Strona 2 z 2
: 2012-05-16, 16:51
autor: Papol
Kolega ma racje mialem maly przyklad tego jakies 2 lata temu w moim mk 3 2.9 i tam mialem podobna sytuacje gdzie na bandazu tlilio sie wlasnie plama z oleju .Bylem zdziwiony ale kurna sie to jakos topilo.Zapomnialem calkiem o tym.
: 2012-05-16, 19:52
autor: buba
Dlatego nie ma co kombinować. ICek i wywalenie osłony od spodu dla przewiewu i powinno styknąć
: 2012-05-16, 20:38
autor: bartek75
papol się pi.erdolisz z tym autem jak z promem kosmicznym
: 2012-05-16, 21:04
autor: Papol
bartek75 pisze:papol się pi.erdolisz z tym autem jak z promem kosmicznym
No bo lubie.U mnie musi byc wsio na 100% albo wiecej , tak juz mam.
: 2016-04-21, 17:53
autor: PlemnikS4
Mam takie techniczne pytanie. Czy powinno się owijać /izolować elementy części zimnej tj rury do ic i z ic ? Czy izolujemy tylko części od strony ciepłej czyli down pipe itp ? Czy izolowanie / owijanie np puchy filtra powietrza jest poprawne ?
: 2016-04-21, 18:26
autor: Papol
Mam owiniete rury od turbo az po sam Ygrek.. mam tez owiniete dp od turbo az po siatki elastyczne wydechu.. sprawa jest sporna co do tego bo jedni mowia o zapaleniu sie auta inni tak jak ja chca sie sami przekonac i stosuja..

: 2016-04-21, 20:08
autor: PlemnikS4
Jestem za, fakt "bandażowania" od dawna znany i stosowany w sporcie ,bardziej niż malowanie ic

A jaki jest najbardziej optymalny izolator ? Czy używa się innego do strefy zimnej i innegi do strefy ciepłej ?
: 2016-04-21, 20:28
autor: timon_86
ciekawą opcją są koce na turbiny. Zastanawiam się tylko czy bardziej rozbija się o obniżenie temp w komorze, czy trzymanie wysokiej (tylko po co?!) temp samej turbiny?
: 2016-04-21, 20:56
autor: PlemnikS4
Podobno utrzymanie większej temperatury wydechu lub jego elementów pomaga w zwiększeniu szybkości spalin...
: 2016-04-21, 20:58
autor: pawelosinski83
timon_86 pisze:ciekawą opcją są koce na turbiny. Zastanawiam się tylko czy bardziej rozbija się o obniżenie temp w komorze, czy trzymanie wysokiej (tylko po co?!) temp samej turbiny?
ponieważ w dużym skrócie turbina "żywi się" energią pozyskaną z różnicy ciepła - ma byś jak najcieplej przed wirnikiem i jak najzimniej za
choć podejrzewam, że dużo więcej da tu owinięcie kolektora, ale i tak większość ludzi robi to, by obniżyć temperaturę w komorze, bo zysk energii w tak mikroskopijnych turbinach jak w samochodach będzie pewnie pomijalnie mały...
: 2017-04-12, 08:57
autor: recaro215
Nie posiadam s4, ale A6 C5 Allroad z silnikiem 2.7. Mam pytanie odnośnie właśnie osłon turbo i podwozia. Ostatnio spotkała mnie nie miła sytuacja. Osłona która znajduje się nad skrzynią i idzie w stronę komory silnika (pod samochodem), przechodzi obok wydechu od turbin (down pipe - chyba dobrze napisałem) zaczęła się tlić. Chodzi mi o tą pokrytą cienkim aluminium, a pod spodem ma jakieś wygłuszenie z filcu. Stan tego aluminium okazał się beznadziejny i niestety kawałek filcu musiał dotykać wydechu na co wcześniej nie zwróciłem uwagi.Wszystko skończyło się ok i bez straży na szczęście.
I w sumie całe pytanie. Potrzebne jest te wygłuszenie? Co może stać się bez niego. Na razie się tego pozbyłem. Na pewno chroni to budę przed temperaturami.
Z góry dzięki za pomoc.
: 2017-04-12, 13:30
autor: mik-17
recaro215 pisze:Nie posiadam s4, ale A6 C5 Allroad z silnikiem 2.7. Mam pytanie odnośnie właśnie osłon turbo i podwozia. Ostatnio spotkała mnie nie miła sytuacja. Osłona która znajduje się nad skrzynią i idzie w stronę komory silnika (pod samochodem), przechodzi obok wydechu od turbin (down pipe - chyba dobrze napisałem) zaczęła się tlić. Chodzi mi o tą pokrytą cienkim aluminium, a pod spodem ma jakieś wygłuszenie z filcu. Stan tego aluminium okazał się beznadziejny i niestety kawałek filcu musiał dotykać wydechu na co wcześniej nie zwróciłem uwagi.Wszystko skończyło się ok i bez straży na szczęście.
I w sumie całe pytanie. Potrzebne jest te wygłuszenie? Co może stać się bez niego. Na razie się tego pozbyłem. Na pewno chroni to budę przed temperaturami.
Z góry dzięki za pomoc.
Jest potrzebne, u mnie w b6 z wszystkimi oslonami przy dłuższej jeździe szczególnie w lecie czuć było jak nagrzany jest środek tunelu przy prawej nodze.
: 2017-04-12, 13:55
autor: recaro215
Czyli wypadało by poszukać czegoś w dobrym stanie (co nie będzie łatwe) i założyć. Chociaż oglądałem zdjęcia niektórych uturbionych samochodów gdzie turbina prawie dotykała nadwozia, a osłon żadnych nie było. No, ale po coś to fabryka teoretycznie wymyśliła. Chyba, że macie pomysł z czego taką osłonę wykonać? Może wystarczy "bandaż" i tym owinąć rurę?? (chociaż tez czytałem, że jak nasiąknie olejem, może się zapalić) :(
: 2017-04-12, 15:02
autor: mik-17
A6 c5 na złomach pełno więc i osłony też znajdziesz za taniochę.