Strona 10 z 10

: 2010-10-12, 20:55
autor: JACEK
Wydech ma gdzie pracowac.DP lacza sie z reszta wydechu w sposob umozliwiajacy ich prace.Ja znam kilka przypadkow gdzie plcionka byla powodem rozwalenia silnika.Ostatnio wycinalem lacze elastyczne ktore nie miala w srodku plecionki a i tak od temperatury zmiejszyla sie znaczaco srednica wewnetrzna.Szkoda ze w audi nie stosuje sie zlaczeek ruchomych takich jak np w Hondach- 2 stozki skrecone na srubach ze sprezynkami.
Prosze opiszcie w jaki sposob glowice u Bartka maja wplywac na spalanie stukowe?

: 2010-10-12, 21:34
autor: aw69
JACEK pisze:Wydech ma gdzie pracowac.DP lacza sie z reszta wydechu w sposob umozliwiajacy ich prace.Ja znam kilka przypadkow gdzie plcionka byla powodem rozwalenia silnika.Ostatnio wycinalem lacze elastyczne ktore nie miala w srodku plecionki a i tak od temperatury zmiejszyla sie znaczaco srednica wewnetrzna.Szkoda ze w audi nie stosuje sie zlaczeek ruchomych takich jak np w Hondach- 2 stozki skrecone na srubach ze sprezynkami.
Prosze opiszcie w jaki sposob glowice u Bartka maja wplywac na spalanie stukowe?
Czy na fotkach dp są juz na gotowe do zalozenia ? Gdzię są wieszaki, którymi przykręca się na sztywno do skrzyni biegów (tuż za łapami skrzyni biegów) ? Czy one tak luzno sobie dyndają przykręcone do turbin i wiszą dalej na wieszakach podwoziowych ?
Jeśli chodzi o temat spalania stukowego czynników moze być wiele, generalnie zdrowy silnik w S4 na tym setupie generuje moc okolo 440 KM, Ale bartek sprawdził kompresje i jak widać wyszła słabo, bardzo słabo. I tutaj szukal bym przyczyny, kiepskie napełnianie się silnika (luzy zaworowe, mozliwe ze wałki juz w nie najlepszej kondycji, uszczelniacze ) takie tematy własnie się na to składają. No i tez podstawowa sprawa ustawienie rozrządu (tutaj taką ewentualność raczej wykluczam).

P.S. Takie sprstowanie.....u BKMM silnik nie stuka bo jest dobrze wystrojony....ale chęć dorzucenia coś więcej własnie je powoduje...dlatego soft został zrobiony tylko na 1,05 bara i dlatego wynik taki jaki wyszedł tylko 400 KM i z tego co mi wiadomo to z wielkim bólem bo normalnie wyszło bodajze okolo 370 KM :/ Tuner musial mocno się napocić zeby wystrugać te dodatkowe KM. Tak wiec Jacek, mechanika silnika tutaj odgrywa kluczową rolę a niestety silnik po 300 tys. km idealny nie jest.

: 2010-10-12, 22:41
autor: JACEK
Prosze napisz wprost gdzie glowice powoduja spalanie stukowe.Tlumaczysz rzeczy totalnie oczywiste.Niestety tematu glowic dalej nie pociagnelismy.Pytanie teraz dlatego ze Bartek nie byl pewien stuka czy wypadaja zaplony?Wiem ze wystrojony jest dobrze i nie mam objeckcji tylko dreczy mnie pare pytan, a najwazniejsze jak glowice wplywaja na spalanie stukowe????
Dziwi mnie ze nikt nie zainteresowal sie tematem intercoolera ktory jest zasloniety w 35-40% czyli praktycznie 1 turbina nie ma chlodzenia.Niestety to jak dla mnie powod spalania stukowego.Auto mialo byc strojone bez zderzaka a Bartek upieral sie zeby z przody byl kompletny zderzak z kratkami , halogenami, spryskami rejestracja itd.I szukanie teraz winy w niesprawnosci silnika gdzie kompresja mierzona na nie otwartej przepustnicy i dluzszym czasie od zgaszenia silnika mija sie z celem.Szkoda ze i ty i Sportmile wymysliliscie ze trzeba było wstawic auto do was co sugeruje ,ze byloby wykonane lepiej.Jak zdemontowalismy u Bartka wydechy a plecionki praktycznie calkowicie zaslepialy swiatlo wydechu bylo dla nas jasnym ze cudow sie nie powinnismy spodziewac a budzet w jakim miesismy sie zmiescic raczej uniemozliwial wieksze inwestycje w silnik.Co do podanej ceny z tego co pamietam 800-900 zl za remont glowic to napisz co wchodzi w koszt tego remontu i w jaki sposob robione sa gniazda przylgnie, jak sprawdzana jest pozniej szczelnosc?

