Strona 9 z 13

: 2016-06-16, 22:07
autor: volski1
k4mil3k pisze: ...Pytanie mam jeszcze o jedno: jest coś takiego jak klej Loctite 3020 do uszczelek głowicy, nie ma za zadanie fizycznie kleić, ale bardziej utrzymać uszczelkę na miejscu przy montażu i wypełnić wszystkie mikroszczeliny. Zastosować przy składaniu ? Stosowaliśmy to wcześniej przy budowie M50 turbo i usczelka w tym motorze zniosła bez problemu 6 lat katowania w drifcie....i jeździ dalej.

Czy łączniki gumowe z tyłu do ssących kanałów turbin zmianiać na nowe z ASO czy jakieś silikony ?
Loctite 3020 fajna i niedroga sprawa, zastosował bym czysto profilaktycznie. A silikony są bardzo blisko kolektorów wydechowych więc bym się nie odważył na stosowanie czegoś budżetowego.
VinCe pisze: ...jesteś świadom ile one kosztują? bo w zamienniku chyba do V8 nie ma. w aso jeden goły to koszt ponad 4k...
No cóż... RS6 raczej nie było produkowane z myślą o gównozjadach, stąd i ceny na stosownym poziomie. Ni mniej jednak lampy dostępne są poza ASO.
Nie zrozumiecie mnie źle. Sam jeżdżę starymi kapcami tylko dla tego że nie stać mnie na nową furę. Ale RS6 i tym podobne autka nie powinny być skundlone.
Przez ostatnie lata "modyfikacji" mojego audi nauczyłem się że przysłówki tanio i dobrze nie występują razem w przyrodzie, i staram się omijać wszelkich "JANUSZY".

Pozdrawiam ;-)

: 2016-06-16, 23:19
autor: k4mil3k
Nikt nie mówi o kundleniu tego auta. Dla tego robie sam bez pośpiechu by zrobić to tak jak powinno być. Silnik rozebrany już na części, więc zamawiam każdą śrubkę, szpilkę, nakrętkę, uchwyt, uszczelkę, oringi, itp co jest konieczne do wymiany lub "usunięcia drutu" z ASO. Wielu części nie ma dostępnych, są ściągane przez ASO z niemiec więc za 2 tygodnie powinienem po woli zacząć to już składać.


Reflektory już zrobiłem sam (bez regeneracji odbłyśników i soczewek bo na te nie narzekałem).

: 2016-06-16, 23:24
autor: Masta_J
Dokładnie, nikt nie mówi o kundleniu tego auta bo Volski pisał do VinCe'a...

: 2016-06-17, 22:54
autor: VinCe
no ja chyba też nie pisałem o skundleniu pisząc o regeneracji lamp

: 2016-06-18, 07:07
autor: HAIDI78
Volskiemu chyba chodziło o to że każda nie oryginalna część powoduje "skundlenie" tego rodzynka wśród wszystkich A6C5
Ja osobiście też tak myślę.
k4mil3k podchodzi do tego jak przystało na prawdziwego posiadacza rs6c5 oryginał to oryginał.
Ja " przygotowując" silnik i skrzynie tak samo podchodziłem do tematu,żadnego druciarstwa bo to później się mści.A że poszedł worek kasy to taki urok Rs6 C5.

: 2016-08-03, 19:26
autor: k4mil3k
Panowie, składam silnik i potrzebuje pomocy - potrzebuje informacji na temat ustawienia wałków rozrządu względem siebie i łańcuszka. Wałki ustawiam na znaki, ale ile ogniw w jednej i w drugiej głowicy powinno być pomiędzy znakami ? Ma ktoś jakieś zrzuty z jakiegoś manuala serwisowego ?
Brakuje mi tylko tego do poprawnego ustawienia rozrządu i zakładam osprzęt, skrzynie i mogę pakować do budy :)

: 2016-08-03, 20:18
autor: volski1
Podaj mi adres e-mail na PW to Ci podeslę skany z elsy. ;)

: 2016-08-03, 20:23
autor: k4mil3k
Poszło PW :)

: 2016-08-03, 20:38
autor: volski1
Poszło :)
Powodzenia, mi prawa głowica jakoś nie za bardzo chciała się dać ustawić jak trzeba, ale miałem już zmęczone łańcuchy.

