Strona 2 z 2
					
				
				: 2015-03-26, 11:03
				autor: Floro
				remik pisze:Sama wymiana oleju to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Jeżeli masz minimalne umiejętności w masterkowaniu to spokojnie sobie poradzisz. 
Rozgrzewasz delikatnie silnik, micha pod korek spustowy, odkcasz korek z tego co pamiętam to kluczem nr 24 (może wpaść do michy). Czekasz... czekasz... czeka... aż wszystko ścieknie. Wykręcasz filtr, wkładasz nowy. Na palucha smar i jedziesz po uszczelce wokół nowego filtra oleju. Wlewasz te 2 litry oleju, czekasz aż ścieknie. Jeżeli mało to dolewasz. Nie odpalasz od razu silnika, tylko poczekaj te 5 10 min.
 
  Remik jakimś mechanikiem jesteś ? Pytam z czystej ciekawości ?? 

 
			
					
				
				: 2015-03-26, 13:31
				autor: luk448
				No a co to za problem wymienic olej?Zuzyty olej w banke i do smieci jak ktos juz napisal.Zalecam jeszcze plukanke przed wymiana oleju.
			 
			
					
				
				: 2015-03-26, 14:19
				autor: modek
				remik pisze:Sama wymiana oleju to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Jeżeli masz minimalne umiejętności w masterkowaniu to spokojnie sobie poradzisz. 
Rozgrzewasz delikatnie silnik, micha pod korek spustowy, odkcasz korek z tego co pamiętam to kluczem nr 24 (może wpaść do michy). Czekasz... czekasz... czeka... aż wszystko ścieknie. Wykręcasz filtr, wkładasz nowy. Na palucha smar i jedziesz po uszczelce wokół nowego filtra oleju. Wlewasz te 2 litry oleju, czekasz aż ścieknie. Jeżeli mało to dolewasz. Nie odpalasz od razu silnika, tylko poczekaj te 5 10 min.
i tak trzy razy, żeby nie tracić czasu te 10-15 minut też podziel na trzy, znajomy ślusarz dorobi ci przejściówkę na klucz 24
 
 
 
olej pewnie przyjmie najbliższy warsztat z piecem na zużyty olej
 
			
					
				
				: 2015-03-26, 19:17
				autor: mogi90
				remik pisze:Sama wymiana oleju to nie jest jakaś skomplikowana sprawa. Jeżeli masz minimalne umiejętności w masterkowaniu to spokojnie sobie poradzisz. 
Rozgrzewasz delikatnie silnik, micha pod korek spustowy, odkcasz korek z tego co pamiętam to kluczem nr 24 (może wpaść do michy). Czekasz... czekasz... czeka... aż wszystko ścieknie. Wykręcasz filtr, wkładasz nowy. Na palucha smar i jedziesz po uszczelce wokół nowego filtra oleju. Wlewasz te 2 litry oleju, czekasz aż ścieknie. Jeżeli mało to dolewasz. Nie odpalasz od razu silnika, tylko poczekaj te 5 10 min.
dodam ze nowy korek mile widziany  

 
			
					
				
				: 2015-03-27, 13:18
				autor: remik
				Jakbyś nadal miał wątpliwości to tutaj masz filmik z informacją jak to należy zrobić poprawnie 
http://teamtotal.pl/blog/dowiedz-sie-ja ... -zawodowcy
Taka różnica, że oni tam mają podnośnik, a Ty będziesz działał na kanale.
 
			
					
				
				: 2015-03-27, 13:20
				autor: bracus
				w jakim kanale ? ze szwagrem klocki drewniane podłożą przecież pod progi i gotowe  

 
			
					
				
				: 2015-03-27, 16:58
				autor: Wojt3q
				po co męczyć się z klockami  

 jednym kołem wjechać na kraweżnik od chodnika zatrzymać się nad studzienką ściekową b ądz jak ktoś jest eko to zabrać kobiecie 2 blachy od ciast żebyy napewno się zmieściły pod auto odkręcamy i olej spuszczony. 
ps w opcji ze studzienką pilnować korka żeby nie wpadł  

 
			
					
				
				: 2015-03-30, 06:54
				autor: edies
				Nie no bez przesady. Aż takim kaskaderem to ja nie jestem :)
Podziękował za pomoc. Rzeczywiście nie było to jakoś ekstremalnie trudne. Zastanawiam się jedynie co zrobić ze zużytym olejem?
Najwięcej trudności sprawiło mi odkręcenie korka który był trochę zapieczony. Musiałem być maksymalnie delikatny aby niczego nie urwać.
			 
			
					
				
				: 2015-03-30, 07:24
				autor: gowor86
				Niektóre warsztaty przyjmą go bez opłat a niektóre będą chciały kasę. 
Musisz popytać.
			 
			
					
				
				: 2015-03-30, 23:25
				autor: lotdin
				Byle zieloni sie nie przyczepili