: 2010-10-12, 22:47
autor: killerwik
Jedno jest pewne kompresja jest slaba i to wina ewidentnie glowicy, sam sprawdzalem u siebie i wyszlo po 12-13atm
Co do wydechu to tez obstaje przy tym ze plecionka powinna byc bo caly wydech bedzie sie trzymal na turbinie i bedzie dosc sztywno wszystko ale to juz pozostawiam wlascicielowi i nie wtracam sie ....

: 2010-10-12, 23:45
autor: aw69
Prosze napisz wprost gdzie glowice powoduja spalanie stukowe.Tlumaczysz rzeczy totalnie oczywiste.Niestety tematu glowic dalej nie pociagnelismy.Pytanie teraz dlatego ze Bartek nie byl pewien stuka czy wypadaja zaplony?Wiem ze wystrojony jest dobrze i nie mam objeckcji tylko dreczy mnie pare pytan, a najwazniejsze jak glowice wplywaja na spalanie stukowe????
Dziwi mnie ze nikt nie zainteresowal sie tematem intercoolera ktory jest zasloniety w 35-40% czyli praktycznie 1 turbina nie ma chlodzenia.Niestety to jak dla mnie powod spalania stukowego.Auto mialo byc strojone bez zderzaka a Bartek upieral sie zeby z przody byl kompletny zderzak z kratkami , halogenami, spryskami rejestracja itd.I szukanie teraz winy w niesprawnosci silnika gdzie kompresja mierzona na nie otwartej przepustnicy i dluzszym czasie od zgaszenia silnika mija sie z celem.Szkoda ze i ty i Sportmile wymysliliscie ze trzeba było wstawic auto do was co sugeruje ,ze byloby wykonane lepiej.Jak zdemontowalismy u Bartka wydechy a plecionki praktycznie calkowicie zaslepialy swiatlo wydechu bylo dla nas jasnym ze cudow sie nie powinnismy spodziewac a budzet w jakim miesismy sie zmiescic raczej uniemozliwial wieksze inwestycje w silnik.Co do podanej ceny z tego co pamietam 800-900 zl za remont glowic to napisz co wchodzi w koszt tego remontu i w jaki sposob robione sa gniazda przylgnie, jak sprawdzana jest pozniej szczelnosc?
Jacek ogarnij sie bo troche za mocno galopujesz....Ja to napisalem żartobliwie zeby wstawil auto do mnie....Rozmawialem z Bartkiem kilkukrotnie przez telefon, zanim jeszcze zaczął jakie kolwiek modyfikacje. Tumaczylem mu to i owo, zdecydowal sie na mody u siebie w miescie z jednego prostego powodu mianowicie odległości i wcale mu sie nie dziwie bo sam pewnie tez bym nie zaprowadzil auta 400 km od sojego miejsca zamieszaknia. Czy ja napisalem ze cos jest zrobione źle ? Pochwalilem wręcz ze dolociki wydechy ładne z małymi ale.....które należałoby poprawić. A pozatym niemam żadnych zastrzeżeń a juz napewno nie takich które by miały jakies znaczenie na wygenerowaną moc....To że wynik na hamowni wyszedł jaki wyszedł nie jest tutaj ani twoją ani niczyją winą. Robotę która wykonales jak widać działa i jest ok.
Ja nie zajmuje sie remontem głowic bo nie posiadam takiego zakładu ani maszyn....Oddaje je do zaprzyjaźnionej u mnie w mieście firmy i oni mi to remontują - mają bardzo dobry i nowy sprzęt. robili dla mnie głowice nie jednokrotnie czy to do diesla czy benzyny i nigdy nie miałem jakich kolwiek zastrzeżeń. Co do remontu głowic tyle płacilem ostatnio za remont głowic z 2,8 w koszt remotnu wchodziła sprawdzenie szczelności, wymiana prowadnic, docieranie zaworów wymiana uszczelniaczy, czyli standardowa regeneracja głowic. I nie mówie tu i jakis allmighty modach bo to nie jest wogole potrzebne.
Jeśli chodzi o intercooler nie zastanawialem sie bo juz ten temat dawno mam przerobiony za sobą :) Mam bliźniaczy setup jak BKMM i też zakryty cooler :) Co prawda mojego stroilismy ze zdjętym zderzakiem ale nie miało to żadnego wpływu na wynik bo u mnie auto generuje taką samą moc i latem w 30 stopniowy upał jak i zimą. Sprawdzane na hamowni. Rozmawialem z Witkiem na temat auta BKMM podczas strojenia i temp. w dolocie byla 40 stopi wiec nie widze tu zadnych nieprawidłowości. (dla przykladu powiem ze kilka dni temu był hamowany RS4 u Witka na seryjnych coolerach ! ) tam temp. dochodzily do 70 stopni. moc po sofcie 413 KM na mniejszych sprezarkach. Wiec tutaj twoja teoria jest błędna.
Po raz kolejny ci tłumacze ze silnik Bartka nie stuka !!!!!!! Poprostu na tym setupie i na tym sterowniku ME7 , optymalna moc na granicy słyszalności stukówek to 440 KM ! U mnie przy takim doladowaniu jak ma BKMM silnik wygenerował 420 KM na totalnie milczących stukówkach gdzie zapłon wogole nie był cofany. U BKMM na takim samym booscie wyszło gorzej i do tego na granicy cofania zapłonów. Aktualnie jezdze na doladowaniu 1,25 bara (w zaleznosci od pory roku 1,45 bara) i moc jaką wygenerowal silnik to 442 KM i to juz jest takie optimum do tego setupu bo zaczynąją odzywać się stukówki na górze i mimo tego mam caly czas taki sam cooler.
Moim zdaniem głowice u bartka ograniczają porządne napełnianie się i opróznianie cylindrów i silnik generuje "chujową" moc. A to że w silniku odzywają się stukowe przy takim setupie to jest normalna sprawa bo i u mnie się odzywają....Tylko zważ na to ze u mnie motor przy tych samym nastawach generuje lepsze cyfry !
troche to chaotycznie moze opisalem ale nie potrafie ci inanczej tego wytłumaczyć.
Jak sprawdzalem u siebie kompresje robilem to i na zimnym i na cieplym silniku i uwierz mi wachan w cisnieniu nie mialem rzędu 3 bar ! Kompresja którą zmierzył BKMM jest poprostu słaba. Jesli są obiekcje co do jej pomiaru to zmierzcie jeszcze raz i na zimnym i na ciepłym silniku.

