Strona 2 z 4
: 2017-12-09, 17:22
autor: mik-17
Przez odpowietrzniki wtłaczaj płyn a ktoś do pomocy niech odsysa ze zbiorniczka nadmiar.
: 2017-12-09, 17:49
autor: Wojt3q
mik-17 pisze:Przez odpowietrzniki wtłaczaj płyn a ktoś do pomocy niech odsysa ze zbiorniczka nadmiar.
tak to lepiej nie kombinowac bo syf pojdzie do pompy abs . normalnie standardowo odpowietrzyc albo podcisnieniowo sprzetem badz buziaa z odpowietrznikow
: 2018-05-03, 12:28
autor: pat
Witam po długiej nieobecności..dziękuję wszystkim za pomoc . .kolega próbował mi pomóc i wymienił wszystkie gumki, ale po skręceniu i założeniu i odpowietrzeniu przejeździłem jeden dzień :/ i wszystko się rozsypało i płyn znowu wyleciał..i koledze :podziękowałem" za pomoc.. po zgromadzeniu funduszy wysłałem zestaw zacisków do porzadnego specjalisty i w końcu się udało wysłane do regeneracji wróciły i są już założone
..czekam na kumpla i będziemy odpowietrzać ..mam pytanie czy te "szpilki" w zaciskach na których całość sie porusza nie powinny dostać jakiegoś smaru?? jak je wyciągałem to na jednej był taki jakiś szary smar ..a wczoraj jak zakładałem zaciski to te szpilki wyglądały jakby lekko spocone a po zapachu wd40 nie wiem czy ten poprzedni "spec" nie użył :/ acha i czy to prawda że powinno się odpowietrzyć zaciski nnajpierw na stole :) zalewając je płynem ??
: 2018-05-03, 13:11
autor: MaDmAx
"Ten sam" kumpel ?
: 2018-05-03, 13:14
autor: pat
MaDmAx pisze:"Ten sam" kumpel ?
nie tamten to były kolega :)
: 2018-05-04, 12:28
autor: atom1
chodzi ci o prowadnice ?
to tam pod gumkami ma byc wyczyszczone (najlepiej dobrac wiertlo i oczyscic nagar) i nakitowane smaru niebardzo wazne jakiego bo te dedykowane sa w mini tubkach i ultra drogie oraz malo dostepne
nowe zaciski maja tloczek na max wcisniety wiec na aucie spokojnie odpowietrzysz nic nie trzeba zalewac
: 2018-05-04, 13:10
autor: pat
atom1 pisze:chodzi ci o prowadnice ?
Obrazek
to tam pod gumkami ma byc wyczyszczone (najlepiej dobrac wiertlo i oczyscic nagar) i nakitowane smaru niebardzo wazne jakiego bo te dedykowane sa w mini tubkach i ultra drogie oraz malo dostepne
nowe zaciski maja tloczek na max wcisniety wiec na aucie spokojnie odpowietrzysz nic nie trzeba zalewac
Czyli co, kupić nowe?? smar też muszę jakiś kupić bo nie lubię patyroków czyli "będzie działać" jak już coś robię to do końca porządnie nie na odpier.... moja córa jest tego doskonałym przykładem :D
: 2018-05-04, 15:07
autor: atom1
nie nowe tylko wyczysc dobrze zeby nie mialy na sobie rdzy, a jak juz musisz byc tak dokladny i core zrobiles jednym strzalem ;P to wybierz sobie co z tego
https://allegro.pl/listing?string=SMAR% ... t-1-1-0427
: 2018-05-04, 19:06
autor: WojtasTaba
Nie jestem tego na 100% pewien, ponieważ osobiście tego nie sprawdziłem, ale zgodnie z technologią producenta nie smaruje się prowadnic tych zacisków hamulcowych, chyba że macie na myśli prowadnice klocków hamulcowych, a nie prowadnice zacisku hamulcowego.
A odpowiednie smary do składania konkretnych elementów zacisków hamulcowych to podstawa.
: 2018-05-05, 11:43
autor: pat
taki właśnie kupiłem..pytałem o smar bo jak zdejmowałem zacisk i wyjmowałem te prowadnice za pierwszym razem to był tam smar
[ Dodano: 2018-05-05, 11:43 ]
WojtasTaba pisze:Nie jestem tego na 100% pewien, ponieważ osobiście tego nie sprawdziłem, ale zgodnie z technologią producenta nie smaruje się prowadnic tych zacisków hamulcowych, chyba że macie na myśli prowadnice klocków hamulcowych, a nie prowadnice zacisku hamulcowego.
A odpowiednie smary do składania konkretnych elementów zacisków hamulcowych to podstawa.
no te szpilki na focie co wyżej -jak to sie nazywa??
: 2018-05-05, 13:02
autor: WojtasTaba
no te szpilki na focie co wyżej -jak to sie nazywa??
To są prowadnice zacisku. Według producenta nie powinno się smarować.
: 2018-05-05, 13:06
autor: pat
Zasugerowałem się że trzeba bo były jakimś smarem pociągnięte :/
: 2018-05-05, 13:14
autor: WojtasTaba
Bo nie Ty pierwszy je rozbierałeś, a na ten temat krążą tysiące mitów i legend, i nawet mechanicy z prawdziwego zdarzenia nie wiedzą po której stronie barykady stanąć ;)
: 2018-05-06, 21:13
autor: atom1
cos ci sie chyba w glowie pomieszalo jak piszesz ze elementow ktore wkleilem na zdjeciu sie nie smaruje
: 2018-05-06, 23:36
autor: WojtasTaba
Jak rozumiem zawsze smarowałeś, bo przecież tam występuje ruch i tarcie, i inni też smarują, i od zawsze uczyli żeby smarować?!
Nieobrażaj innych tylko dlatego, że coś jest Ci obce.
Dla przykładu karty techniczne tak bezawaryjnych aut, jakimi są Toyoty nie przewiduje smarowania prowadnic zacisków hamulcowych.