TakLCQ pisze:zrobiłeś pełną geometrię z kątami?
Odrywanie na zakrętach - zawieszenie
Pany ja z troche innej beczki. Dzis zauwazylem ze auto jakoś ,,nie rowno" stoi. Myslalem ze po prostu to jakas mala nie rownosc ale Co sie okazalo z przodu miedzy prawa a lewa strona jest roznica 0,7-0,8 mm od ziemi do blotnika... Nie wiem jakim cudem dopiero teraz to zauwazylem ale w jezdzie nic nie czuc. Nie sciagalem jeszcze kol aby sprawdzic czy aby napewno jest dokladnie tak samo skrecony gwint(ilosc zwojów) ale nie bawem to sprawdze. Pytanie czy jezeli okaze sie ze gwint byl zle skrecony przy montazu i tak zrobiona zbieznosc to po przestawieniu bedzie trzeba ja ustawic ponownie? Zakladam ze tak ale wole sie upewnic.
			
			
									
						
							Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
			
						Gwint i zbieżność?Jachyr pisze:...gwint ... i tak zrobiona zbieznosc to po przestawieniu bedzie trzeba ja ustawic ponownie...
W b5 nie ma regulacji kątów, więc daremna robota. Ale dobrze że dbasz o auto ;)
Sprawdź ciśnienia w oponach, ustawienia wysokości, tuleje w prostym wahaczu. Jak wsio lux a auto nierówno stoi to gwint do reklamacji :P
Jachyr, po montażu gwintu ustawiłem dokładnie tak jak stał na poprzednim zawieszeniu. Zmierzyłem dokładnie wszystkie koła i tak ustawiłem gwint. Po tygodniu jak przyjechałem do mechanika okazało się, że auto siadło, poprawiłem nastawy gwintu i teraz jest OK. 
A propo tego odrywania na zakretach, załadowałem dwóch kumpli na tył i problem znikł..... wniosek taki, że muszę wozić ze sobą z 4 metry ziemniaków w bagażniku. 
  
			
			
									
						
										
						A propo tego odrywania na zakretach, załadowałem dwóch kumpli na tył i problem znikł..... wniosek taki, że muszę wozić ze sobą z 4 metry ziemniaków w bagażniku.
 
  
Jak nie ma?? Stalem przy chlopach ktorzy zakladali sprzet na 4 kola z dowazeniem w srodku 2x70kg na siedzeniach bo pytali jak najczesciej latam i robili przod i tyl...RooS pisze:Gwint i zbieżność?Jachyr pisze:...gwint ... i tak zrobiona zbieznosc to po przestawieniu bedzie trzeba ja ustawic ponownie...
W b5 nie ma regulacji kątów, więc daremna robota. Ale dobrze że dbasz o auto ;)
Sprawdź ciśnienia w oponach, ustawienia wysokości, tuleje w prostym wahaczu. Jak wsio lux a auto nierówno stoi to gwint do reklamacji :P
Cisnienie sprawdzane srednio raz w miesiacu wiec nie ma opcji, zawias caly nowy razem z wahaczmi itp wszystko po ogladnieciu w zeszlym tyg i jest ok. Jedyne co zostalo do sprawdzenia to wysokosc.
Jeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
			
						No robili zbieżność, ale kątów pochylenia i wyprzedzenia nie zmienisz w B5, więc taki trochę chwyt marketindody ci zrobili.Jachyr pisze: Jak nie ma?? Stalem przy chlopach ktorzy zakladali sprzet na 4 kola z dowazeniem w srodku 2x70kg na siedzeniach bo pytali jak najczesciej latam i robili przod i tyl...
Z przodu masz 4 wahacze przykręcane 4 zwykłymi śrubami (brak mimośrodów i śrub rzymskich). Zbieżność zmienisz przy użyciu końcówek ale kątów pochylenia już nie. Więc regulacja zbieżności nic z gwintem nie ma wspólnego (jeżeli nikt końcówek i drążków ze zwrotnic nie wypinał).
Z tyłu też mimośrodów nie masz. Sorry winetou.
No chyba że ja o czymś nie wiem i masz takie cuda w samochodzie:

Z tyłu jest regulacja kąta pochylenia koła za pomocą dolnej śruby mimośrodowej na zwrotnicy.
Jest też regulowana zbieżność kół tylnych za pomocą śrub mimośrodowych w tulejach drążków reakcyjnych.
Ostatnio przerabiałem temat u siebie.
Jak dawno nie były ruszane te mimośrody, to przed regulacją polecam zaopatrzyć się w nowe śruby i podkładki.
			
			
									
						
										
						Jest też regulowana zbieżność kół tylnych za pomocą śrub mimośrodowych w tulejach drążków reakcyjnych.
Ostatnio przerabiałem temat u siebie.
Jak dawno nie były ruszane te mimośrody, to przed regulacją polecam zaopatrzyć się w nowe śruby i podkładki.
Co do kątów z przodu: gdzieś kiedyś znalazłem informacje poparte rysunkami z jakiejś serwisówki o ustawianiu pochylenia kół przednich przez przestawianie wózka zawieszenia. Jest to ograniczone tym, że wózek na dole na sztywno spina wahacze więc możliwe jest chyba jedynie równoczesna zmiana nachylenia obydwu kół przedniej osi. Nie sprawdzałem tego osobiście ale podobno jest nawet jakiś fabryczny przyrząd do tego.
Edit: o znalazłem:
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... -Alignment
i sam przyrząd:
http://www.kochtools.com/images/products/kt20295.jpg
			
			
									
						
										
						Edit: o znalazłem:
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... -Alignment
i sam przyrząd:
http://www.kochtools.com/images/products/kt20295.jpg
A ja napisze o moich doswiadczenach :
Kupilem nowy zawias h&r i :
Auto nie do porownania ze standardem , prowadzenie juz na odpowiednim poziomie 
 
Z czasem chcialem lepiej i wsadzilem stabilizatory najgrubsze na tyl i przod h&r i :
Auto wystraszylo mnie w paru sytuacjach , tyl zaczal spierdzielac jak bym jecham autem na tyl naped . Co zrobilem i pomoglo :
- poprawem zbieznosc
- ustawilem stabilizatory na miekko
- na tyle zawsze mam juz mniej 0.4 bara powietrza niz na przodzie . Tyl w sedanie nic nie wazy !
Pozdrawiam
			
			
									
						
										
						Kupilem nowy zawias h&r i :
Auto nie do porownania ze standardem , prowadzenie juz na odpowiednim poziomie
 
 Z czasem chcialem lepiej i wsadzilem stabilizatory najgrubsze na tyl i przod h&r i :
Auto wystraszylo mnie w paru sytuacjach , tyl zaczal spierdzielac jak bym jecham autem na tyl naped . Co zrobilem i pomoglo :
- poprawem zbieznosc
- ustawilem stabilizatory na miekko
- na tyle zawsze mam juz mniej 0.4 bara powietrza niz na przodzie . Tyl w sedanie nic nie wazy !
Pozdrawiam
Takich zabawek nie mamRooS pisze:No robili zbieżność, ale kątów pochylenia i wyprzedzenia nie zmienisz w B5, więc taki trochę chwyt marketindody ci zrobili.Jachyr pisze: Jak nie ma?? Stalem przy chlopach ktorzy zakladali sprzet na 4 kola z dowazeniem w srodku 2x70kg na siedzeniach bo pytali jak najczesciej latam i robili przod i tyl...
Z przodu masz 4 wahacze przykręcane 4 zwykłymi śrubami (brak mimośrodów i śrub rzymskich). Zbieżność zmienisz przy użyciu końcówek ale kątów pochylenia już nie. Więc regulacja zbieżności nic z gwintem nie ma wspólnego (jeżeli nikt końcówek i drążków ze zwrotnic nie wypinał).
Z tyłu też mimośrodów nie masz. Sorry winetou.
No chyba że ja o czymś nie wiem i masz takie cuda w samochodzie:
Obrazek
 mozliwe ze jak napisales chodzilo o geometrie i to taki chwyt ale zrobiony zostal przod i tyl i wiem ze z tylu zostaly ruszone sruby na mimo srodzie. Po za tym z przodu wymienione zostalo wszystko razem z drazkami,wahaczami itd wiec potrzebna byla ponowna korekta. Ale widze ze teraz nie bedzie takiej potrzeby. Dzieki za info w sobote dzialam. Pozdrawiam
  mozliwe ze jak napisales chodzilo o geometrie i to taki chwyt ale zrobiony zostal przod i tyl i wiem ze z tylu zostaly ruszone sruby na mimo srodzie. Po za tym z przodu wymienione zostalo wszystko razem z drazkami,wahaczami itd wiec potrzebna byla ponowna korekta. Ale widze ze teraz nie bedzie takiej potrzeby. Dzieki za info w sobote dzialam. PozdrawiamJeśli nie widziałeś jeszcze Boga... To dlatego, że nie jeździsz wystarczająco szybko...
			
						





