S4 B5 drgania podczas przyśpieszania

Moderatorzy: buba, Mod-Team

marcu1992
Posty: 2
Rejestracja: 2019-01-17, 00:46
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Kontakt:

S4 B5 drgania podczas przyśpieszania

Post autor: marcu1992 »

Hej,

chciałbym prosić o pomoc w diagnozie problemu z jakim borykam się od chwili kupna eSki czyli od ponad roku już.
Zaczęło się niewinnie, od szarpnięć przy zmianach biegów, z czasem nasilało się, do tego doszły drgania prawdopodobnie na wale podczas przyśpieszania na pełnym gazie na biegach 1,2,3, na 4,5,6 to ustępowało. Szybka diagnoza, wszystkie gumy oberwane z racji że były oryginalne 1999 rok, miały prawo. Wymieniłem poduszkę na dyfrze (regeneracja na poliuretan w Olkuszu), dwie gumy z tyłu dyfra poliuretan, 2x poduszki silnika oryginał Audi, 2x poduszki pod skrzynią z AKmotorsport oraz odbój z przodu silnika też nowy.
Różnica była spora, idealnie nie było ale cóż auto ma 260 tyś przebiegu także nie czepiałem się ale problem znów powrócił. Poszedł wał do sprawdzenia, zacinające się przeguby na wale zostały naprawione, zero luzu na nich jak i na krzyżaku, podpora cała, wał sprawdzony i wyważony. Na sankach tylnych znalazłem oberwane gumy, wymienione na poliuretan z AKmotorsport. Wymieniłem również przeguby wewnętrzne Spidan i zewnętrzne SKF z tyłu auta. Zmieniłem oleje w dyfrze i skrzyni biegów profilaktycznie. Przy okazji wymieniłem też wszystkie gumy w zawieszeniu bo też 99 rok, już sparciałe były.

W tym momencie sytuacja wygląda tak, że po postoju pierwsze kilometry jest lux, gdy już mamy temp. oleju roboczą, przez 15-20 KM jest idealnie, pełny gaz pierwsze trzy biegi, żadnych drgań. Problem wraca po dłuższej trasie, drganie, wibrowanie w tylnej części auta przy pełnym gazie na pierwszych trzech biegach, szarpanie przy zmianach biegu (trzeba się bardzo ostrożnie obchodzić ze sprzęgłem) przy tym lubi stuknąć coś, jakby się coś rozpinało i zapinało z napędzie.

Co o tym myślicie? Może ktoś miał podobny problem i walczył z tymi napędami w Audi?
Praktycznie została tylko skrzynia i dyfer, podejrzewam torsena ale wiem, że ciężko kupić osobno, raczej całą skrzynie ale zanim wydam kolejne parę tyś zł wole zasięgnąć Waszych opinii ;-)
zalesq
Posty: 9
Rejestracja: 2018-08-10, 09:51
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: zalesq »

A jakiego torsena kupisz, myslisz ze ile bedzie mial nalatane. Aby usuwac kolejne podejrzenia, musialby byc nowy
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Kup dyfer jakiś na podmiane. Wiadomo że nowego to nie kupisz. Albo zregeneruj ten który masz ale sama regeneracja to koszt od 1.5 tys zł jak się kiedyś pytalismy.
Matleniuszek
Posty: 133
Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
Lokalizacja: Bieruń
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Matleniuszek »

Może dwumas kończy żywot? Choć objawy bardzo dziwne :-/
malakh
Posty: 17
Rejestracja: 2015-11-11, 11:06
Lokalizacja: Augustów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: malakh »

Spróbuj dyfer inny postawić
ODPOWIEDZ