pytanie do uzytkowników- 2.7 bt na lpg

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
OWOC
Posty: 89
Rejestracja: 2012-07-28, 16:13
Lokalizacja: T-ów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: OWOC »

ghost, tak masz racje sytuacja z wtryskami często ma miejsce np w silnikach typu boxer gdy temp przełanczania byla ustawiona poniżej 35*

Co do filmu olejowego to tak jak pisałem gro ludzi zapala przez cały rok na LPG jak tylko może i te auta jeżdżą dalej tak wiec.... jak kto woli.
Idąc za przykładem podobna sytuacja jest z turbinami, znam tych co maja w nosie i odrazu ruszaja i jada ostro na zimnym w aucie z turbo a i gaszą bez czekania a znam takich co przestrzegają tego wszystkiego bardzo skrupulatnie ( np Ja ;-) ) Tym pierwszym ( raczej) nic się nie dzieje a tym drugim też raczej :mrgreen: nic się nie dzieje ale czują się lepiej psychicznie, że ze swej strony czynią wszystko aby ich ukochane cztery kółka żyły długo i bezawaryjnie i ich cieszyły 8-)

Po co ryzykować dla tych kilkunastu litrów paliwa rocznie. Pb jeszcze żadnego silnika nie zabiło... :-P

Każdy używa jak uważa za stosowne swoje auto ;-) Choć w Twoim przypadku te częste zapalanie i gaszenie usprawiedliwia wymaganie zapalania na gazie no i instalke masz nie byle jak założoną 8-) Ale i tak uważam że zapalanie na gazie w fazie lotnej bardziej obciąza układ zapłonowy i powinieneś mieć jak mój kolega w subaraku iż na ciepło zapala na Pb ok 5sek i pyk, jest LPG 8-)
Ostatnio zmieniony 2013-01-06, 23:39 przez OWOC, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI RS4 b5.

Probably the best RS4 in the world...
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

OWOC pisze:ghost, tak masz racje sytuacja z wtryskami często ma miejsce np w silnikach typu boxer gdy temp przełanczania byla ustawiona poniżej 35*

Co do filmu olejowego to tak jak pisałem gro ludzi zapala przez cały rok na LPG jak tylko może i te auta jeżdżą dalej tak wiec.... jak kto woli.
Idąc za przykładem podobna sytuacja jest z turbinami, znam tych co maja w nosie i odrazu ruszaja i jada ostro na zimnym w aucie z turbo a i gaszą bez czekania a znam takich co przestrzegają tego wszystkiego bardzo skrupulatnie ( np Ja ;-) ) Tym pierwszym ( raczej) nic się nie dzieje a tym drugim też raczej :mrgreen: nic się nie dzieje ale czują się lepiej psychicznie, że ze swej strony czynią wszystko aby ich ukochane cztery kółka żyły długo i bezawaryjnie i ich cieszyły 8-)

Po co ryzykować dla tych kilkunastu litrów paliwa rocznie. Pb jeszcze żadnego silnika nie zabiło... :-P
Zapomniałem dodać ,że włączyłem tą funkcje raczej testowo aby sprawdzic jak dobry jest ten zestaw... Nie zamierzam/zamierzałem tak jeździć cały czas. Poprostu testy testy :) Robie dziennie od 150 do 300km...

Funkcja ciepły start działa szczególnie np. chwile po zgaszeniu silnika po dłuższej jeździe... gdy znowu go odpalamy powiedzmy po minucie-trzech auto jest nadał gorące i powiedzmy ,że olej jeszcze nie zdążył odpłynąć... wtryski jeszcze ciepłe :) widzisz jakieś przeciwskazania aby odpalać w takiej sytuacji z lpg ?
Awatar użytkownika
OWOC
Posty: 89
Rejestracja: 2012-07-28, 16:13
Lokalizacja: T-ów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: OWOC »

ghost pisze:....
Funkcja ciepły start działa szczególnie np. chwile po zgaszeniu silnika po dłuższej jeździe... gdy znowu go odpalamy powiedzmy po minucie-trzech auto jest nadał gorące i powiedzmy ,że olej jeszcze nie zdążył odpłynąć... wtryski jeszcze ciepłe :) widzisz jakieś przeciwskazania aby odpalać w takiej sytuacji z lpg ?
Wow Ghost to ile kolego robisz rocznie km :?:

Wielkich przeciwwskazań nie widzę, ale ja bym w takiej sytuacji i tak bym dał temu zacnemu silnikowi nawet przez te 5 sek powąchać Pb98 8-)
Ale dla testów ( za to szacun, że testujesz na swojej "bryce") zmierz jaki jest pobór prądu kiedy zapalasz na Pb a kiedy na LPG. I kiedy silnik chętniej zaskakuje myśle że bedziesz w stanie to wyczuć ;-)

Nie popadajmy w skrajności ze jak już mamy LPG to Pb niet ;-)

Nie zapominajmy ze to Pb jest głównym paliwem silników w takich autach

A gasisz na Pb po calym dniu jazdy :?: :roll:
Ostatnio zmieniony 2013-01-06, 23:56 przez OWOC, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI RS4 b5.

Probably the best RS4 in the world...
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

OWOC pisze:
ghost pisze:....

Funkcja ciepły start działa szczególnie np. chwile po zgaszeniu silnika po dłuższej jeździe... gdy znowu go odpalamy powiedzmy po minucie-trzech auto jest nadał gorące i powiedzmy ,że olej jeszcze nie zdążył odpłynąć... wtryski jeszcze ciepłe :) widzisz jakieś przeciwskazania aby odpalać w takiej sytuacji z lpg ?
Wow Ghost to ile kolego robisz rocznie km :?:

Wielkich przeciwwskazań nie widzę, ale ja bym w takiej sytuacji i tak bym dał temu zacnemu silnikowi nawet przez te 5 sek powąchać Pb98 8-)

Nie popadajmy w skrajności ze jak już mamy LPG to Pb niet ;-)

Nie zapominajmy ze to Pb jest głównym paliwem silników w takich autach

A gasisz na Pb po calym dniu jazdy :?: :roll:
Codziennie daje mu powąchać pb :lol: :lol: :lol: :lol: Czesto gasze auto na pb...
Nie po to robiłem taką moc aby z niej nie korzystać... dzisiaj spadł śnieg i nie mogłem się opanować :) Czesto przepalam swoje wtryski benzynowe. Ale gdy mam przed sobą dojazd w 4os to staram się nie szaleć.... :)

W ciągu miesiąca robie 7-12 tys km.
Dojazdy do pracy 20 km. w pracy czasami i 50-100km i powrót + jakieś pierdoły do załatwienia i tak codziennie :-P To auto to mój dupowoz z małym bonusem ;-)

Mój silnik pracuje na lpg tak samo jak na PB - żadnych drgań, zmiany odgłosu pracy czy wibracji ... nie słyszłe/ani nie czuję aby mu to szkodziło napisałem o tym jako ciekawostce... Mam podgląd w korkety krótkie i długie , timing, EGT i inne jest dokładnie tak jak na benzynie nawet pod pełnym butem różnice są pomijalne!

Do czego zmierzam... potrafię tak ustawić staga abyś nie miał dolegliwości o których piszesz... ale bez dobrych wtrysków jest to dość trudne! ;-)
Ostatnio zmieniony 2013-01-07, 00:02 przez ghost, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
OWOC
Posty: 89
Rejestracja: 2012-07-28, 16:13
Lokalizacja: T-ów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: OWOC »

ghost pisze: Codziennie daje mu powąchać pb :lol: :lol: :lol: :lol: Czesto gasze auto na pb...
O to bardzo mnie to cieszy, że nie odstawiłeś Pb na amen. Super, że gasisz auto na Pb ( ma nadzieje ze przelanczasz w czasie jazdy ;-) ), a czy wiesz czemu tak się powinno robić 8-) :?:

To ile masz realny przebieg na tym silniku? Bo 300tys km to pewnie na bank i to na LPG 8-)

Dobranoc :-)
AUDI RS4 b5.

