Prosze napisz wprost gdzie glowice powoduja spalanie stukowe.Tlumaczysz rzeczy totalnie oczywiste.Niestety tematu glowic dalej nie pociagnelismy.Pytanie teraz dlatego ze Bartek nie byl pewien stuka czy wypadaja zaplony?Wiem ze wystrojony jest dobrze i nie mam objeckcji tylko dreczy mnie pare pytan, a najwazniejsze jak glowice wplywaja na spalanie stukowe????
Dziwi mnie ze nikt nie zainteresowal sie tematem intercoolera ktory jest zasloniety w 35-40% czyli praktycznie 1 turbina nie ma chlodzenia.Niestety to jak dla mnie powod spalania stukowego.Auto mialo byc strojone bez zderzaka a Bartek upieral sie zeby z przody byl kompletny zderzak z kratkami , halogenami, spryskami rejestracja itd.I szukanie teraz winy w niesprawnosci silnika gdzie kompresja mierzona na nie otwartej przepustnicy i dluzszym czasie od zgaszenia silnika mija sie z celem.Szkoda ze i ty i Sportmile wymysliliscie ze trzeba było wstawic auto do was co sugeruje ,ze byloby wykonane lepiej.Jak zdemontowalismy u Bartka wydechy a plecionki praktycznie calkowicie zaslepialy swiatlo wydechu bylo dla nas jasnym ze cudow sie nie powinnismy spodziewac a budzet w jakim miesismy sie zmiescic raczej uniemozliwial wieksze inwestycje w silnik.Co do podanej ceny z tego co pamietam 800-900 zl za remont glowic to napisz co wchodzi w koszt tego remontu i w jaki sposob robione sa gniazda przylgnie, jak sprawdzana jest pozniej szczelnosc?
Jacek ogarnij sie bo troche za mocno galopujesz....Ja to napisalem żartobliwie zeby wstawil auto do mnie....Rozmawialem z Bartkiem kilkukrotnie przez telefon, zanim jeszcze zaczął jakie kolwiek modyfikacje. Tumaczylem mu to i owo, zdecydowal sie na mody u siebie w miescie z jednego prostego powodu mianowicie odległości i wcale mu sie nie dziwie bo sam pewnie tez bym nie zaprowadzil auta 400 km od sojego miejsca zamieszaknia. Czy ja napisalem ze cos jest zrobione źle ? Pochwalilem wręcz ze dolociki wydechy ładne z małymi ale.....które należałoby poprawić. A pozatym niemam żadnych zastrzeżeń a juz napewno nie takich które by miały jakies znaczenie na wygenerowaną moc....To że wynik na hamowni wyszedł jaki wyszedł nie jest tutaj ani twoją ani niczyją winą. Robotę która wykonales jak widać działa i jest ok.
Ja nie zajmuje sie remontem głowic bo nie posiadam takiego zakładu ani maszyn....Oddaje je do zaprzyjaźnionej u mnie w mieście firmy i oni mi to remontują - mają bardzo dobry i nowy sprzęt. robili dla mnie głowice nie jednokrotnie czy to do diesla czy benzyny i nigdy nie miałem jakich kolwiek zastrzeżeń. Co do remontu głowic tyle płacilem ostatnio za remont głowic z 2,8 w koszt remotnu wchodziła sprawdzenie szczelności, wymiana prowadnic, docieranie zaworów wymiana uszczelniaczy, czyli standardowa regeneracja głowic. I nie mówie tu i jakis allmighty modach bo to nie jest wogole potrzebne.
Jeśli chodzi o intercooler nie zastanawialem sie bo juz ten temat dawno mam przerobiony za sobą :) Mam bliźniaczy setup jak BKMM i też zakryty cooler :) Co prawda mojego stroilismy ze zdjętym zderzakiem ale nie miało to żadnego wpływu na wynik bo u mnie auto generuje taką samą moc i latem w 30 stopniowy upał jak i zimą. Sprawdzane na hamowni. Rozmawialem z Witkiem na temat auta BKMM podczas strojenia i temp. w dolocie byla 40 stopi wiec nie widze tu zadnych nieprawidłowości. (dla przykladu powiem ze kilka dni temu był hamowany RS4 u Witka na seryjnych coolerach ! ) tam temp. dochodzily do 70 stopni. moc po sofcie 413 KM na mniejszych sprezarkach. Wiec tutaj twoja teoria jest błędna.
Po raz kolejny ci tłumacze ze silnik Bartka nie stuka !!!!!!! Poprostu na tym setupie i na tym sterowniku ME7 , optymalna moc na granicy słyszalności stukówek to 440 KM ! U mnie przy takim doladowaniu jak ma BKMM silnik wygenerował 420 KM na totalnie milczących stukówkach gdzie zapłon wogole nie był cofany. U BKMM na takim samym booscie wyszło gorzej i do tego na granicy cofania zapłonów. Aktualnie jezdze na doladowaniu 1,25 bara (w zaleznosci od pory roku 1,45 bara) i moc jaką wygenerowal silnik to 442 KM i to juz jest takie optimum do tego setupu bo zaczynąją odzywać się stukówki na górze i mimo tego mam caly czas taki sam cooler.
Moim zdaniem głowice u bartka ograniczają porządne napełnianie się i opróznianie cylindrów i silnik generuje "chujową" moc. A to że w silniku odzywają się stukowe przy takim setupie to jest normalna sprawa bo i u mnie się odzywają....Tylko zważ na to ze u mnie motor przy tych samym nastawach generuje lepsze cyfry !
troche to chaotycznie moze opisalem ale nie potrafie ci inanczej tego wytłumaczyć.
Jak sprawdzalem u siebie kompresje robilem to i na zimnym i na cieplym silniku i uwierz mi wachan w cisnieniu nie mialem rzędu 3 bar ! Kompresja którą zmierzył BKMM jest poprostu słaba. Jesli są obiekcje co do jej pomiaru to zmierzcie jeszcze raz i na zimnym i na ciepłym silniku.
Owszem to co napisales o intercoolerze ma tez duze znaczenie....wszystko co zrobisz w silniku jaką kolwiek mechanike jest na duży plus ! Odpręzająca uszczelka albo odrazu kute tłoki, lepszy kolektor ssący, lepszy wydechowy. To wszystko są rzeczy wpływające na moc....Ale na tym setupie ktory ma BKMM wychodza wyższe moce...i skoro odrazu pada diagnoza ze cisnienei spręzania 9 - 11 bar. No to ja niema więcej pytań.