Strona 2 z 2

: 2017-05-25, 23:03
autor: imhotet
a po co ci "spalanie powterza na biegu jałowym" ? co to ma wspolnego z mocą osiąganą przez auto pod obciążeniem ? polecam wrócić do podstaw znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania

: 2017-05-25, 23:21
autor: SPEIN
Silnik 3.0 w serii przy pełnym obciążeniu przy max obrotach spala około 170g/s powietrza na biegu jałowym oraz na każdym innym biegu. Silnik 2.4 w serii przy pełnym obciążeniu przy max obrotach spala około 130g/s powietrza na biegu jałowym i na każdym innym biegu. Mój silnik o pojemności 3.0, który wyżej opisałem spala około 170g/s powietrza dopiero na 4 biegu. Ilość dostarczonego do silnika powietrza ma się do mocy tak, że im więcej powietrza tym większa moc.

: 2017-05-26, 09:08
autor: pawelosinski83
SPEIN pisze:...przy pełnym obciążeniu przy max obrotach spala około 170g/s powietrza na biegu jałowym oraz na każdym innym biegu...
yyy sorry, ale Ty chyba jednak nie kumasz podstaw...

: 2017-05-26, 11:36
autor: SPEIN
To wytłumacz. Wskaż logi w ktorych ten silnik nie spala tyle powietrza.

Przykładowy log silnika 3.0 na biegu jałowym. Grupa 002 Mas Air Flow, przy ponad 6000br/min ilość powietrza w silniku około 170g/s
http://vaglog.pl/log-032_002_093_9vlV4it.html

: 2017-05-26, 12:01
autor: Masta_J
Skąd brane jest tyle powietrza?

: 2017-05-26, 12:03
autor: Wojt3q
kto robił program dla silnika po tych zmianach ?

: 2017-05-26, 13:05
autor: SPEIN
*Program nie był zmieniany. Ecu jest seryjne od 2.4. Dowiedziałem się jedynie że silniki 2.4, 2.8 i 3.0 mają identyczną mapę, na tym się jednak nie znam.

* W jakim sensie pytasz skąd brane jest tyle powietrza? Chodzi CI dlaczego jest go tak dużo w silniku 3.0?

: 2017-05-26, 16:26
autor: pawelosinski83
Czy Ty w ogóle wiesz co to jest "bieg jałowy" ?
Jak możesz pisać o pełnym obciążeniu oraz o obrotach 6000 na biegu jałowym...
Sorry, ale patrząc po tym co piszesz raczej sam albo przy pomocy forum sobie z tym teraz nie poradzisz...

Mapy nie mają prawa być takie same - wartości czasu wtrysków i właśnie ilości powietrza względem obrotów będą zupełnie różne dla tych silników... Musisz to wystroić, jestem w szoku, że to w ogóle jeździ...
Oddaj auto na zrobienie programu póki jeszcze działa...

: 2017-05-26, 17:01
autor: SPEIN
Sorry za nieprecyzyjny opis. Ale wystarczyło by napisać że niezrozumiale piszę o biegu jałowym wtedy bym wyjaśnił. Jednak pisałem o ilości powietrza przy max obrotach. Silnik najpierw pracuje na biegu jałowym przy skrzyni w pozycji neutralnej a potem wprowadzany jest na max obroty.

Mapy nie mają prawa być takie same - świetnie już coś. Jesteś w szoku że to jeździ - nie dziwię że to za trudny temat, wkońcu mało jest info w naszym języku na necie.

: 2017-05-26, 17:33
autor: Wojt3q
jak czytam ten watek to mam wrazenie ze ktos zalozyl sobie fake konto i robi z nas jajca

: 2017-05-26, 17:49
autor: SPEIN
Wszystkim tym którzy chcieli pomóc a nie mogli dziękuję. Jeśli chodzi o tych którzy uważają że pozjadali wszystkie rozumy, to załuję że zmarnowałem przez was tyle czasu. Temat do zamknięcia.

: 2017-05-26, 18:07
autor: Masta_J
Dla mnie wątek jest ciekawy, samochód na powietrze to dla mnie coś nowego.