Probably the best RS4 in the world...
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

OWOC pisze:
ghost pisze: Codziennie daje mu powąchać pb :lol: :lol: :lol: :lol: Czesto gasze auto na pb...
O to bardzo mnie to cieszy, że nie odstawiłeś Pb na amen. Super, że gasisz auto na Pb ( ma nadzieje ze przelanczasz w czasie jazdy ;-) ), a czy wiesz czemu tak się powinno robić 8-) :?:

To ile masz realny przebieg na tym silniku? Bo 300tys km to pewnie na bank i to na LPG 8-)

Dobranoc :-)
Silnik podobno ma 80 tys km. ja zrobiłem już około 16-17 tys. więc poniżej 100 tkm.
Nadal jest cichutki , nie słyszę stuku zaworów ani fazatorów więc chyba jeszcze troche polata :)

Olej Motul 5w40 specific lpg/cng i zużycie jak na razie 0!
Auto to b6 sedan
wiecej na profilu nosba na facebooku


http://www.facebook.com/media/set/?set=a.454959244567982.114069.226817620715480&type=3
Awatar użytkownika
nosb
Posty: 1370
Rejestracja: 2010-02-18, 20:20
Lokalizacja: TSK
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nosb »

Ghoscik ale masz estetyke w baganiku :D haha nic sie nie zmienilo :P Ale chociaz pod maską schludnie bo nie ma miejsca zeby cos przewiesc :lol: ;-)
Obrazek
Awatar użytkownika
OWOC
Posty: 89
Rejestracja: 2012-07-28, 16:13
Lokalizacja: T-ów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: OWOC »

Panowie, a jak wygląda u was sytuacja z wtryskiwaczami???

Głośno 'cykają" :roll:

Bo w tej Greckiej imprezie słychać je jak cykady w grecką noc :shock: :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... fulkW874Rw
AUDI RS4 b5.

Probably the best RS4 in the world...
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

OWOC pisze:Panowie, a jak wygląda u was sytuacja z wtryskiwaczami???

Głośno 'cykają" :roll:

Bo w tej Greckiej imprezie słychać je jak cykady w grecką noc :shock: :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... fulkW874Rw
:shock: :shock: A ja myślałem ,że Valteki są głośne :roll:
Hana jest porównywalna do benzynowych jeśli ją w dodatku zamontujesz pod osłonami będzie bardzo cicho ... na tyle ,że bardziej się już nie da :)
Gdy zamontujesz Hany pionowo nie ma prawa się zakleić 8-)


Wszystko inne co założysz będzie bardziej lub mniej naśladowało WRX'a z filmu który podesłałeś :) Może nie od razu ale z czasem pewnie będzie taki efekt jak na video.
Ciekawą alternatywą która się pojawiła to kopia Hany - Baracuda cenowo troszke tańsze a jakość podobno podobna do Hany. Nic innego jak Hana był nie założył do swojego auta... :-? Hana ma jak na razie największą liniowość pracy ze wszystkich wtrysków jakie testowałem.

Nosb w bagażniku się nie zmieniło bo rezałem parę gadzetów wewnątrz... Bagażnik zostawiam na sam koniec :)
Awatar użytkownika
OWOC
Posty: 89
Rejestracja: 2012-07-28, 16:13
Lokalizacja: T-ów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: OWOC »

ghost pisze:...
Gdy zamontujesz Hany pionowo nie ma prawa się zakleić 8-)
...
Ghost jesteś tego pewny... 8-)

Wydaje mi się,że jest kilka rzeczy które trzeba spełnić aby się wtryski nie zaklejały i niekoniecznie chodzi tu o "pion" 8-)

I w poziomie będą hulać ;-)

[ Dodano: 2013-01-08, 18:11 ]
ghost pisze:...
Ciepły start to taka bardzo fajna fukncja która oszczędza kolosalne ilości paliwa....
Szanowny kolego Ghost ;-)

Od tego Twojego wpisu zaczęło mnie nurtować jakie to są ilości Pb = koszta w PLN przy Twoim poruszaniu się S-ką. I ogólnie jak wygląda ilościowo/Kosztowo w samochodach osobowych z sekwencją LPG.

