Strona 2 z 3

: 2019-12-05, 15:37
autor: Sensei
Dyferencjal jest taki sam. W napędzie na 4 koła musi być taki sam jak przedni, inaczej coś by się zmielilo ale pochodzenie dyferencjalu powoduje że jest mniej zmęczony. 2.4 było bardzo słabym silnikiem więc tylny dyferencjal okazał się bezluzowy.

Mega jestem ciekaw co te turbiny potrafią.. Miałem zaczekać do wiosny żeby to wystroic do końca bo na zimę to co mam mi wystarczy ale jednak korci.. Tylko strasznie dużo czasu poświęciłem temu samochodowi ostatnio i przydało by się odpocząć.

Jestem ciekaw czy da się poprawić trochę to wstawanie sprężarki opozniajac zapłon i dokładając paliwa bo jak widać na wykresie zachowuje się dziwnie między 3500 a 4500 obr/min

: 2019-12-05, 20:54
autor: volski1
Wybór turbin dla mnie MEGA, fajnie zobaczyć coś świeższego niż dwudziestoletnie K04.
A co potrafią i jak będą wstawać to pewnie pokażą dopiero po finalnym zestrojeniu (optymalizacji osprzętu).

Kibicuję.

: 2019-12-06, 14:29
autor: kuba411vm
volski1 pisze:Wybór turbin dla mnie MEGA, fajnie zobaczyć coś świeższego niż dwudziestoletnie K04.
A co potrafią i jak będą wstawać to pewnie pokażą dopiero po finalnym zestrojeniu (optymalizacji osprzętu).

Kibicuję.
Również myślę, że takie turba to dobry wybór. W swoim 4.2 też zamieniłem teraz 2 x K04 na 2 x GARRETT z M5 F10. Jestem jeszcze przed strojeniem, ale myślę że powinno być ciekawie.

: 2019-12-06, 15:46
autor: DobrzanskiS4B5
kuba411vm pisze:
volski1 pisze:Wybór turbin dla mnie MEGA, fajnie zobaczyć coś świeższego niż dwudziestoletnie K04.
A co potrafią i jak będą wstawać to pewnie pokażą dopiero po finalnym zestrojeniu (optymalizacji osprzętu).

Kibicuję.
Również myślę, że takie turba to dobry wybór. W swoim 4.2 też zamieniłem teraz 2 x K04 na 2 x GARRETT z M5 F10. Jestem jeszcze przed strojeniem, ale myślę że powinno być ciekawie.
Oooo :-D tutaj jestem ciekawy tego połączenia i jak one wypadną względem K04 rs6

: 2019-12-06, 22:02
autor: Kamil_D
Uważaj na te turba, co by silnika nie popsuć :)
605KM to one w serii dmuchaly w s8 plus, a 700+ do osiągnięcia na nich bezproblemowo

: 2019-12-07, 00:47
autor: Sensei
700KM to się nie spodziewałem 😁 to przemyśle zakucie motoru. Głowice z wolnossaka leżą na półce i czekają już.
Myślicie że na tą moc wystarczą kute korby? Idzie kupić gdzieś odprezajace?

: 2019-12-07, 09:43
autor: imhotet
a jak nie wystarcza kute to co załozysz ?:P wszystko dostępne nawet na fmic zeby daleko nie szukac

: 2019-12-07, 19:52
autor: rs4wagon
Sensei pisze:700KM to się nie spodziewałem 😁 to przemyśle zakucie motoru. Głowice z wolnossaka leżą na półce i czekają już.
Myślicie że na tą moc wystarczą kute korby? Idzie kupić gdzieś odprezajace?
idzie,u mnie sa deko krotsze,gratki projektu,chcialem te turbinki do rs6c5 wsadzic,widze ze trzeba tylko kogos ogarnietego zeby je powiesic a nie ze sie nie da.

: 2019-12-11, 11:27
autor: Miniol
Aha, zaczyna się 😉 jak już będziesz mieć rozebrany motor. To czemu by nie zwiększyć pojemności od razu? 😉 koszt taki duży nie jest. A poprawi elastyczność 😁

: 2019-12-11, 12:34
autor: 16vg60
Zacznie się jak to zadziała ,wstanie przyzwoicie i wyjdą moce,na seryjnej sprężarce a nie hybrydach ,zaraz cena sprężarek z rs6 poleci na łeb :mrgreen:

: 2019-12-12, 11:29
autor: Heniek22
To sa te turba z 4,0TFSi ? Sprzedałem takie dwa miesiące temu :roll:

: 2020-02-01, 23:06
autor: Sensei
Chcę to auto mieć dalej jako daily, a stroker już wiąże się z kutymi tlokami co oznacza palenie oleju itd. Jednak to zawsze będzie kombi do wozenia psa w bagażniku, więc szatana z niego nie zrobię 😝
Kupiłem w tym tygodniu nowe DV properfekt (słyszałem że oryginalne powyżej 1.5 bara nie robią) a miałem BOV tej firmy w poprzednim aucie i byłem zadowolony.
Plan jest w styczniu się do Digituna umówić i zrobić to strojenie jak należy. Wiem że on jest w stanie wyciągnąć z tego setupu co się da.

Mi się wydaje że jednak ludzi wciąż będzie przerażać spawanie muszli turbosprężarki 😁 chociaż fabryka robi tak regularnie obecnie.

[ Dodano: 2020-02-01, 23:06 ]
Witam po przerwie, w tym czasie wrzuciłem cewki od fsi (silnik zaczął mi chodzić nierówno, myślałem że to cewka a jednak problem był z przepływomierzem).
Zaworki DV aluminiowe properfekt i pojechałem do digituna na strojenie.
Krzysiek powiedział mi że silnik niestety w średniej formie i nie przyjmuje już zapłonu tak jakby chciał.
Ustawił bezpieczne 480KM i powiedział żebym przejrzał silnik i go odprężył to jeszcze 100KM dorzuci.
Obrazek

: 2020-02-01, 23:11
autor: vegetagt
Sensei pisze: a stroker już wiąże się z kutymi tlokami co oznacza palenie oleju itd.
a to nei jest kwestia pasowania?
Czy kucizna wychodzi 'out of the box' z luźnym spasowaniem? Zdziwiłbym się trochę, bo przecież każdy silnik będzie inaczej zużyty/obrobiony i pierścienie pewnie będą wymagały ustawienia przerwy.

: 2020-02-02, 12:45
autor: przemek530d
kuty motor musi być luźniej pasowany i dopiero na pełnej ... się "uszczelnia", a przy eko/normalnym jeżdżeniu przez takie pasowanie "bierze" więcej niż zwykły

: 2020-02-02, 13:27
autor: vegetagt
przemek530d, to szkoda :( Myślałem, że będzie dało radę zamontować kuciznę w dupowozie (jako alternatywe do braku zamiennikow). Chociaż to zależy, czy 'więcej niż zwykły' wynosi 1l/10k km, 1l/5k km, czy więcej.