Owszem to co napisales o intercoolerze ma tez duze znaczenie....wszystko co zrobisz w silniku jaką kolwiek mechanike jest na duży plus ! Odpręzająca uszczelka albo odrazu kute tłoki, lepszy kolektor ssący, lepszy wydechowy. To wszystko są rzeczy wpływające na moc....Ale na tym setupie ktory ma BKMM wychodza wyższe moce...i skoro odrazu pada diagnoza ze cisnienei spręzania 9 - 11 bar. No to ja niema więcej pytań.

: 2010-10-12, 23:59
autor: JACEK
Spoko.Moze zle zroumialem twoje intencje.Dziwi mnie tylko jak przy zaslonietym intercoolerze moze byc wynik taki sam jak przy wolnym przeplywie powietrza.To chyba nijak ma do rzeczywistosci.Moge zrozumiec rozne rzeczy ale brniemy w grzazki grunt.To ten chinski intercooler jest tak przegenialny ze prawie w polowie zasloniety ma taka duza wydajnosc i auto katowane na hamowni na 40 stopni w dolocie?Co do generowania mocy to i tak mamy roznice z tego co napisales przy 1 barze 400 u Bartka 420 u cCebie tak? Co jest jeszcze istotne to paliwo na jakim auta byly srojone.U Bartka mieszanka z roznych stacji nie wiem jak było u Ciebie.Pamietaj tez ze moc na hamowni jest po korekcji o temperature.

: 2010-10-13, 00:08
autor: aw69
no generalnie tak czy siak chodzi o temp. w dolocie....trzeba było zrobic test ze zdjetym i zalozonym zderzakiem :) który ja kiedyś robilem w swojej S4....roznice są nikłe prawie żadne.
To wlasnie spowodowalo ze nie pocielem swojego zderzaka i zostawilem ja w seri

: 2010-10-13, 00:17
autor: aw69
o ten chinski intercooler jest tak przegenialny ze prawie w polowie zasloniety ma taka duza wydajnosc i auto katowane na hamowni na 40 stopni w dolocie?Co do generowania mocy to i tak mamy roznice z tego co napisales przy 1 barze 400 u Bartka 420 u cCebie tak? Co jest jeszcze istotne to paliwo na jakim auta byly srojone.U Bartka mieszanka z roznych stacji nie wiem jak było u Ciebie.Pamietaj tez ze moc na hamowni jest po korekcji o temperature.
Nie jest przegenijalny....Jest poprostu optymalny. Ale aluminium jest dobrym przewodnikiem ciepla pozatym nawet jesli deko jest przysloniety od frontu to powietrze ktore tam wpada pod zawirowaniami i tak rozbija sie po intercoolerze. Paliwo u mnie 98 verva....owszem to także moze byc powód słabej mocy jak najbardziej ! Temp. na hamowni mialem tez takie same jak mial Bartek. Pozatym temat hamowni pozostawmy w spokoju bo to kolejna kwestia na którą mozna dyskutowac godzinami.