Tak wiec przyjąłem wariant pesymistyczny, iż ten fantastyczny pancerny motor AGB spala na godzinę pracy na biegu jałowym 3 litry Pb98 które kosztuje na renomowanej stacji 5.80/litr.

Czyli po zapaleniu silnika (pisze o ciepłym/gorącym silniku - olej/ciecz chłodząca) po ok 2 sek obroty normują się w przedziale 1200obr/min czyli na jedna sekunde przypada ok 20obr.

W tym wariancie wychodzi mi, że silnik konsumuje na 1 sek ok 0.8 ml Pb98 ( tak wiem że do zapalenia auta potrzeba troszkę większa dawkę w tej pierwszej sek) a przy dzisiejszej cenie Pb wychodzi niecałe 0.5gr na sek pracy AGB bez obciążenia (neutralny bieg).

Czyli jeśli byś zapalał auto z ciepłym silnikiem i po X sekundach włączała by Ci się LPG to wydawał byc dziennie na takie rozruchy :arrow:

Przełącza się po 5 sek zużywasz ok 4 ml Pb czyli 1 rozruch kosztuje 2.5 gr, a dziennie (pamietam ze pisałeś ze dziennie zapalasz auta średnio 20 razy) to całkowity koszt 50 gr per dzień. Na tydzień to 3zł czyli 0.5 litra Pb98. Na miesiąc to ok 12 zł a na rok ok 144zł :-D W tym przyjmijmy, że jeśli nie zapalasz na Pb to i tak bierze Ci LPG ( o 10-15% wiecej niż Pb) które kosztuje 2.80 zł czyli to fajną sprawę jaką jest zapalanie silnika na szlachetnym trunku jakim jest Pb98 :mrgreen: wydajesz dziennie więcej 25gr, tygodniowo 1.50 zł, na miesiąc ok 6zł a na rok ok 72 zł 8-)
ghost pisze:...
Tankując za 100 zł beny leje praktycznie raz na tydzien/dwa mimo ,ze dziennie odpalam auto z 20 razy w ciągu dnia :-P

Do paliwka w baku co 2-3 tankowania środek typu stp przeciw zapiekaniu,oczyszczaniu wtryskiwaczy itp....
Pod spodem pisze analogiczne obliczenia dla dłuższej pracy na Pb po ciepłym zapaleniu AGB :arrow:

10sek ---> 8 ml ---> 1 roz= 5gr ---> 20x dzień = 1zł ---> tydz = 6zł ---> miesiąc= 24zł ---> rok = ok288zł/2 = 144zł

20sek ---> 16ml ---> 1roz=10gr ---> 20x dzień = 2zł ---> tydz = 12zł ---> miesiąc= 48zł ---> rok = ok 576zł/2 = 288zł

I najbardziej moim zdaniem optymalny czas to 35 sek :mrgreen: , a wiec:

30sek ---> 24ml ---> 1roz= 15gr ---> 20x dzień = ok 3zł ---> tydz = 18zł ---> miesiac = 72zł ---> rok= ok 862zł/2 = 432zł per rok

Sa to orientacyjne koszta jakie poniósł by kolega Ghost przy zapalaniu rozgrzanego silnika na Pb98. A wiec przy "kawiorowym" :mrgreen: ( większość inżynierów i tak twierdzi, że 60sekjest optymalne :roll: :lol: ) sposobie eksploatacji S4 na LPG kolega Ghost zużył by kolosalnie wiecej paliwa Pb98 ok 75 litrów szlachetnej benzyny 8-)
Natomiast w pasztetowym sposobie eksploatacji ( 5 sek i pyk ma LPG :mrgreen: ) zużycie na rok wyniosło by ok 12 litrów Pb98 8-)

