Nowy nabytek RS6 C5, kilka pytań do znawców.

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

HAIDI78
Posty: 102
Rejestracja: 2011-02-13, 16:27
Lokalizacja: Trzebnica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: HAIDI78 »

volski1 pisze:Elektronika jest już ogarnięta, wszystko jak z fabryki ;-)
Kwestia tego co kto lubi, sam też bym czasem wolał szybki automat, ale manual to manual ;-)
To czemu to nie wyszło na forum??
Ja 3 tyg. temu zawiozłem do wzmocnienia a chętnie wsadziłbym manuala. :-(
Przepraszam za OT.
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

HAIDI78 pisze:...To czemu to nie wyszło na forum??....
Bo autko jeszcze dobrze nie ostygło i nadal stoi w R-Performance. Zrobione, tylko odebrać nie ma komu. :mrgreen:
gowor86
Posty: 647
Rejestracja: 2013-11-19, 19:53
Lokalizacja: TomaszówMa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: gowor86 »

Jeżeli fura ogarnięta z manualem na 100% to proszę opisać w odpowiednim temacie
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Opis byłby wskazany :) i koniecznie zawierający koszty :) bo nie ukrywam że to główne kryterium :)
Pozdrawiam.
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

Ciągle właśnie brak konkretów ale chyba w końcu jak bryczka będzie odebrana to będzie mam nadzieje
mitr
Posty: 74
Rejestracja: 2012-01-29, 00:15
Lokalizacja: Z Kontowni
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mitr »

MAm do kolegów pytanie poza konkursem, co byłoby gdyby w rs6 rozrząd był przestawiony i jeden ząbek? Czy możliwe aby auto działało normalnie, generowąło moc i nie wywalało błędów?
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

Na opis się nie zanosi, nie mam na to teraz czasu. A co do ceny to wiadomo przecież że nikt nie będzie maił dokładnie takiego setupu jak ja, więc nie ma tu co uogólniać bo to raczej indywidualna kwestia. Kontakt do R-Performance nie jest tajemincą, proszę pisać i dzwonić. Wątpię aby ktoś zapłacił dokładnie tyle co ja.

Co do konkretów - to to jest konkretna informacja. Manual w RS6 C5 jest dostępny dla zainteresowanych. ;-)

k4mil3k - chcesz coś modyfikować w RS-ie przy okazji rwania motoru, czy pytasz ogólnie o sprawy serwisowe?
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Pytam raczej o kwestie serwisowe bo to bieżące potrzeby. Silnik ze skrzynią będzie na zewnątrz po weekendzie, dziś rozebrałem całą instalację, przód więc teraz wepchać gada na podnośnik i działać.

Co do tego co chcę zrobić:
- kontrola głowic i uszczelki
- regeneracja wandlera
- instalacje podciśnieniowe na nowo
- dużo poprawek w instalacji elektrycznej z racji wieku

W planie dodatkowym chciałbym jeszcze ogarnąć poza tym:
- lepsze chłodzenie IC - więc chyba zdemontować halogeny i myślę też o jakiś małych SPAL-ach bo temperatura w dolocie strasznie cierpi w lato w korkach
- usunąć pre-katy i może właściwe ( pojawia się błąd o niskiej sprawności)
- na koniec zapodać jakiś mały program
Z detali:
- doczyścić i odplamić jasne skóry tapicerki (głownie fotele od jeansów)
- zregenerować reflektory (jeden paruje, a drugi mocno zmatowiał)
- zrobić polerkę powłoki lakierniczej

Możecie coś polecić na plan dodatkowy ? Co po usunięciu katów ? muszę kombinować coś z softem ? czy sondy wkręcać przez jakieś dystanse ?
Macie kogoś sprawdzonego od refletorów ? Znacie jakieś środki do skór którymi poradzę sobie samodzielnie a jednocześnie będą dobre ?
Pozdrawiam.
volski1
Posty: 164
Rejestracja: 2013-10-06, 11:54
Lokalizacja: Stavanger
Płeć:
Kontakt:

Post autor: volski1 »

- Głowice z rs6 to KUPA, GUWNIE :lol: przez małe zawory wydechowe.
- Konwerter ktoś w PL zakładał z v12 lub v8 tdi chyba, nie pamiętam kto, ale jest to ciekawy trop.
-Co do temperatury w dolocie to swego czasu trochę z tym walczyłem i szczególnie polecam zaizolowanie termicznie aluminiowego Y przed przepustnicą, i jak Ci się będzie chciał to podkładki teflonowe pod kolektor ssący. Mi te zabiegi ( i wiele innych pozwoliły zbić temperaturę w dolocie o połowę. IC bym zostawił w spokoju.

