Witaj Darecki.
Miałem STI, od lutego jestem posiadaczem RSa. Sprowadzony ze Szwajcarii, stosunkowo mały przebieg (teraz już 134tys.km.).
Generalnie auto genialne na co dzień. Do STI się nie umywa pod względem spięcia z asfaltem (dwa dyfry otwarte), ale quattro całkiem nieźle sobie radzi, całkiem fajnie zacieśnia winkle, ale to nie STI... Do tego dochodzi znacznie większa waga (1700-1750kg). Po śniegu jeszcze nie jeździłem, ale zbyt wiele nie oczekuję, ze względu na tę wagę 
 
 
Co do eksploatacji to standardowo hamulce dość sporo kosztują, ale są dość trwałe. Lepiej niż w STI, tam mi szybciej klocki/tarcze schodziły. 
Prócz tego największym mankamentem jest syfiący się kolektor/głowice od strony ssącej. Koszt operacji ok.<1500zł, więc bez tragedii (myślę, że co 30-40tys.km. wystarczy taki zabieg). Do tego warto odetkać wydech (wywalenie środkowego tłumika/wstawienie x-pipe itp. i przeróbka tylnych tłumików 

, albo firmowy komplet cat back...Ja mam założonego X-pipe Supersprinta plus przeróbka tłumików i jest idealnie (w normalnym trybie do 5tys.obr. jest bardzo cicho, silniczek sobie lekko mruczy; w trybie S jest trochę głośniej, fajnie strzela z wydechu przy redykcjach itp. i po odkręceniu jest mega głośno, ale na zewnątrz auta, w środku jest spoko, nawet otwierasz okna/dach, żeby posłuchać gadania w tunelu itp...miodzio). Warto też wgrać nową mapę silnika po tych operacjach (powrót dodatkowych ok.30-40km...), jeszcze tego nie robiłem. 
Wiem, że konstrukcja napędu, silnik etc. pozwalają na dość duże przebiegi, nawet po 300 tys., więc luzik (ma też zwykłe B6 z przebiegiem 370... genialne auto)
Motor jest mocno przerobiony względem seryjnego 4,2 od S6/Q7 itp., przystosowany do osiągania wysokich obrotów (8500-9000), przebudowana miska olejowa etc. Do tego pierwszy napęd quattro z rozdziałem 40/60 

 . 
Zawieszenie DRC jest spoko, jeśli działa..., potem tylko jakiś dobry gwint (B14/b16/KW itp.), albo sprężyny i B8. 
Wracając do użyteczności, to porównując do STI to przepaść... miałem STI prawie 7 lat, potrzebowałem czegoś bardziej rodzinnego (avant) i przyjaznego do codziennego użytku bez zbytniego ryzyka niepotrzebnych kosztów etc. Jeśli szukasz właśnie takiej odmiany, to RS jest super wyborem. 
 Nie będę się wypowiadał o wyglądzie...klasyczny RS...
Fajna stronka: 
http://www.automobile-catalog.com/car/2 ... avant.html
Ostatnio weszła na Allegro taka sztuka: 
http://allegro.pl/audi-rs4-4-2-v8-420km ... 61385.html
Tutaj jest troszkę historii tego modelu (niewiele, ale zawsze): 
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/3388 ... 7-by-y0p5/
Nie znam dokładnego pochodzenia auta, ale warto się zainteresować. 
Do tego wszystkiego RSy już mocno nie będą tracić na wartości (chociaż STI też nie, ja kupiłem za 60 i sprzedałem za 50... ile włożyłem nie liczę... 

 norma).
Powodzenia
.