Strona 2 z 7
: 2016-02-22, 13:13
autor: RSK
Dobrzanskis4b6
no więc kolejny raz nie zgadzam się z Tobą ... zadbane S4B6 (trzymające moc) dobrze jedzie
nie byłeś swoją S4B6 na hamowni więc nie jesteś w stanie powiedzieć jaką miała moc ... fakt że trafia się bardzo dużo egzemplarzy z mocą 280-300 km (dane od znajomego, który ma hamownię i często wita takie statki ... brak seryjnej mocy dotyczy również takich statków jak e39 M5)
Jak kupiłem moją to miała 295km i po długich walkach doprowadziłem do 350km.
Będzie ładniejsza pogoda to zrobimy test s4b6 vs s4b5 chip (na K03) i wtedy zgodnie wypowiemy się co jak jedzie i co dupę urywa ... prawda jest że dupę urywa Porsche 911 Turbo S
nawet S4B5 na K04 i dłubnięte na 400+ dostanie w dupę od kompakta A45AMG
przemek530d
jeżdżę na Motul 300V 5w40
opisu projektu nie ma,bo na tym forum projektem jest tylko S4B5
dla znaczącej większości z tego forum S4B6/7 to złom
moja S4B6 na hamowni
https://www.youtube.com/watch?v=PDa3TbVghvk
: 2016-02-22, 15:02
autor: Pavel44
Prawdą jest, że narzekający użytkownicy s4 b6 tak naprawdę kupowali swoje auta z niewiadomą historią i nie dokładali do nich zbyt dużo. Jakoś użytkownicy którzy naprawdę dbali o swoje s4ki (oczywiście wkładający odpowiednią ilość pln-ów) bardzo je sobie chwalą. Niestety, jak to się mówi: jak dbasz tak masz. I drugą kluczową kwestią jest znajomość mechanika, który ogarnia te auta co pozwala zaoszczędzić nerwów i niepotrzebnych kosztów.
: 2016-02-22, 15:08
autor: asi
RSK, Jesli Twoje auto jest w 100 proc sprawne, jhest po chiptuningu, to oznacza, ze seryjnie, po Twoich naprawach mialo z 310-320 koni, a nie 344. takie auto 315 konne (shamowane, mojego znajomego) bylo ciut szybsze od seryjnego b5 bez programu. do 140 bylo mniej wiecej szybsze o dlugosc auta.
: 2016-02-22, 15:35
autor: bloku
Aż jestem w szoku, że takie spadki miał Twój silnik. U mnie co prawda nie był hamowany przed remontem głowic ale już po wypluł 319/385 ale wkradł się chochlik w postaci niepodpiętych podciśnień od gruszek zmian dolotu. Po ich usunięciu wypluł (ANK mający 240kkm) 341/419 co uważam, że mega wynik. Sądziłem, że S4kowe piece mają się nieco lepiej ze spadkami mocy - u mnie remont głowic + poprawnie ustawiony rozrząd pokazał seryjne cyfry)
: 2016-02-22, 15:46
autor: Pavel44
Bloku Seria w 15 letnim s6? gratulacje

A mógłbyś wstawić wykres z hamowni?
: 2016-02-22, 16:37
autor: DobrzanskiS4B5
Pavel44 pisze:Prawdą jest, że narzekający użytkownicy s4 b6 tak naprawdę kupowali swoje auta z niewiadomą historią i nie dokładali do nich zbyt dużo. Jakoś użytkownicy którzy naprawdę dbali o swoje s4ki (oczywiście wkładający odpowiednią ilość pln-ów) bardzo je sobie chwalą. Niestety, jak to się mówi: jak dbasz tak masz. I drugą kluczową kwestią jest znajomość mechanika, który ogarnia te auta co pozwala zaoszczędzić nerwów i niepotrzebnych kosztów.
Jeśli 18tys zł w rok to nie dokładanie do auta to przepraszam

moje miało i serwis w DE do końca i mechanik tu na miejscu prowadzacy tez mi znany i dobry,a jakoś i tak b6 4.2 BBK zawodziło.Ja jak tylko jest okazja szczerze odradzam b6 4.2 a polecam 2.7bit bo jest po prostu lepsze i bardziej rozwojowe
: 2016-02-22, 19:00
autor: Surveyor
Nie ma co bić piany, Dobrzański trafił źle, RSK trafił dobrze. Usterkowość B6/B7 jest dużo większa niż np. B5 ale połączenie: wygląd (szczególnie B7)+silnik+komfort+osiągi jest bardzo przyjemne

Są różne hamownie, nie wierzę w 340 koni na stacjonarnej, po jakiś duperelach, bo to auto mega się grzeje. To, że wyszło 320 koni u RSK oznaczało zdrową serię.
Dowód: W avancie B7 miałem po modach 350 koni (od GTO) i robiłem 0-100 w 5,5s na RL.
Z kolei na początku, po zakupie ( 305hp w Kreatorze, 290hp gdzieś na Bemowie ) robiłem okolice 6.1s.
Przez 3 lata eksploatacji włożyłem w naprawy i mody ok. 20kpln, ale ja się uczyłem na tym modelu, część kasy wpakowałem niepotrzebnie-mało kto tym wtedy jeździł.
Auto RSK śmiga jak na ten model zajebiście - dużo szybciej niż nie modzone B5. Niedługo porównamy z niemodzonym, być może seryjnym S8 D3
Dodam, że z seryjnym A8 4.2 tdi: 100-200+ idzie bardzo podobnie a nawet ostatnio na S8 Piotruś poszedł szybciej i mnie wkur...