Czy to są jakieś strasznie wielkie wartości dla kogoś kto ma tak fantastyczny samochód który bardzo lubi/kocha i nie jest dla niego tylko zwykłą rzeczą do bezdusznego przemieszczania się z punktu A do B czasami C :lol:

A oszczędzamy silnik i osprzęt silnika oraz mamy spokojne sumienie, że S-ka zapala i rozsmarowywuje się na tłuściutkim szlachetnym kawiorowym Pb98 ew Pb100:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AUDI RS4 b5.

Probably the best RS4 in the world...
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

Tak jak pisałem wcześniej włączyłem tą funkcje w celach testowych. Wiekszosc sterowników silników benzynowych jest na tyle oczujnikowana ,że ECU widzi różnice pomiędzy pb 95 a 98 a co dopiero słabo ustawione lpg... więc zdajesz sobie chyba sprawe ,że każda odchyłka od specyfikacji która jest zapisana w ECU powoduje korekty czasów wtrysków na plus lub minus... Auto może chodzić w miarę o.k ale moc może się np. pojawiać "po chwili" lub np. po dawaniu w palnik silnik może chwilę przerywać/trząść na wolnych zanim wrócą mu korekty do własciwego poziomu dla danego paliwa :mrgreen:

Podczas normalnej jazdy na lpg możesz nie odczuwać słąbej regulacji instalacji!
Wszystko wychodzi przy pełnym bucie im dłużej ciśniesz ogniem tym więcej baboli widać :mrgreen: Ewentualnie na zimnym silniku podczas 1 przełączenia puźniej powinno być lepiej



Śmiem twierdzić ,że +50% instalacji na rynku jest poprostu źle , niefachowo słabo zamontowana oraz wyregulowana przez co na zimnym/letnim silniku gdy odpalasz auto na benzynie ECU zapisuje sobie jakies tam korekty a potem włączając lpg bardzo często powodujesz ich rozjazd. Co powoduje ta rozbieżność i jakie są tego skutku to chyba wszyscy co mieli problemy z lpg wiedzą... Mogą wystąpić choćby problemy z odpalaniem"od strzała" :) Padające lambdy,cewki itd...
Włączyłęm tą funkcje od temp. 25* a swoją instalke ustawiłem tak ,że korekty są tak jak na pb 98,jak nie spojrzysz na wskaźnik to nie wiesz na czym jedziesz,EGT tak samo jak na benzynie, silnik generuje 505Nm na lpg na benzynie 490-500 Skubany woli LPG ? ;-) Wiele osób użytkuje swoje auta tylko weekendami lub używa go jako drugiego... ja swojego używam do wszystkiego więc to normalne ,że czesto go w ciągu dnia odpalam i temp. jest np. 70* spieszy mi się gdzieś więc delikatnie smyram gaz i mogę zapomnieć o momencie w którym auto przełącza się z pb/lpg dojezdzam z punktu a do b Nie zwracając uwagi nawet ,że mam LPG bo tego poprostu NIE CZUĆ! Nie włączyłem tej funkcji po to aby oszczędzić kase ale aby ustawić korekty instalacji aby było tak jak na benzynie. 8-)


Łatwym sposobem na sprawdzenie jak dobrze macie ustawione korekty jest nawet przełączanie auta pomiędzy pb/lpg. co 10-15s. Im mniejsze różnice widzisz pomiędzy pracą silnika tym lepiej a to tylko wolne obroty a co się dzieje z Waszymi silnikami przy spadu ciśnienia lpg np. o 0.5bar podczas ostrego buta? Widział ktoś jak wygląda AFR w takim momencie ? A ja widziałem i mogę spać spokojnie bo zabezpieczyłem swój motorek na taka sytuacje. Mogę spokojnie pomykać trasą i nie stresować się przełączaniem pomiędzy lpg/pb nic jeszcze nie wybuchło a kilometry kręce codziennie :)


