zamknijcie już ten temat! :-?

: 2013-10-20, 17:44
autor: sahipp
ale w czym dokładnie się ośmieszam? konkrety panowie proszę... ;-) Wystarczy wpisać u wujka google i poszukać fachowej literatury na ten temat... i to o czym napisałem broń borze nie podlega porównywaniu 19 do 2.7, bo to są silniki akurat całkiem inne klasowo choćby z racji pojemności... Tutaj napisałem ogólne porównanie silnika wysokoprężnego do jednostki benzynowej...

: 2013-10-20, 17:55
autor: Barton66
powiem Ci tak 2,7 BiTurbo złoty środek do wszystkiego u mnie jeszcze avant. Masz 4X4, z dość dużym bagierem, 5 osób spokojnie jedzie, wygodne, a do tego ma kopa takiego że czy jade w mieście czy na trasie nie boje się że zmieniając pas ktoś mi wjedzie w dupe i przede wszystkim biegów nie muszę redukować bo ciągnie od dołu. Praktycznie turbiny załączają się od 2,5 tys odbrotów i ciągną aż do 6 w przypadku dizla moze do 4,5 także stary sama dynamika od 2,5 porównując 1,9, 2,5 czy nawet 3,0 do 2,7Biturbo jest nie na miejscu. ZWŁASZCZA JEŻELI NIE JEŹDZIŁEŚ A DRĄŻYSZ TEMAT -----> OŚMIESZASZ SIĘ!!!!!!!!!!!!!!

: 2013-10-20, 17:57
autor: sahipp
ale ja pisałem wyraźnie nie porównuję już 1.9 do 2.7.... napisałem ogólnie benzyna vs diesel ;-) ..... a co do 3.0tdi to akurat do pewnego pułapu mocy to jest to w stanie dorównać 2.7... tylko że 3.0tdi się sypie i nie trzyma mocy na dłuższą metę o kosztach utrzymania nie wspominam więc to złom i nie ma o czym mówić....

Było nawet na zlocie a4 klub a4b7 3.0 tdi+chip vs s4b6 4.2 i te auta jechały podobnie... s4 co prawda minimalnie odchodziło ale za to 3.0tdi było bardziej agresywne... tak w ramach ciekawostki ;-)

: 2013-10-20, 17:59
autor: asi
sahipp pisze:3.0 się sypie więc to złom
Zakladam, ze opinia z wlasnego doswiadczenia, miales, zrobiles kilkadziesiat tys km i wiesz co piszesz...

Czy po prostu przeczytales cos na forach?

: 2013-10-20, 18:02
autor: sahipp
nie nie tylko się naczytałem, opinia dobrego tunera dosyć znanego na forach w trójmieście...
A co do porównania 30tdi vs 4.2 v8 byłem świadkiem.. Jeżeli chodzi o 3.0 tdi to do 150 - 200tyś realnego przebiegu jeszcze opłaca się to brać powyżej już nie...
Ogólnie poza napinaczami, kolejną bolączką są wtryski ( oczywiście to zależy kto czego od auta oczekuje), średnia długość życie wtrysków 1-generacji do 30tdi to jest 150tyś potem auto zaczyna gubić moc powoli.... żadna regeneracja nie da odzyskania 100% mocy auta w grę wchodzą tylko nowe wtryski które kosztują a jest ich 6, jeżeli chce się mieć oczywiście 100% mocy jednostki...

: 2013-10-20, 18:22
autor: pietro5
hehe jeszcze troche a Sid zmieni nazwe forum :-( jak chcesz kupic to kup te 2,7 t ale ja widze ze chciales udowodnic wyzszosc tdi nad biT.Wrazie co moja nawiosne bedzie prawdopodobnie na sprzedaz

: 2013-10-20, 18:26
autor: sahipp
nie wcale nie chciałem udowodnić wyższości wcale nie bo 2.7t to trochę wyjątkowa benzyna :mrgreen: Tdi po prostu się popsuło, i dziś tdi kupuje się tylko dla przyjemności... Na współczesne tdi krótko mówiąc trzeba mieć worek pieniędzy... Mówię oczywiście o tych mocnych tdi bo te 2.0, 1.9 to trochę za małe do aut które urosły przecież....

A tak odnośnie 2.7... powiedzcie mi czy automat mocno pogarsza osiągi?, jak automat znosi podniesienie mocy? jak jego usterkowość?