Problem z hamulcami tylnymi

Moderatorzy: buba, Mod-Team

vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

toyota nie ma innego rodzaju prowadnic? Takiego samego jak w fordzie? :P


To tak z jakichś tam obserwacji i małej praktyki...
Zagwozdkę pt nie smarować/smarować/czym smarować zawsze miałem z takimi zaciskami:
http://allegro.pl/zacisk-prawy-przod-fo ... ml#thumb/4
http://allegro.pl/toyota-avensis-97-03- ... 26723.html

Ogólnie w mojej zabawce takie zaciski chodzą bez problemu na sucho, ale także delikatnie liźnięte smarem (już nie pamiętam jakim, ale dość długo się nad tym zastanawiałem).
Natomiast inna strona medalu ejst taka, że fordowski zacisk jest dla idiotów i tam nawet neizbyt trzeba czyścić powierzchnie pod uszczelnieniem - a działa i nie robi scen.

Natomiast tylne zaciski audi (zdjęcie wrzucone na poprzedniej stronie), czy stare mitsubishi (carisma/colt) mają coś w ten deseń:
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-lewy ... 07565.html

Gdzie moją obserwacją z serwisu takich aut był wylewający się smar ;)
W internetach można znaleźć taką broszurkę: http://www.hamulce.net/smary.pdf , w której czytamy:
Przykładowo
smar PFG106 służy do smarowania trzpieni prowadzących
„pływających” zacisków hamulców tarczowych typu
„Colette” Lucas-a (fot.6) i trzpieni prowadzących zacisków
hamulców tarczowych innych fi rm.

Wcześniej też można przeczytać o tym, że powinno się robić czynności i używać chemii przewidzianej przez producenta samochodu lub układu hamulcowego.
A czemu lub? A no nie wiem ;) Ale patrząc na zalecenia serwisowe dot. automatycznych skrzyń biegów w BMW był standardowy zgrzyt, czyli BMW nie przewidywało wymiany oleju w automacie, a ZF (producent skrzyni) jak najbardzieji przewidywał.
Więc wcale bym się nie zdziwił, gdyby podobne rzeczy działy się przy hamulcach ;)

Także ciekawe, co przewiduje audi, co producent zacisku, a co sprawdza się w praktyce :roll:
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Przeciez te prowadnice,samoregulatory od zawsze sie smaruje.Po to maja gumowe oslony,prowadnice musza plynnie pracowac
pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pat »

Panowie bez kłótni :) posmarowałem i złożyłem :) jest pięknie
WojtasTaba
Posty: 341
Rejestracja: 2018-01-30, 16:48
Lokalizacja: Olsztyn
Płeć:
Kontakt:

Post autor: WojtasTaba »

Dokładnie. Niepotrzebna puszka pandory, a i za bardzo brakuje nam wiedzy teoretycznej by konstruktywnie na ten temat dyskutować.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Nikt tu sie nie kłóci przeciez ale to ustrojstwo musi pracowac plynnie i do tego nie potrzeba glebszej wiedzy teoretycznej
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

Smarować, smarować ;-)
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

jaka puszka? przeciez to podstawowe rzeczy jak ktos chce to sam robic, jezeli nie ma z tym stycznosci, to niech zajrzy pod te gumki do polowy grupy vw i w sumie wieli innych, ale te najbardziej bliskie temu forum, z tylu i zobaczy tam kile i mogile, co innego przod gdzie prowadnica chodzi w gumie - tam nie ma co smarowac ale metal o metal bez smarowania :D?

juz mi sie nie chce dawac ludzkiego porowniania


Obrazek

vegetagt, te pierwsze z gumowym prowadzeniem w sumie moga chodzic na sucho albo nawet slizgac sie w teflonowej tulejce miedzy guma a trzpieniem (zaciski z lat 93-98 np polo 3, cordoba) ale i tam smar nie zaszkodzi, najgorsze jest w nich to ze z po 20 latach koroduje metal i zmniejsza srednice gumki przez co prowadnica sie zacina..i wiadomo co sie dzieje, wtedy nawet smarowidla nie pomogą (niektore smary rozpuszczaja gume bla bla.... i takie tam)
pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pat »

ogarnięte ...teraz mogę to z zamkniętymi oczami robić :D
Obrazek
AdrianBit
Posty: 205
Rejestracja: 2017-04-24, 22:27
Lokalizacja: Koszalin
Płeć:
Kontakt:

Post autor: AdrianBit »

Z zamkniętymi oczami widzę że tarcza śmietnik :mrgreen:
s4 b5 avant
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

Nie za dużo tego "cerwonego" ?
pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pat »

AdrianBit pisze:Z zamkniętymi oczami widzę że tarcza śmietnik :mrgreen:
długo stał..kolor lubie..czarny bardziej..
;0 ale to nie ten czas

[ Dodano: 2018-05-09, 16:41 ]
Myślałem,że będzie wesoło....a tu nikt nie chce brać udziału...

https://images81.fotosik.pl/1066/298eaf ... 925med.jpg
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Kurva klocki nawet pomalowales? :mrgreen:
pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pat »

tarcza wyglad jak smietnik, ale działa

[ Dodano: 2018-05-09, 17:03 ]
luk448 pisze:Kurva klocki nawet pomalowales? :mrgreen:
lubie czerwone hamulce :D 7 km więcej ::::D
Awatar użytkownika
MaDmAx
Posty: 702
Rejestracja: 2014-12-31, 19:43
Lokalizacja: Siedlce
Płeć:
Kontakt:

Post autor: MaDmAx »

pat pisze:tarcza wyglad jak smietnik, ale działa

[ Dodano: 2018-05-09, 17:03 ]
luk448 pisze:Kurva klocki nawet pomalowales? :mrgreen:
lubie czerwone hamulce :D 7 km więcej ::::D
https://youtu.be/aEUv53BCJIQ
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

pat, ja rozumiem sam mam u siebie czerwone bo takze lubie ale moim zdaniem popelniles mala zbrodnie.Trzeba bylo psiknac sam zacisk.A nie blaszki,kawalek linki,sprezyne i jeszcze kurva klocek.Dobrze ze zes tarcze chłopie oszczedzil.Serio wyglada to slabo.Tej reszty z tylu czyli sprezynka.blaszki tak nie widac.No ale ten kloczek :-/ slabo.
ODPOWIEDZ