MAF - czyli jak moje auto pokłóciło się z przepływomierzem
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
MAF - czyli jak moje auto pokłóciło się z przepływomierzem
Auto: S4 B5 2.7T AZB 2001.
Awaria podczas jazdy, wywaliło błędy:
- 17965 Charge Pressure Control: Positive Deviation
- 16487 MAF Sensor (G70): Signal too High
- 18265 Load Signal: Error Message from ECU
Stało się to podczas przyspieszania, obroty bardzo falują, brak mocy itd.
Co robiłem po kolei:
1. Odpiąłem 2 wtyczki koło przepustnicy, wyjąłem cały trójnik i go sprawdziłem, nie ma uszkodzeń
2. Usunąłem błędy, wyjąłem wtyczkę od przepływomierza
3. Odpaliłem auto (efekt: obroty stabilne, auto przyspiesza równo, na wolnych też chodzi), błędy przy wypiętej przepływce to: 16486 i 18265 (tak wiem, że wywala ten błąd zawsze przy problemach z dolotem)
4. Wyjąłem swoją przepływkę, wyczyściłem i wpiąłem. Efekt: auto OD RAZU GAŚNIE.
5. Kupiłem przepływkę używaną dokładnie ten sam model Hitachi, to samo, auto od razu GAŚNIE
6. Kupiłem przepływkę nową, Hitachi, podpinam - auto od razu gaśnie po odpaleniu.
7. Brak błędów gdy przepływomierz jest wpięty (którykolwiek), a auto nie odpala.
Przepływomierz mój, używany, kupiony nowy to Hitachi o numerach 06C 133 471A.
Co dalej uczynić?
Awaria podczas jazdy, wywaliło błędy:
- 17965 Charge Pressure Control: Positive Deviation
- 16487 MAF Sensor (G70): Signal too High
- 18265 Load Signal: Error Message from ECU
Stało się to podczas przyspieszania, obroty bardzo falują, brak mocy itd.
Co robiłem po kolei:
1. Odpiąłem 2 wtyczki koło przepustnicy, wyjąłem cały trójnik i go sprawdziłem, nie ma uszkodzeń
2. Usunąłem błędy, wyjąłem wtyczkę od przepływomierza
3. Odpaliłem auto (efekt: obroty stabilne, auto przyspiesza równo, na wolnych też chodzi), błędy przy wypiętej przepływce to: 16486 i 18265 (tak wiem, że wywala ten błąd zawsze przy problemach z dolotem)
4. Wyjąłem swoją przepływkę, wyczyściłem i wpiąłem. Efekt: auto OD RAZU GAŚNIE.
5. Kupiłem przepływkę używaną dokładnie ten sam model Hitachi, to samo, auto od razu GAŚNIE
6. Kupiłem przepływkę nową, Hitachi, podpinam - auto od razu gaśnie po odpaleniu.
7. Brak błędów gdy przepływomierz jest wpięty (którykolwiek), a auto nie odpala.
Przepływomierz mój, używany, kupiony nowy to Hitachi o numerach 06C 133 471A.
Co dalej uczynić?
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
To chyba spróbuję ten patent u siebie przetestować, to chyba najlepsza opcja żeby cały dolot zdiagnozować?
http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/Al ... esting.pdf
http://www.vaglinks.com/Docs/Audi/C5/Al ... esting.pdf
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt:
-
Matleniuszek
- Posty: 133
- Rejestracja: 2013-06-01, 17:04
- Lokalizacja: Bieruń
- Płeć:
- Kontakt: