Strona 2 z 5

: 2010-10-15, 21:22
autor: igore36
wszedzie mam daleko. A nikt nie odpowiedzial na moje ptanie czy mog do kogos wyslac kompa?

: 2010-10-15, 21:22
autor: LCQ
Nie podważam Twojego stwierdzenia, bo każdy ma prawo do swojej opinii....ale aw69 "trochę" dosadziłeś..... ;)

: 2010-10-16, 09:21
autor: GTO
daj numer kompa, zrobi ci soft na odległość jak nie masz możliwości przyjazdu.
poniżej masz wykres z softu do starego kompa 551C robiony soft na odległość przy pomocy kolegi który wgrywał i logował , są 2 wykresy - jeden trochę z za dużym boostem z dołu , drugi już bardziej właściwy i docelowy.

http://audi.s4.tuned.by.digitun.pl.patrz.pl

samochód jest baz katalizatorów i posiada nowy (szerszy) układ wydechowy od turbin

: 2010-10-16, 19:21
autor: CompSport
igore36 pisze:wszedzie mam daleko. A nikt nie odpowiedzial na moje ptanie czy mog do kogos wyslac kompa?
Lepiej jak do kogos podjedziesz poniewaz przy robieniu modyfikacji bardzo wazna jest diagnostyka. Jest to element bez ktorego nie da sie zrobic dobrej modyfikacji takze nie daj sie nabrac na to ze ktos zrobi Ci dobra modyfikacje robiac cos w ciemno.

Z Glogowa nie jest daleko do Wrocławia..... to podjedz do Jetronika na ul.Opolska.
Dostaniesz tam nasza modyfikacje z pomiarami na hamownii.

: 2010-10-16, 23:22
autor: nosb
Wloze kij do mrowiska ale musze :)

Panowi powiedzcie mi czemu kazde seryjnie identyczne auto wymaga indywidualnego strojenia ?

Auto jest identyk jak kilkanascie tysiecy innych aut. Identyczny setup : przeplywka , wtryski itp.

Ze niby stan danego egzemplarza ? Usterki ?

Wdg mnie ( nie jestem specjalistą na pewno bardziej kombinatorem teoretykiem praktykujacym :P ) Jeden dobrze napisany soft do jednego zdrowego auta musi dzialac identyk w innym takim samym aucie.

BTW : co do wgrywania gotowcow ... U siebie mialem z 3 rozne programy... Kupiony , zgrany z innego ecu i jeden z neta z ciekawosci... Na kazdym auto chodzilo podobnie ( fakt jeden wiecej dmuchal , drugi byl jakby "szybszy" (szybsze falowanie lambdy ) ). Poki co nic mi nie wybuchlo i nie zamiezam zaprzestac tych praktyk :) Zostalem przy najlepszym wdg mnie ( zgranym z auta sprowadzonego z zagramanicy ) .

: 2010-10-16, 23:24
autor: SID
Witamy Śląsk Panowie
przydała by się jakaś oferta/promocja dla użytkowników S/RS4 na programy/strojenie ;-)

: 2010-10-16, 23:28
autor: nosb
Cham ze mnie nie przywitalem sie :) Witamy witamy :)

BTW bo przeczytalem watek od poczatku i w sumie nikt nie odpowiedzial na glowne pytania :)

A wiec : seryjna eska dmucha w okolicy 0,6b.

Soft to generalnie okolice 1b ( pik 1,1-1,2 , stale 0,9 potem spadek ). Maks moc rozwijana w okolicy 6k/rpm (wyzej spada boost i nie buduje sie moc na seryjnych turbinach ) .

Moc to okolo 300 ps po sofcie ( seryjne IC + katy skutecznie dlawia moc ) .

FMIC + wywalone precaty oraz katy w zaleznosci od stanu silnika to okolice 320-330 ps ~ 500nm.

Jest to moja wiedza TEORETYCZNA (wyczytana/wywnioskowana).

Praktycy poprawiac bo pewnie namieszalem cos :)

: 2010-10-17, 00:52
autor: CompSport
nosb pisze:Wloze kij do mrowiska ale musze :)

Panowi powiedzcie mi czemu kazde seryjnie identyczne auto wymaga indywidualnego strojenia ?

Auto jest identyk jak kilkanascie tysiecy innych aut. Identyczny setup : przeplywka , wtryski itp.

Ze niby stan danego egzemplarza ? Usterki ?

BTW : co do wgrywania gotowcow ... U siebie mialem z 3 rozne programy... Kupiony , zgrany z innego ecu i jeden z neta z ciekawosci... Na kazdym auto chodzilo podobnie ( fakt jeden wiecej dmuchal , drugi byl jakby "szybszy" (szybsze falowanie lambdy ) ). Poki co nic mi nie wybuchlo i nie zamiezam zaprzestac tych praktyk :) Zostalem przy najlepszym wdg mnie ( zgranym z auta sprowadzonego z zagramanicy ) .
Kazdy seryjny software wykorzystuje potencjal osprzetu silnika w ok 60-70% a i tak w nowych samochodach ronice w mocach sa ok 5-10%. Przygotowywujac modyfikacje i starajac sie wykorzystac 100% mozliwosci silnika musimy wiedziec ktory z nich jest bardziej podatny na spalanie stukowe, ktory z nich da nam wiekszy przeplyw itp. Sa to rzeczy ktore musimy ustawic modyfikujac seryjne oprogramowanie abt dojsc do optymalnego rozwiazania czyli optymalnej mocy. To sa rzeczy ktore trzeba sprawdzac w swiezych i w miare nowych samochodach czego o audi s4 powiedziec nie mozna. Dlatego wstepna diagnostyka to mus zrobienia dobrego softwaru.

Jezeli przegrywasz sobie softy z innych samochodw lub tez kupujesz gotowe softy to wiedz ze silnika nie uszkodzisz tylko dzieki ochronie tego sterownika. Ale wiedz ze zawsze da sie to zrobic duzo lepiej.

: 2010-10-17, 13:42
autor: DOGI
Soft to generalnie okolice 1b ( pik 1,1-1,2 , stale 0,9 potem spadek ). Maks moc rozwijana w okolicy 6k/rpm (wyzej spada boost i nie buduje sie moc na seryjnych turbinach ) .
nosb, takie doładowanie mam po założeniu MBC :-P za 70 zł

: 2010-10-17, 13:46
autor: igore36
DOGI, co to jest MBC?

: 2010-10-17, 13:49
autor: DOGI
Manual Boost Controller- pisaliśmy już jakiś czas o tym na forum

: 2010-10-17, 21:58
autor: nosb
Sam boost to nie wszystko... A paliwo ? Juz lepszy wdg mnie taki gotowiec niz MBC ale co kto woli :)

: 2010-10-17, 22:32
autor: DOGI
Jakby miał paliwa za mało to by ucinał boosta z powodu zbyt ubogiej mieszanki? Przecież to mądra bestia jak już ktoś kiedyś napisał :mrgreen:

: 2014-06-24, 11:33
autor: kenpachi
Cześć chłopaki,

Widzę, że to stary wątek, ale nie znalazłem nic świeższego.

Chciałbym w przeciągu następnych dwóch tygodni zachipować moje S4 B5.

Czy nadal byście polecali MR-Motors czy cośnowego się pojawiło?

Z góry dzięki za pomoc.

: 2014-07-02, 21:49
autor: Ekonomiczny
Polecacie kogoś na północy?? Niedaleko mam do tune up w gdańsku ale z tego co wyczytałem w tym poście to tylko kilka osób dobrze ogarnia te silniki. Jak nic nie znajdę w pobliżu to wybiorę się do mrmotors.