4,2 v8 Utrata mocy - gdzie przyczyna

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

RafalTBG
Posty: 10
Rejestracja: 2020-01-26, 00:47
Lokalizacja: TBG
Kontakt:

4,2 v8 Utrata mocy - gdzie przyczyna

Post autor: RafalTBG »

Witam . Proszę o podpowiedź osób wyłącznie znający temat.

Pacjent 4,2 V8 340 kod silnika AQJ . Mówi się , że nie trzymają mocy i faktycznie tak się stało- pomiar na hamowni pokazał aż 70 koni mniej niż nominał .

Auto z niewielki przebiegiem bo jedyne 200 tyś km, Rozrząd nowy+ łańcuchy i ustawiony zgodnie z autodatą , blokadami i kluczani dynamometrycznymi .

Pomiar cisnienia wykazał że 2 cylindry mają niedomagania na kompresji bo 10,5 , 10,5 , 11,5 a reszta 12,5 .

Moje pytania :
1) gdzie leży wada fabryczna w nich że ta moc ucieka w pierscieniach ? w zmiennych fazach ? w klapach wirowych ? czy bog wie gdzie jeszcze
2) na którym kanale można sprawdzić fazatory ile stopni na + a ile na - się rozjeżdzają
3) na którm kanale sprawdzić przepływomierz ( wrzuce skriny po tescie )
4) jakie powinno być nominalne cisnienie w cylindrach ? 12,5 czy więcej ?
5) czy przyczyna leży w uślizgiwających się tarczkach sprzęgłowych ?

Z góry wielkie dzięki za pomoc.
marcin8585
Posty: 199
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

popatrz czy czasem nie masz problemow z zapchanymi katami, wszystkie podcisnienia i ich sterownaie, klapy kolektora,

ad1. te stare 4.2 tak po prostu maja jest to ponoc bardziej zlozony problem i wyjezdzajac z fabryki nie mialy nominalnej mocy
ad2 nastawniki kanal 090, ale sprawdz ustawienie rozrzadu kanal 093 ( tylko koniecznie na gorącym oleju )
ad 3. nie pamietam dokladnie ale chyba 002 w silniku
ad4. tutaj jest kilka szkol wg tego co slyszalem ale 12.5 to jest ok. kiedys slyszalem ze w autodacie nawet ponad 10 jest uwazane ze niby ok, ale to info zaslyszane sam nie widzialem tego na oczy, aczkolowiek te 2 cylindry troche sa podejrzane
ad 5. utrata mocy w tych autach niestety nie daje jakby jednego problemu tj, np to cos powoduje spadek i naprawienie tego zalatwi problem, jest to kilka malych spraw i wszystko sumujac daje dopiero dobry efekt ( wiem bo mialem podobnie w swoim aucie i tez sporo szukalem ) finalnie mialem zamienione wtryski z a6 4.2 podcisnienia do ogarnięcia rozrzad, konwerter, i jakies jeszcze lewizny itp co finalnie rozwiazalo problem

powodzenia
RafalTBG
Posty: 10
Rejestracja: 2020-01-26, 00:47
Lokalizacja: TBG
Kontakt:

Post autor: RafalTBG »

Katalizatory wykluczam bo stare zaczeły dzwonić i zostały zutylizowane . Na moment było bez lecz teraz są zamienniki.

Co do podciśnień to wszystkie wężyki są nowe - były ori i nikt przy nich nie grzebał ale wymieniłem bo wiadomo co sie dzieje ze starymi. Więc teoretycznie też są ok


Jutro zobacze na skanerze pomiary i dam znac
Arthur
Posty: 72
Rejestracja: 2012-11-05, 13:48
Lokalizacja: krakow
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Arthur »

klapy w kolektorze działają ?, sprawdź szczelność dolotu i przeplewke , do tego zloguj kanał 20, 21 czy nie cofa zapłonu.
quattro-service.pl
Awatar użytkownika
schockvvave
Posty: 108
Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
Lokalizacja: Tbg/Mielec
Płeć:
Kontakt:

Post autor: schockvvave »

przegladnij tematy w dziale s4 4.2 tam bylo pisane o rozrzadach i wielu innych rzeczach.
nie chce mi sie tego samego wklejac i powtarzac
ODPOWIEDZ