Witam . Proszę o podpowiedź osób wyłącznie znający temat.
Pacjent 4,2 V8 340 kod silnika AQJ . Mówi się , że nie trzymają mocy i faktycznie tak się stało- pomiar na hamowni pokazał aż 70 koni mniej niż nominał .
Auto z niewielki przebiegiem bo jedyne 200 tyś km, Rozrząd nowy+ łańcuchy i ustawiony zgodnie z autodatą , blokadami i kluczani dynamometrycznymi .
Pomiar cisnienia wykazał że 2 cylindry mają niedomagania na kompresji bo 10,5 , 10,5 , 11,5 a reszta 12,5 .
Moje pytania :
1) gdzie leży wada fabryczna w nich że ta moc ucieka w pierscieniach ? w zmiennych fazach ? w klapach wirowych ? czy bog wie gdzie jeszcze
2) na którym kanale można sprawdzić fazatory ile stopni na + a ile na - się rozjeżdzają
3) na którm kanale sprawdzić przepływomierz ( wrzuce skriny po tescie )
4) jakie powinno być nominalne cisnienie w cylindrach ? 12,5 czy więcej ?
5) czy przyczyna leży w uślizgiwających się tarczkach sprzęgłowych ?
Z góry wielkie dzięki za pomoc.
4,2 v8 Utrata mocy - gdzie przyczyna
-
- Posty: 199
- Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Kontakt:
popatrz czy czasem nie masz problemow z zapchanymi katami, wszystkie podcisnienia i ich sterownaie, klapy kolektora,
ad1. te stare 4.2 tak po prostu maja jest to ponoc bardziej zlozony problem i wyjezdzajac z fabryki nie mialy nominalnej mocy
ad2 nastawniki kanal 090, ale sprawdz ustawienie rozrzadu kanal 093 ( tylko koniecznie na gorącym oleju )
ad 3. nie pamietam dokladnie ale chyba 002 w silniku
ad4. tutaj jest kilka szkol wg tego co slyszalem ale 12.5 to jest ok. kiedys slyszalem ze w autodacie nawet ponad 10 jest uwazane ze niby ok, ale to info zaslyszane sam nie widzialem tego na oczy, aczkolowiek te 2 cylindry troche sa podejrzane
ad 5. utrata mocy w tych autach niestety nie daje jakby jednego problemu tj, np to cos powoduje spadek i naprawienie tego zalatwi problem, jest to kilka malych spraw i wszystko sumujac daje dopiero dobry efekt ( wiem bo mialem podobnie w swoim aucie i tez sporo szukalem ) finalnie mialem zamienione wtryski z a6 4.2 podcisnienia do ogarnięcia rozrzad, konwerter, i jakies jeszcze lewizny itp co finalnie rozwiazalo problem
powodzenia
ad1. te stare 4.2 tak po prostu maja jest to ponoc bardziej zlozony problem i wyjezdzajac z fabryki nie mialy nominalnej mocy
ad2 nastawniki kanal 090, ale sprawdz ustawienie rozrzadu kanal 093 ( tylko koniecznie na gorącym oleju )
ad 3. nie pamietam dokladnie ale chyba 002 w silniku
ad4. tutaj jest kilka szkol wg tego co slyszalem ale 12.5 to jest ok. kiedys slyszalem ze w autodacie nawet ponad 10 jest uwazane ze niby ok, ale to info zaslyszane sam nie widzialem tego na oczy, aczkolowiek te 2 cylindry troche sa podejrzane
ad 5. utrata mocy w tych autach niestety nie daje jakby jednego problemu tj, np to cos powoduje spadek i naprawienie tego zalatwi problem, jest to kilka malych spraw i wszystko sumujac daje dopiero dobry efekt ( wiem bo mialem podobnie w swoim aucie i tez sporo szukalem ) finalnie mialem zamienione wtryski z a6 4.2 podcisnienia do ogarnięcia rozrzad, konwerter, i jakies jeszcze lewizny itp co finalnie rozwiazalo problem
powodzenia
Katalizatory wykluczam bo stare zaczeły dzwonić i zostały zutylizowane . Na moment było bez lecz teraz są zamienniki.
Co do podciśnień to wszystkie wężyki są nowe - były ori i nikt przy nich nie grzebał ale wymieniłem bo wiadomo co sie dzieje ze starymi. Więc teoretycznie też są ok
Jutro zobacze na skanerze pomiary i dam znac
Co do podciśnień to wszystkie wężyki są nowe - były ori i nikt przy nich nie grzebał ale wymieniłem bo wiadomo co sie dzieje ze starymi. Więc teoretycznie też są ok
Jutro zobacze na skanerze pomiary i dam znac
- schockvvave
- Posty: 108
- Rejestracja: 2017-03-27, 11:17
- Lokalizacja: Tbg/Mielec
- Płeć:
- Kontakt: