Zwiększenie pojemności - wał korbowy 3.0 do 2.7T
Zwiększenie pojemności - wał korbowy 3.0 do 2.7T
Tak jak w temacie. Jest projekt na racingforum, w którym oryginalny wał zastąpiono wałem od A4 3.0 V6. Czy pasuje on P&P, czy trzeba go wyważyć itp, a jeśli pasuje to dlaczego ten mod nie jest powszechnie stosowany przez polskich tunerów, skoro jak wyraził się właściciel auta, w Niemczech realizuje się podobne projekty od 10 lat...
SID ma na swojej stronce zestaw Loba, tyle że kosztuje on ponad €5,000.
SID ma na swojej stronce zestaw Loba, tyle że kosztuje on ponad €5,000.
- SID
- Posty: 4747
- Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
- Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kontakt:
Wał 3,0l dobra sprawa, zwieksza Ci pojemnosc i pozwala wczesniej wstawac turbinie bo wiecej spalin.
W polsce nie stosowany bo malo znany i co najwazniejsze bardzo drogi i ciezko do zdobycia.
W USA jest masa aut audi z 3,0l wiec latwiej zdobyc a w niemczech maja wiecej kasy
Juz nie jedna osoba w PL polowala na wał 3,0l i sie nie udalo
Widzialem ze raczej pasuje p&p , czasami wraz z dodatkowa podkladka dystansujaca na dole bloku.
Miec wał luzem i go nie wywazyc - szkoda by bylo.
W polsce nie stosowany bo malo znany i co najwazniejsze bardzo drogi i ciezko do zdobycia.
W USA jest masa aut audi z 3,0l wiec latwiej zdobyc a w niemczech maja wiecej kasy
Juz nie jedna osoba w PL polowala na wał 3,0l i sie nie udalo
Widzialem ze raczej pasuje p&p , czasami wraz z dodatkowa podkladka dystansujaca na dole bloku.
Miec wał luzem i go nie wywazyc - szkoda by bylo.
-
kosiniak
Pewnie jedną z nich jest SIDSID pisze: Juz nie jedna osoba w PL polowala na wał 3,0l i sie nie udalo![]()
Widzialem ze raczej pasuje p&p , czasami wraz z dodatkowa podkladka dystansujaca na dole bloku.
Powiększając pojemność myślę, że muszą być też zmienione tłoki, ale to już niech się wypowie ktoś bardziej kompetentny w temacie.
Co do samego modu to większy skok tłoka na pewno da trochę koni z samej pojemności.
Oczywiscie ze trzeba zastosowac inne tloki i korbowody co za tym idzie pierscienie , panewki , obrobka , sroby bla bla bla. Jak budujesz motor od podstaw i walczysz powyzej 750-800 hp moglbym sie zastanowic nad budowaniem indywidualnego silnika w innym przypadku nie utrudniałbym sobie zycia. Andrzej a ty dalej z tym wczesnym wzwodem :) hehehe . Jesli mialbym sie spuszczac nad pojemnoscia wsadzilbym inny motor np 4.2 z rs6 . Tam to wczesnie wstaje :)



