Dokręcanie świec zapłonowych

Moderatorzy: buba, Mod-Team

RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Dokręcanie świec zapłonowych

Post autor: RobertZ1993 »

Cześć!

Czeka mnie wymiana świec, komplet NGK PFR7Q już czeka, ale mam dylemat.
Otóż, jaką metodę dokręcania wybrać, momentu dokręcania (klucz dynamometryczny) czy kątową (kątomierz na klucz)?

Kątomierz na klucz się znajdzie, natomiast klucza dynamometrycznego nie mam, ale jak będzie taka potrzeba to się w niego zaopatrzę.

Którą metodę stosujecie/zalecacie?

Z góry dzięki za podpowiedź.

Pozdrawiam, Robert
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

Jeśli chodzi o mnie to wkręcam świecę aż poczuje większy opór a potem dociągam kluczem na 90 stopni. Generalnie nie używam ani kątomierza ani dynamometrycznego . Wymiana świec jest tak prosta że nie potrzebuje tu żadnych wynalazków a silnik pracuje jak należy :D
alevius
Posty: 58
Rejestracja: 2018-11-25, 11:13
Lokalizacja: Podlaskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: alevius »

Tak samo i ja robiłem - z wyczuciem. Grzechotką do pierwszego oporu i później 1/3 lub 1/2 obrotu. Bez smaru itp.
Nie jestem specem od mechaniki a wszystko jest ok.
"Człowiek nie zrozumie, póki nie kupi ;D "
PowerV6
Posty: 80
Rejestracja: 2018-03-06, 13:21
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: PowerV6 »

Ja 29N kluczem dynam.... Po przejechaniu 500 km sprawdziałem jeszcze raz i wszystkie były dokręcone jak należy.
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

Widzę, że zdania są podzielone.

Popytałem trochę, przejrzałem parę źródeł, ze względu na to, że faktyczny moment dokręcania jest uwarunkowany od czystości i zużycia gwintu, do tego producenci przy dokręcaniu śrub posługują się w obecnych czasach "mieszaną" metodą dokręcenia śrub (delikatne dokręcenie śruby dynamometrem,
np. 10-15 Nm, byle tylko złapała, a następnie dokręcenie ich o zadany kąt), zdecyduję się na użycie kątomierza na klucz (zrobię to wg zaleceń z opakowania świecy i instrukcji NGK: https://www.youtube.com/watch?v=6GNAJWKlBX0
1) nakładam nasadkę do świec + przedłużkę na świecę,
2) dokręcam palcami do oporu,
3) zakładam kątomierz i grzechotkę na przedłużkę,
4) dokręcam do ~210* (wartość średnia z zalecanego zakresu obrotu przy dokręcaniu nowej świecy, z opakowania NGK PFR7Q, który wynosi od 1/2 do 2/3 pełnego obrotu) - oczywiście z wyczuciem;



W sumie poruszę jeszcze jeden temat, cewki zapłonowe... Auto ma 280k nalotu i tak:
- 5 cewek jest ori Audi, z numerem 058 905 105 BERU 0 040 100 013 (HGW czy to nie te sztuki, z którymi wyjechała z fabryki),
- 1 cewka została przez poprzednika wymieniona na BERU 0 040 100 016;

1) Czy 016'ki można stosować zamiennie z ori 013'kami?
2) Szukałem trochę po necie, wszędzie dostępne są tylko te z końcówką 016, nie znalazłem takich z 013, czy 013'ki są gdzieś dostępne, poza ASO?
3) Czy przy takim przebiegu warto wymienić profilaktycznie pozostałe 5 sztuk (i jednocześnie ujednolicić wszystkie na 016)?

