Problem, drgania karoserii przy 1800-2000rpm 4.2BBK

4.2 / 3.0 / 2.9

Moderatorzy: buba, Mod-Team

nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

Panowie a w którym miejscu znajduje się pompa wspomagania w tym silniku, z przodu widzialem tylko kolo pasowe, rolke prowadzaca, napinacz i bodajrze alternator. Więc pompa z tyłu gdzieś przy skrzyni?
harm
Posty: 39
Rejestracja: 2017-04-25, 08:19
Lokalizacja: łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: harm »

pompa jest po lewej stronie (kierowcy) na dole za łapą silnika poniżej kolektora wydechowego
nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

Czyli jeśli będą mi wymieniali raz jeszcze kompresor klimatyzacji który znajduje się po tej samej stronie z przodu silnika (sciąganie pasa przedniego) to dostęp do pompy wspomagania będzie lepszy, niż gdyby to zrobić oddzielnie i dostając się od dołu? czy ta pompa jest bardziej z tylu i wszystko jedno czy będę to robił w trakcie wymiany kompresora klimy?
Mam jeszcze pytanie odnośnie tej pompy, to już moja druga eska BBK i teraz jak i wtedy jest ten wyjący dzwięk przy pracy silnika (NIE przy skrecaniu kierownica) tylko jednostajny dzwięk nawet jesli skrecam kierą, czy to może być pompa? Czy opłaca się regenerować to ustrojstwo? Czy lepiej zainwestować i kupić nową - tyle że cena powala 2koła trzeba wydać, nie ma innych pomp od mlodszych modeli które mozna by zalozyc do BBK. Gdzieś znalazlem post że do 2.4 i 2.8 są z nowszysch modeli i kupując używkę za male pieniądze można zalatwić sprawe pompy.
Może zalać układ innym płynem?
Ktoś może już przerabiał ten temat?

Będę wdzięczny za pomoc.
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Dlaczego ludzie sobie to robią... dlaczego...
Jako były właściciel BBK dobrze radzę: sprzedaj to nawet za połowę ceny, to i tak mniejsza strata niż będzie po roku użytkowania i próbowania utrzymania stanu używalności.
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Moim zdaniem nie warto regenerować. Z moich wszystkich doświadczeń z regeneracjami to kasa wyrzucona w błoto. Myślisz, że te drgania budy powoduje zdychająca pompa wspomagania? No być może, jednak upieram się na pierwszy ogień przy dwumasie, ewentualnie poduszka silnika (wspominałeś chyba, że okey), a dopiero potem pompa wspomagania. Natknąłem się już na kilka pytań o wyjący dźwięk i nie wiem o co chodzi, a przerobiłem chyba wszystkie niepokojące dźwięki tego auta. :lol: Masz może jakiś filmik o jakim dźwięku mówisz? Może być nawet z YT.
nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

Zaczalem poważnie zastanawiać się nad swapem, bo z tego co widzę jeszcze z dyche bede musiał włożyć w auto, więc jak bym dolożył druga dyche to bym miał porobiony 2.7tt i troche mniej problemów.
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

Zaczęło się. :mrgreen: Wielu pewnie będzie zwolenników takiego rozwiązania, ale 2.7 bit to też nie jest lek na wszystko. Będzie inny motor po swapie przyjdą też problemy, tylko że inne wynikające z samego swapa i nowej jednostki. Pomyśl czy warto zamieniać choćby dźwięk V8 na V6. :roll:
nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

W tej sytuacji do pozostania przy v8 przekonuje mnie tylko albo aż bulgot:)
w 2010r miałem też 2.7 i wówczas w sportmile zrobili mi piękny wydech który też pieknie grał, może nie tak jak v8 ale znawcy tematu z mojej okolicy dziwili się że tak ładnie brzmi:)
Probuje dodzwonić się do nosba aby pogadac z tym swapem ciężko jest, on w ogole żyje jeszcze? zajmuje się takimi swapami?

[ Dodano: 2020-09-29, 20:23 ]
Kto jeszcze z forum robi takie swapy? Bo nosb z tego co pisze nie robi juz takich swapow a i czasu nie ma
Wizard
Posty: 38
Rejestracja: 2019-10-18, 19:39
Lokalizacja: Zach-pom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wizard »

No wiesz, jeśli szacujesz, że w obecne auto z BBK masz do włożenia dychę to czy jest sens pchać się w swapa, który na pewno pociągnie większe koszty? Chyba, że chodzi o to by zawczasu pozbyć się tej jednostki spod maski wtedy rozumiem. Dobry wydech zawsze mile widziany, ale jednak z V6 nigdy V8 nie zrobisz. Oczywiście Twoja decyzja, sam niedawno zastanawiałem się na wytarganie swojego BHFa i ożenienie BNSa z budą, ewentualnie innego V8 jednak wybrałem remont kapitalny. Na pewno przemyślałbym na Twoim miejscu mocno 2.7, a jak już chcesz wywalać z budy BBK to może V8 z S6 C5 i uturbić lub założyć kompresor?

Nie wiem kto z forum robi swapy, nie potrafię doradzić.
nurek
Posty: 11
Rejestracja: 2020-09-27, 16:42
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: nurek »

Chce mieć w miare bezawaryjna i szybka jednostkę i mam teraz mentlik w głowie.

[ Dodano: 2020-09-30, 09:16 ]
Po nocnych przemyśleniach decyzja zapadła - będzie swap, lecz nie tak szybko na poczatku będę gromadził graty i skladał silnik po skompletowaniu wszystkiego i złożeniu, wrzuci się ten silnik do budy. Do tego czasu bede musiał czymś jezdzić wiec to co bede chciał zrobic jeszcze w 4.2 to wymiana kompresora klimy, zlikwidowanie drgań oraz wymiana pompy wspomagania.

Pisałem i pytałem juz wczesniej o pompe wspomagania do BBK, czy są jakieś alternatywy by nie wywalać 2k na pompe a zrobić to taniej i aby przyniosło to zamierzony efekt - by nie chodzila tak glosno?
ODPOWIEDZ