Strona 2 z 2

: 2017-01-06, 20:58
autor: imhotet
Irekk pisze:
xan pisze:To po co jest w ogóle doładowanie zadane? Bo wg mnie po to aby aktualne dążyło do zadanej wartości. Ciężki jest ten świat tuningu.
Ja też tego nie ogarniam i zdaje się na tych , którzy się znają :)
No to jak nie ogarniasz to wiesz.. ;) ktoś Ci nagadał bzdur a Ty po forach powtarzasz(odnośnie doładowania)..

Soft zjebany kogoś poniosło mocno.

Karpiu czemu uważasz że jest nie szczelność ? Widać ze turbo wstaje normalnie (wstawalo by lepiej ale mapy PIDa zjebane) i przy 1 barze co jest maxem dla k03 dmucha 270 gram więc jak dla mnie powinno być szczelne.. za to widać ze paliwa brakuje czasy wtrysków długie.

Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie przy pełnym bucie i bedziesz wiedział.

: 2017-01-06, 22:01
autor: Irekk
imhotet pisze:No to jak nie ogarniasz to wiesz.. ;) ktoś Ci nagadał bzdur a Ty po forach powtarzasz(odnośnie doładowania)..

Soft zjebany kogoś poniosło mocno.
Nie jestem znawcą w tym temacie. Napisalem tylko co gość od softu mówił. Kiedyś ,gdzies na jakimś forum był polecany. Przynajmniej teraz sytuacja dla mnie stala się jaśniejsza.
Za tydz. będę w PL. to postaram się znaleść jakiegoś magika , który sprawdzi cisnienie.
Dzięki za naprowadzenie.

: 2017-01-06, 22:31
autor: imhotet
nie ma za co.. nawet jak zrobisz porządek z paliwem to soft wypadało by poprawić.. :(

: 2017-01-06, 22:34
autor: Irekk
Kto może zrobić soft w mojej okolicy? Leszno

: 2017-01-06, 23:09
autor: kurpiu
To ze przeplywka generuje przeplyw nie oznacza wcale ze jest szczelny silnik.
pozatym 270g przy 0.8b-0.9b to troche za duzo. Wiec tym bardziej powinno sie sprawdzic szczelnosc.
Soft tez moge ci ogarnac.

: 2017-01-07, 09:25
autor: imhotet
czy ja wiem zależy czy auto ma fmic.. u mnie jest 280 gramy przy 1 barze..
soft pewnie może ogarnąć wiele osób :)
ale poproś przed i po zrobieniu softu o logi zrobione ME7logger'em albo zrób to sam :)

: 2017-01-07, 12:16
autor: Irekk
Fmic... mam takie : http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/e233a01ead306295
Kiedyś szwagier kupił mi na ebay.uk. w opisie miały 25-30 % wiekszej wydajności.
Założone zostały po sofcie, póżniej auto trafiło do gościa od softu na wymianę słupka silnika i miał skorygować soft ale czy to zrobił hmm.... Teraz , gdy zostałem uświadomiony ,że soft jest zjebany , to wiem ze gość nie popisał się, cóż.....

Jak mam zrobić te logi ? mam vcds

: 2017-01-07, 14:09
autor: imhotet
logger nie jest trywialny w użyciu ale tuner powinien ogarnąć bez problemu
ja sobie nie wyobrażam robić softu bez tego..

jak chcesz temat na zimowe wieczory to wpisz me7logger w google i poczytaj wszystko opisane :)

: 2017-01-08, 15:11
autor: gregor10
Z tym zadanym booscie generalnie są różne sposoby na osiągnięcie dobrej mocy, doładowanie klasycznie powinno dążyć do zadanego.
Aczkolwiek niektórzy stosują taki zabieg, tylko trzeba dobrze wysterować turbo na n75 i też będzie jeździć bezawaryjnie i będzie bezpieczne.
Tak jak tutaj autor ma zadane 1.5bara i od początku ładowały mu turbiny 1-.1.1bara i nic sie w tej kwestii nie zmieniło się przez te parę lat a więc umówmy się nie jest to niebezpieczne dla turbin.

: 2017-01-08, 16:22
autor: ghost
Ile tunerów tyle opini , jest 10 i każdy napisze co innego żeby tylko zgarnąc kasę , przedmówca napisał jak to działa sam stroi benzyny i napisał jak to sie odbywa. Kwestia druga auto jeździ na sofcie juz 3 lata i nie było problemu więc to też mówi za siebie , 4 w aucie jest gaz i jeśli gaz nie bedzie wystrojony poprawie bedzie wiele problemów , wszystko wskazuje na to że jest cos nie tak mechanicznie i trzeba to znaleść potem odpowiednio zestroić gaz i auto bedzie jeździć :) Bo przecież awaria wystąpiła gdy auto było użytkowane na LPG...

: 2017-01-08, 18:05
autor: xan
A może ktoś wytłumaczyć po co robi się takie zabiegi z tym wysokim doładowaniem zadanym? Jakie to ma plusy?

: 2017-01-08, 19:42
autor: Irekk
Podpinam się pod pytanie Xana , bo już nie wiem czy soft jest dobry czy nie ?

[/quote]
ghost pisze:Bo przecież awaria wystąpiła gdy auto było użytkowane na LPG...
W czasie jazdy na gazie gdy pogoniłem je, przełączając na pb także wystąpiły takie same problemy.
W przyszłą sobotę zrobie pomiar ciśnienia na cylindrach i listwie paliwowej.[/b]

: 2017-01-08, 22:15
autor: ghost
Chodzi o to ,że czasem tuner aby osiągnąć ten sam efekt może grzebać różnymi ustawieniami w sofcie co może powodować takie lub inne efekty. To tak jak z skalowaniem przeplywomierzy lub innych czujników. Różne setupy jeżdżą po świecie i różne tricki ludzie stosują :-)

https://s4wiki.com/wiki/Tuning#Load_to_boost_conversion

"ME7.1 doesn't really have a "boost" table. It does everything based on "specified load".

: 2017-01-22, 14:34
autor: Irekk
Ciśnienie na cylindrach wynosi 9- 9,2 bara , na 4 ma 8,7 bara , mierzone na zimnym silniku. Pompa paliwa 3,5 bara . Wszystko wskazuje ,że problemem jest wydech i nie radzi sobie na górze. Od turbin do środkowego jest ori ,a rury od środkowego z ostatnimi tłumikami są z 2.8 , mają węższą średnicę.
Jakis czas temu założyłem tak na szybko i było ok albo wydawało się ,że jest dobrze.
Zamierzam wymienić ostatnie tłumiki z rurami 2,5 cala i zobaczymy ,czy to załatwi sprawę.