dlatego na ten sezon napewno zrobię program

: 2016-02-22, 21:10
autor: RSK
Chyba najbardziej czekam na test z S8 D3
ale łatwo skóry nie sprzedam i też nadal zbroję się...jest już sprzęgło spiek...będzie modyfikacja downpipe i sportowe katy...no i nad redukcją masy już pracuję
Ps. Już po mieście chodzą opowieści że przyjechało A8 4.2 tdi na chip a wyjechało S8

: 2016-02-23, 09:59
autor: luk448
RSK pisze:nawet S4B5 na K04 i dłubnięte na 400+ dostanie w dupę od kompakta A45AMG
O nie :) nie zgadzam sie
A co do s4 b6...hmmmm ogolnie mam mieszane uczucia co do tych aut.
Auto
RSK, faktycznie jest zadbane i jedzie zapewne lepiej niz 95% tych aut w PL.Wiem ze wladowal w auto sporo kasy i ze o auto dba.To bez dwoch zdan.
Natomiast niestety nie oszukujmy sie silnik BBK nie byl udana konstrukcja.Kupno egzemplarza z niewiadomego zrodla zapewne bedzie sie wiazac z wladowaniem duzej ilosci kasy.
Ja osobiscie nie kupilbym s4 b6.Ale to dlatego ze nie ma turbo
Surveyor,
RSK, to kiedy ta lapanka?

: 2016-02-23, 11:11
autor: buba
RSK twoja eska jest wyjatkiem od reguly. 99% pozostalych s4b6 nie jedzie i nie trzyma mocy. Patrzysz przez pryzmat swojego auta wiec twoja ocena nie jest obiektywna
: 2016-02-23, 11:47
autor: asi
ja nawt nie chce sie upierac, ale pokusilbym sie o stwierdzenie, ze auto kolegi RSK tez nie trzyma serii. Po programie wyplul 350 koni? zmiana oprogramowania przyniosła 6 koni? to albo stroiciel z dupy, albo auto ma ok 320 po prostu.
: 2016-02-23, 13:11
autor: RSK
asi pisze:ja nawt nie chce sie upierac, ale pokusilbym sie o stwierdzenie, ze auto kolegi RSK tez nie trzyma serii. Po programie wyplul 350 koni? zmiana oprogramowania przyniosła 6 koni? to albo stroiciel z dupy, albo auto ma ok 320 po prostu.
Ciężko mówić, że stroiciel z dupy jeżeli firma nazywała się profituning i jest wiodącą firmą na rynku słowackim.
Silnik BBK nigdy w serii nie miał 344km a to w szczególności za sprawą bardzo rozbudowanego układu wydechowego, 4 katalizatorów itd.
Dodatkowo przegrzewający się układ dolotowy co znacząco wpływa na spadek mocy.
Samochód mierzony był w bardzo kiepskich warunkach, wakacje, temperatura w garażu +30 stopni, na dolocie prawie +60 stopni dlatego jest duża rozbieżność pomiędzy mocą silnika, a mocą wg. normy.
Pomiar oraz strojenie było w roku 2014.
Obecnie samochód ma założony front-pipe bez katów dolnych oraz cat-back od MG Motorsport, dodatkowo przekładki pod dolotem (nie nagrzewa się dolot, nie ma spadków mocy).
Na obecnym zestawie jeszcze nie mierzony ze względu na trwające drobne mody.
A tak na koniec to ch... mnie interesuje jaka moc będzie na hamowni, najbardziej cieszy mnie jak jedzie i jakie samochody upala !!!
[ Dodano: 2016-02-23, 13:11 ]
luk448 pisze:RSK pisze:nawet S4B5 na K04 i dłubnięte na 400+ dostanie w dupę od kompakta A45AMG
O nie :) nie zgadzam sie
WIDZIAŁEM W AKCJI A45AMG poliftowy model 380km ... powyżej 160km/h ... chyba miałem zaciągnięty ręczny
Surveyor,
RSK, to kiedy ta lapanka?

no nareszcie jakieś normalne pytanie ...
ale chwilkę poczekaj jak katy zmienię ale chętny jestem
: 2016-02-23, 17:03
autor: niebieski708
RSK nie wiedziałem że to twój

ostatnio też sprawdzałem koledze S4b6 i co dziwne ma o 100 tyś mniejszy przebieg od mojego, ale mój nie porównywanie lepiej jedzie (oba seria). Ciężko powiedzieć czym to jest spowodowane... Parametry na kompie identyczne... Ale tak jak mówisz jak ktoś dba tak ma

co do strojenia to jest wolnossak... Więc tu nie ma wielkich przyrostów...
: 2016-02-23, 17:26
autor: bloku
Pavel44 pisze:Bloku Seria w 15 letnim s6? gratulacje

A mógłbyś wstawić wykres z hamowni?
Przypomnę, że góra jest po kapitalce - wałki stare oraz napinacze, głowy po pełnej obróbce ręcznej, zawory, koniki, prowadnice, rozrząd, łańcuchy wszystko nowe.
Myślę, że to spowodowało iż trzyma moc. Układ dolotowy seria z wkładką KN, wydech na 4 katach z nowymi sondami + końcowe odprężające.
Wykres wrzucę jak tylko skończę przeprowadzkę i zeskanuje bo mam tylko papierek.
Kończę OT aby nie zaśmiecać tematu.
: 2016-02-23, 20:03
autor: Pavel44