-Katy zostaw w spokoju, ja polując na KM wywaliłem. Przed wywaleniem 515ps, po wywaleniu 515ps i smród w korku i parkingach podziemnych. :cry:

-Reflektory kupił bym nowe, nie wadziłem jeszcze porządnie zregenerowanych.

Pozdrawiam. ;-)
Awatar użytkownika
VinCe
Posty: 98
Rejestracja: 2014-07-07, 22:31
Lokalizacja: Marki
Kontakt:

Post autor: VinCe »

volski1 pisze:-

-Reflektory kupił bym nowe, nie wadziłem jeszcze porządnie zregenerowanych.

Pozdrawiam. ;-)
jesteś świadom ile one kosztują? bo w zamienniku chyba do V8 nie ma. w aso jeden goły to koszt ponad 4k. :)
ja swoje regenerowałem ostatnio i jestem zadowolony. rozbierałem sam, polerowałem klosz sam, oddałem do napylenia odbłysniki i jest gitara.
a do skór polecam zestaw Colourlock. poradzisz sobie sam.
to sa moje fotele w trakcie roboty
https://www.dropbox.com/s/z5p4a1gvlvulj ... 2.jpg?dl=0
a tutaj zrobione
https://www.dropbox.com/s/24f2j77236mrl ... 8.jpg?dl=0
zdjęcia słabe bo teledonem przy słabym świetle ale efekt widać.
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

Żeby polerowanie kloszów miało sens to trzeba je na koniec polakierować bezbarwnym i po tych zabiegach co posiał VinCe, + lakierowanie lampy są jak nowe
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

zamiast regenerować lampy to lepiej wsadzić lepsze soczewki. sama regeneracja jak komuś oddasz to 200-300zł/szt a dalej masz starą .ujową soczewę.
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

dokładnie, zakładając że soczewka jest brzytwa
mitr
Posty: 74
Rejestracja: 2012-01-29, 00:15
Lokalizacja: Z Kontowni
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mitr »

Jeżeli chodzi o głowice to S8/S6 i mają mniejszy płaszcz wodny w okolicach zaworów wydechowych. Głowice rs6 to inny odlew.
k4mil3k
Posty: 154
Rejestracja: 2015-03-29, 15:52
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć:
Kontakt:

Post autor: k4mil3k »

Głowice sciągnięte, są całe, ani jednego pęknięcia czy mikrowżeru.
Widać po uszczelce gdzie puściło. Tak więc zostają głowice BCY, jedynie oddaje je do wymiany uszczelniaczy i prowadnic + planowanie.

Nie widać aby blok dostał w tym miejscu gdzie ciekło - sprawdzone liniałem krawędziowym, ale profilaktycznie zostanie przejechany kamieniem szlifierskim.
Tujele gładkie jak szkło, żadnych rys, progów, przebarwień, itp - powiedziałbym stan idealny.
Przy okazji zmieniam zaworki zwrotne oleju w odmie, wraz z całą odmą i separatorami.

Pytanie mam jeszcze o jedno: jest coś takiego jak klej Loctite 3020 do uszczelek głowicy, nie ma za zadanie fizycznie kleić, ale bardziej utrzymać uszczelkę na miejscu przy montażu i wypełnić wszystkie mikroszczeliny. Zastosować przy składaniu ? Stosowaliśmy to wcześniej przy budowie M50 turbo i usczelka w tym motorze zniosła bez problemu 6 lat katowania w drifcie....i jeździ dalej.

Czy łączniki gumowe z tyłu do ssących kanałów turbin zmianiać na nowe z ASO czy jakieś silikony ?
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