
s4 500ps
Jako, że stałem się szczęśliwym
nowym właścicielem powyższego S4, pozwolę sobie przedstawić co zostało przeze mnie w nim zrobione. Auto niestety, ale nie było do końca ogarnięte.
1. Ustawienie rozrządu (robota aw69 i jego cytat: nie wiem kto od strony mechanicznej i elektrycznej dotykał się do tego auta :) ale jak rozrząd jest źle ustawiony, to ja nie mam pytań
).
2. Wymiana wiązki komputera silnika (robota aw69). Stara była pocudowana i nawet sterowanie zmiennymi fazami rozrządu nie było podpięte.
3. Mały tuning instalacji podciśnienia (robota aw69).
4. Kompletny układ wydechowy 2 x 2,75” => 2 x 2,5” by EL-TEC. Stary był niemiłosiernie głośny i miał bardzo wąskie gardło w końcowym tłumiku. Dodatkowo cały wydech został owinięty bazaltowym bandażem, dzięki czemu dyfer i skrzynia nie będą się latem gotowały (sprawdzone rozwiązanie). Poza tym, po takim zabiegu, poprawiło się delikatnie brzmienie.
5. Wleciały felgi OZ Racing 18x8” ET 35 + opony Dunlop Winter Sport 225/40.
6. Wymiana oleju w silniku na Motul 300V.
7. Wymiana wszystkich cewek zapłonowych na Beru.
8. Wymiana świec na NGK.
9. Wymiana aluminiowych zaworów DV na oryginalne od RS6.
10. Nowy akumulator.
11. Nowa przepływka od RS4 (stara chyba pamięta erę kamienia łupanego
).
12. Zakupiona została dolna osłona silnika (niestety ale jej nie było), jak również pokrywa obudowy komputera silnika.
13. Nowe głośniki Hertz (Bose w tym aucie to jakieś nieporozumienie
).
14. Wytłumione zostały wszystkie drzwi, klapa i cały kufer (maty GMS-08 Superlight). Po tym zabiegu w aucie zrobiło się zdecydowanie ciszej. Jeszcze są plany na podłogę, ale to dopiero na wiosnę).
15. Mały tuning instalacji radia. Ogólnie rzecz biorąc panował bałagan w kabelkologi radiowej.
16. Wymiana oleju w skrzyni biegów.
17. Wymiana czujnika położenia pedału gazu.
18. Wymiana zaworka N75.
19. Wymiana dyferencjału plus nowy olej (stary miał luzy i praktycznie nie miał w sobie oleju,
przez co gotował się niemiłosiernie).
20. Przyciemnienie szyb.
21. Nowe dywaniki.
22. Nowe wycieraczki.
23. Wymiana silikonowego wężyka od zaworu DV (był za bardzo zagięty).
24. Wisienką na torcie jest emblemat „1.6” na klapie bagażnika
Po tych wszystkich zabiegach, auto trafiło w ręce Witka z R-Performance. W międzyczasie ogarniania programu, okazało się, że trzeba jeszcze wymienić cieknący wężyk paliwowy
.
Po kilku godzinach ciężkiej pracy, auto wygenerowało moc 443 HP (1,2 bara, paliwo 98 okt.). Witek twierdzi, że można by jeszcze dorzucić ze 30 HP, jednakże jedna z turbin jest w kiepskim stanie i nie ma co ryzykować, tym bardziej, że w najbliższej przyszłości tak czy inaczej wlecą turbinki K04 RS6 i mocniejsze sprzęgło. Po tym zabiegu będziemy atakować 500 HP
Myślę też o klapkach w wydechu, po to aby było troszkę ciszej przy spokojnej jeździe.
Do zrobienia są jeszcze drobne detale typu: wgniotki i rysy na lakierze.
Na samym końcu chciałbym najserdeczniej podziękować Adamowi aw69 i Witkowi z R-Performacne za trud włożony w moje S4.
Zdjęcia auta jak i wykres wrzucę w najbliższych dniach, jak poprawi się pogoda.

1. Ustawienie rozrządu (robota aw69 i jego cytat: nie wiem kto od strony mechanicznej i elektrycznej dotykał się do tego auta :) ale jak rozrząd jest źle ustawiony, to ja nie mam pytań

2. Wymiana wiązki komputera silnika (robota aw69). Stara była pocudowana i nawet sterowanie zmiennymi fazami rozrządu nie było podpięte.