Ostatnio kolega mający passata 2.8 miał wyjazd do londynu. Jego prywatne aut stało pod domem z pełnym bakiem 98 z pewnej lokalnej stacji. Jakie było zdziwienie mojego przyjaciela jak po tygodniowym powrocie jego auto nie chciało odpalić na tej samej benzynie na której parę dni wcześniej normalnie pracowało :shock: Rozebrano połowe auta nic nie stwierdzono. Wlano świeżej 98 i zapalił od strzała :) Chodzi do dziś... Dlatego dążę do tego aby LPG było u mnie ustawione na 100% bo nigdy nie wiadomo co padnie i jak się wtedy BiT zachowa ale co ja tam wiem....


pozdro


EDIT: A co do "suchego" startu silnika to w moim ecu jest taka fajna funkcja ,że gdy auto jest zimne nie pali od strzała tylko po 1-1,5s tzn. chwilke kręci,dostaje iskre i odpał :)
Barton66
Posty: 351
Rejestracja: 2012-03-06, 17:10
Lokalizacja: PO/FG
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Barton66 »

Ostatnio kolega mający passata 2.8 miał wyjazd do londynu. Jego prywatne aut stało pod domem z pełnym bakiem 98 z pewnej lokalnej stacji. Jakie było zdziwienie mojego przyjaciela jak po tygodniowym powrocie jego auto nie chciało odpalić na tej samej benzynie na której parę dni wcześniej normalnie pracowało Rozebrano połowe auta nic nie stwierdzono. Wlano świeżej 98 i zapalił od strzała :) Chodzi do dziś... Dlatego dążę do tego aby LPG było u mnie ustawione na 100% bo nigdy nie wiadomo co padnie i jak się wtedy BiT zachowa ale co ja tam wiem....


pozdro


EDIT: A co do "suchego" startu silnika to w moim ecu jest taka fajna funkcja ,że gdy auto jest zimne nie pali od strzała tylko po 1-1,5s tzn. chwilke kręci,dostaje iskre i odpał :)
Wiesz co że się zacząłem zastanawiać bo mnie wcześniej palił od strzała jak zalałem V-powera na pewnym shellu mam teraz problemy z odpalaniem.... hmm tak abstrahuje szukam pomysłu rozwiązania bo nie chce mi się wierzyć, że pompa w jeden dzień tak zdechła.
1s kręcenia to normalne chyba w każdym aucie :-D jak byś miał 2-4 sec o to by mogło coś być na rzeczy :mrgreen:
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Problemy z odpaleniem na PB mogą się wiązać ze źle wyregulowaną instalacją LPG. ECU rejestruje odczyty przed zgaszeniem silnika działającego na LPG. Poza tym mogły ci zacząć "cieknąć" wtryski przez co do kolektora dostaje się LPG i przez to może ci gorzej odpalać bo musi wydmuchać wszystko żeby został tylko tlen
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

buba pisze:Problemy z odpaleniem na PB mogą się wiązać ze źle wyregulowaną instalacją LPG. ECU rejestruje odczyty przed zgaszeniem silnika działającego na LPG. Poza tym mogły ci zacząć "cieknąć" wtryski przez co do kolektora dostaje się LPG i przez to może ci gorzej odpalać bo musi wydmuchać wszystko żeby został tylko tlen
Tutaj to był problem benzyny (mam na myśli passata 2.8 ) :shock: Po długim męczeniu u mechanika na rozruchu dodatkowym nie odpalił świece zalane na amen! Silnik nawet nie miał ochoty zagadać na 1 cylinder :mrgreen:

Co do mojej instalki i auta wszystko ma się dobrze i nic nie wymaga żadnych regulacji ani poprawek :-D
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

Pisałem w odniesieniu do postu Bartona66 ;-)
ODPOWIEDZ