Rozumiem ze mozna gdybac rozne kwestie czemu tak a nie innaczej....Ale ja tu widze jak narazie ewidentne powody "słabej mocy" i od tego trzeba by zacząć......
BTW u mnie te 442 KM byly na gorszym setupie ! Miałem mianowiscie seryjne downpipy (bez katów) gdzie przewężenia są do 50mm

: 2010-10-13, 11:52
autor: sportmile
Jacku mimo ze dajemy cybanty na klucz 13-scie to takze robimy napawki. Chodzilo mi o szczelnosc ukladu a nie o mozliwosc zerwania na booscie. Nie doprowadzaj to tego zeby ten topic wygladal jak rb vs 2jz przynajmniej ja nie mam zamiaru sie klocic jak brt vs twoj forest . Co do teorii zakrytego zderzaka to nie ma ona sensu gdyz temperatura jest sumaryczna , a jest mierzona czujnikiem w kolektorze ssacym . Na chinczyku u jacka w rs4 wyszlo 543 koni na zakrytym zderzaku w vtg. Forum jest po to aby konstruktywnie krytykowac i tak samo mnie mozna jak i ciebie rajt ? O wydechu aw napisal wiec sie nie bede powtarzal . Peace.

: 2010-10-13, 20:35
autor: Forest
sportmile 10 osób na tym forum napisało CI że nie masz racji z opaskami a Ty dalej swoje ... Ludzie mają kompresory w warsztatach i potrafią sprawdzić czy dolot jest szczelny czy nie także nie musisz wszystkich przekonywać do swoich rozwiązań.
sportmile pisze:brt vs twoj forest .
heh nie wiem po co było to żałosne porównanie z twojej strony ale jeśli chodzi o to że pracujemy razem z Jackiem to naprawdę gratuluję błyskotliwości . Z tego co wiem to pracujesz ostatnimi czasy s BRT i jesteś jego sportmilem heh , może trochę doroślej ?
Jak bym po godzinach jeździł na targ po warzywa to też byś znalazł na mnie jakiś przydomek? weź się zachowuj ...

Co do projektu , nikt nie próbuje tutaj wciskać ludziom że kiepska kompresja niema wpływu na wynik bo o ile faktycznie jest kiepska co dopiero prawidłowy pomiar pokaże to ma ona jakiś wpływ , czy aż 40 koni to wątpię .

Ale problem w tym że na pewno gorsza kompresja niema wpływu na spalanie stukowe. Powody zazwyczaj są 3 - kiepskie paliwo , za wysoka temp powietrza w dolocie lub za duże doładowanie do danego stopnia sprężania . Z tego co mówił stroiciel temperatura w dolocie nie była za duża a wręcz rewelacyjna bo na obciążeniowej hamowni 40 stopni w dolocie przy kilku pomiarach to naprawdę mistrz i aż trudno uwierzyć w tak dobry niską temp na chińskim mocno zasłoniętym IC. Boost jak wiemy też nie jest duży . Może akurat kiepskie paliwo bo z tym na polskich stacjach różnie.

Co do plecionek w wydechu . Nie stosujemy ich od bardzo dawna z powodów opisanych wyżej. Jeszcze nigdy nie pękł nam wydech, kolektor, turbo się nie urwało itp więc pozostaniemy przy sprawdzonym rozwiązaniu .

pozdro

: 2010-10-14, 11:01
autor: sportmile
Tylko Forescie to wasze piersze audi i moze lepiej zaufac osobom ktore go robia juz od jakiegos czasu ? Dla mnie robi sie bezsensowna dyskusja w ktorej nie chce mi sie uczestniczyc .... moze AW bedzie sie chcialo .

: 2010-10-15, 18:00
autor: JACEK
sportmile jestes pewien ze to nasze 1 audi?Tak sie dziwnie sklada ze przy 2.7t grzebie juz od 2002 roku.Moje kolektory intercoolery zawory turbosprezarki jezdzily w autach w Polsce i za granica.Z projektow o ktorych na bank slyszales to w S4 OZZ-a byly np moje kolektory.Takze zanim klepniesz nastepna bzdure zastanow sie troche.

: 2010-10-15, 20:43
autor: sportmile
Jacek naprawde mi sie nie chce z Toba dyskutowac , kto , co , jak itd . Nie da Wam sie nic powiedziec i tyle . Majac na mysli 1- sze audi mialem na mysli zrobione cale od poczatku .... chyba ze sie myle to mnie naprowadz bo jakos nie kojarze zadnego mocnego s4 z twojego garazu.

: 2010-10-16, 23:33
autor: SID
no Panowie wszystko sobie już chyba "wyłożyliście" i na temat auta też.
zamykamy chwilowo wątek do momentu zmian w aucie.