3. Mały tuning instalacji podciśnienia (robota aw69).
4. Kompletny układ wydechowy 2 x 2,75” => 2 x 2,5” by EL-TEC. Stary był niemiłosiernie głośny i miał bardzo wąskie gardło w końcowym tłumiku. Dodatkowo cały wydech został owinięty bazaltowym bandażem, dzięki czemu dyfer i skrzynia nie będą się latem gotowały (sprawdzone rozwiązanie). Poza tym, po takim zabiegu, poprawiło się delikatnie brzmienie.
5. Wleciały felgi OZ Racing 18x8” ET 35 + opony Dunlop Winter Sport 225/40.
6. Wymiana oleju w silniku na Motul 300V.
7. Wymiana wszystkich cewek zapłonowych na Beru.
8. Wymiana świec na NGK.
9. Wymiana aluminiowych zaworów DV na oryginalne od RS6.
10. Nowy akumulator.
11. Nowa przepływka od RS4 (stara chyba pamięta erę kamienia łupanego

12. Zakupiona została dolna osłona silnika (niestety ale jej nie było), jak również pokrywa obudowy komputera silnika.
13. Nowe głośniki Hertz (Bose w tym aucie to jakieś nieporozumienie

14. Wytłumione zostały wszystkie drzwi, klapa i cały kufer (maty GMS-08 Superlight). Po tym zabiegu w aucie zrobiło się zdecydowanie ciszej. Jeszcze są plany na podłogę, ale to dopiero na wiosnę).
15. Mały tuning instalacji radia. Ogólnie rzecz biorąc panował bałagan w kabelkologi radiowej.

16. Wymiana oleju w skrzyni biegów.
17. Wymiana czujnika położenia pedału gazu.
18. Wymiana zaworka N75.
19. Wymiana dyferencjału plus nowy olej (stary miał luzy i praktycznie nie miał w sobie oleju,

20. Przyciemnienie szyb.
21. Nowe dywaniki.
22. Nowe wycieraczki.
23. Wymiana silikonowego wężyka od zaworu DV (był za bardzo zagięty).
24. Wisienką na torcie jest emblemat „1.6” na klapie bagażnika

Po tych wszystkich zabiegach, auto trafiło w ręce Witka z R-Performance. W międzyczasie ogarniania programu, okazało się, że trzeba jeszcze wymienić cieknący wężyk paliwowy

Po kilku godzinach ciężkiej pracy, auto wygenerowało moc 443 HP (1,2 bara, paliwo 98 okt.). Witek twierdzi, że można by jeszcze dorzucić ze 30 HP, jednakże jedna z turbin jest w kiepskim stanie i nie ma co ryzykować, tym bardziej, że w najbliższej przyszłości tak czy inaczej wlecą turbinki K04 RS6 i mocniejsze sprzęgło. Po tym zabiegu będziemy atakować 500 HP

Myślę też o klapkach w wydechu, po to aby było troszkę ciszej przy spokojnej jeździe.
Do zrobienia są jeszcze drobne detale typu: wgniotki i rysy na lakierze.
Na samym końcu chciałbym najserdeczniej podziękować Adamowi aw69 i Witkowi z R-Performacne za trud włożony w moje S4.
Zdjęcia auta jak i wykres wrzucę w najbliższych dniach, jak poprawi się pogoda.
Heh moja maszynka do robienia punktów karnych
@arek
Nie ma co się spinać, ja na nikogo nie naskakuje.
Wiem tylko, że jak kupowałem auto od huziego, to na pewno coś go bolało, bo między innymi miało problem z odpalaniem i czasami było czuć nieregularne przydławienia. Myślałem, że padł czujnik położenia wału, ale okazało się, że to wina min rozrządu.
@arti@R1
Spoko zgadamy się na jakiś spocik, tylko przydałaby się troszkę lepsza pogoda.
Ogólnie rzecz biorąc, było troszkę pracy przy aucie, ale tak czy inaczej absolutnie nie żałuję jego zakupu, bo mam teraz fajną eskę no i nowe hobby
Nie mówiąc o nowych znajomych, bo to chyba jest najważniejsze 

@arek
Nie ma co się spinać, ja na nikogo nie naskakuje.
Wiem tylko, że jak kupowałem auto od huziego, to na pewno coś go bolało, bo między innymi miało problem z odpalaniem i czasami było czuć nieregularne przydławienia. Myślałem, że padł czujnik położenia wału, ale okazało się, że to wina min rozrządu.
@arti@R1
Spoko zgadamy się na jakiś spocik, tylko przydałaby się troszkę lepsza pogoda.
Ogólnie rzecz biorąc, było troszkę pracy przy aucie, ale tak czy inaczej absolutnie nie żałuję jego zakupu, bo mam teraz fajną eskę no i nowe hobby


s4 500ps
spoko
widzę że pod maską nic się nie zmieniło Y i rury do trójnika zostają? procedura startu została?

cztery kółka