... a i jeszcze chciał bym zapytać jak się mają napinacze, bo z tego co pamiętam to Sebastian zakładał Ci nówki z ASO?

: 2016-08-04, 20:24
autor: k4mil3k
Mają się dobrze jak na razie :) zrobiłem 17 tyś km dopiero.
Dziękuje, dostałem dokument, ale....tam jest tylko prawa głowica, a lewa ?

[ Dodano: 2016-08-03, 21:12 ]
Mam obie, jeszcze raz dzięki :)

[ Dodano: 2016-08-04, 20:24 ]
Robota idzie :) Silnik złożony, zostało mi go spiąć ze skrzynią i podłączyć turbo. Wczoraj rano był to goły słupek, dziś mam już kompletny silnik z rozrządem i kolektorami :)

Mam pytanie: ponieważ oryginalny F-hose od WG turbo, pękł niedawno, zamierzam wykonać całkowicie nową instalacje podciśnień.

Pytanie z czego ją wykonać ? silikony ? czy wężyki gumowe zbrojone ?
Niezależnie z czego ją wykonam będę i tak przewody prowadził w rękawach termoizolacyjnych, jednak chciałbym aby było to trwałe. Jak ktoś ma doświadczenie z jakimiś konkretnymi produktami, byłbym wdzięczny za link :)

: 2016-08-09, 18:48
autor: volski1
Trójnik do WG w serwisie kosztuje chyba 18zł, jeśli nie masz zamiaru niewiadomo ile dmuchać to może nówka z ASO?
Jak tam postępy ze składania? będzie jakaś fotorelacja?

Pozdrawiam ;-)

: 2016-08-09, 20:10
autor: k4mil3k
W ubiegłą środę był to jeszcze goły blok. W piątek popołudniu miałem już silnik złożony i spięty ze skrzynią. Zostało założyć turbiny, ogarnąć instalację podciśnieniową i to wsio.

Przewody do WG zdecydowałem się odtworzyć możliwe najbliżej oryginałowi - gdyż te jednak wytrzymały lata. Zdobyłem wąż silikonowy do podciśnień, ale zbrojony i będę go jeszcze pakował w zewnętrzną warstwą samo-gasnącą - i całość jak w oryginale dodatkowo w rękawie termoizolacyjnym.

Obecnie czekam na:
- nowe sondy lambda przednie
- tłumik drgań silnika/poduszka przednia
- nowe rękawy termoizolacyjne do okablowania
- bandaże bazaltowe
- nowe zawory odm
- nowy filtr/olej do skrzyni

Na razie prace stoją bo nie mogę w tym tygodniu wziąść sobie urlopu w pracy. Jakieś tam zdjęcia zrobione pralką :lol: :
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 2016-08-09, 22:15
autor: volski1
Super :!:

Na taśmę/bandaż bazaltowy polecam samoprzylepną taśmę aluminiową do izolacji termicznych.

Z niecierpliwością czekam na pierwsze odpalenie :-)

Pozdrawiam. ;-)

: 2016-08-30, 20:12
autor: Johnny
Heyka, poproszę namiar na ten wąż do podciśnień, bo muszę też u siebie w S6 powymieniać, sterowanie geometrią dolotu słabo chodzi i dołu nie ma...

: 2016-08-30, 20:45
autor: k4mil3k
Instalacja podciśnieniowa zregenerowana. Starałem się odtworzyć oryginał.
Silikon + twarda osłona samogasnąca, dodatkowo na niektóre odcinki rękaw termoizolacyjny.
Niebieski rdzeń to stare przewody WG, pękały przy próbie zdjęcia. Czarne to przewody nowe.
Obrazek
Obrazek

Węże oferuje inter-rally.pl - wyłącznie na zamówienie i 2 tyg oczekiwania
http://www.inter-rally.pl/product-pol-9 ... a-QSP.html

Lub turbozentrum.de - z przesyłką czekałem 3 dni robocze
http://www.turbozentrum.de/en/intercool ... k/a-29320/

Cenowo nawet turbozentrum wychodzi taniej.

Dodatkowa czerwona osłona to koszulka termokurczliwa - ale samogasnąca. W S6 nie potrzebna jak i rękawy termoizolacyjne, ale w RS6 przewody do lewej turbiny przebiegają obok kolektora wydechowego, stąd potrzeba takiego zabezpieczenia.