Misfire nie występuje na żadnym cylindrze, zauważyłem tylko że na jałowych obrotach można zaobserwować subtelne ruchy wskazówki obrotomierza:
https://www.youtube.com/watch?v=tb3q9R857qI
W blokach pomiarowych w VCDSie, pojawiają się na przemian 760 RPM i 800 RPM.
To moje pierwsze S4 B5, wszystkie parametry pracy silnika są w normie, błędów brak, czy takie zachowanie jest normalne, a ja po prostu jestem przewrażliwiony?
Awatar użytkownika
Rafal84
Posty: 383
Rejestracja: 2012-05-18, 07:54
Lokalizacja: lubelskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Rafal84 »

1. wypić 0,5 z zapojką na łeb
2. wziasc klucz
3. odkrecac
4. jak nie idzie to na sile
5. upierdoli sie to klient zaplaci



typowa procedura zakładu tuningowego :)
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

Rafal84 pisze:1. wypić 0,5 z zapojką na łeb
2. wziasc klucz
3. odkrecac
4. jak nie idzie to na sile
5. upierdoli sie to klient zaplaci



typowa procedura zakładu tuningowego :)
Hahahah, 0,5l to może nie, ale małpka na stresy przed ruszeniem tego się na pewno przyda xD
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

RobertZ1993 pisze:To moje pierwsze S4 B5, wszystkie parametry pracy silnika są w normie, błędów brak, czy takie zachowanie jest normalne, a ja po prostu jestem przewrażliwiony?
według mojej wiedzy 'ten typ tak ma'. Na budzie tych wahań nie czuć, jedynie wskazówka przeskakuje.
Mam pewien pomysł, ale musze sie najpierw się poduczyc w paru tematach ;) Jak ogarnę te wahania to na pewno wrzuce w temat o swoim aucie.
Awatar użytkownika
Rafal84
Posty: 383
Rejestracja: 2012-05-18, 07:54
Lokalizacja: lubelskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Rafal84 »

RobertZ1993 pisze:
Rafal84 pisze:1. wypić 0,5 z zapojką na łeb
2. wziasc klucz
3. odkrecac
4. jak nie idzie to na sile
5. upierdoli sie to klient zaplaci



typowa procedura zakładu tuningowego :)
Hahahah, 0,5l to może nie, ale małpka na stresy przed ruszeniem tego się na pewno przyda xD
szkoda ruszać ;D jak cos to grubo albo wcale ;)

ktos wie jak to pedaliade na dole zmienic ? chce zrobic wpis jak na audizine kurła
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

vegetagt pisze:...Na budzie tych wahań nie czuć, jedynie wskazówka przeskakuje...
Dokładnie, zgadza się. Jakbyś wpadł na jakiś pomysł to daj znać, wpienia mnie to niemiłosiernie ;)
Rafal84 pisze:...ktos wie jak to pedaliade na dole zmienic ? chce zrobic wpis jak na audizine kurła
Profil (prawy górny róg) -> sekcja Podpis ;)
Awatar użytkownika
Rafal84
Posty: 383
Rejestracja: 2012-05-18, 07:54
Lokalizacja: lubelskie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Rafal84 »

RobertZ1993 pisze:
vegetagt pisze:...Na budzie tych wahań nie czuć, jedynie wskazówka przeskakuje...
Dokładnie, zgadza się. Jakbyś wpadł na jakiś pomysł to daj znać, wpienia mnie to niemiłosiernie ;)
Rafal84 pisze:...ktos wie jak to pedaliade na dole zmienic ? chce zrobic wpis jak na audizine kurła
Profil (prawy górny róg) -> sekcja Podpis ;)
z Bogiem synu, ale do 100 znaków wpis, jednego auta nawet nie opisze.
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

Spoko loko Rafal84 ;)

Podpowie mi ktoś odnośnie tych cewek, bo chciałbym się wziąć za to w przyszły weekend i nie wiem czy i jakie zamawiać ;)
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

RobertZ1993, ja mam 2 nowe beru o jakichś innych numerach i jeździ.
RobertZ1993
Posty: 74
Rejestracja: 2018-08-16, 07:59
Lokalizacja: Kielce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: RobertZ1993 »

Dawcio05, dobre to pitole to na razie, jak zaczną wypadać zapłony kupię komplet i zmienię ;)
Dawcio05
Posty: 194
Rejestracja: 2017-09-26, 08:03
Lokalizacja: NDM
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Dawcio05 »

RobertZ1993, ja dokładnie mam 016 , jest to nowszy model 013 :D
ODPOWIEDZ