500+ dla S4 B7

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Aż się dziwiłem, że było to w stanie nadmuchać bez EGT w awaryjnym te 0,7 bara :)
Biere wolne od pracy i zamykam się w garażu :mrgreen:
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Z tego co się kiedyś orientowałem to wał pasuje. Trzeba jednak zmienić tłoki. O ile wał jest stosunkowo tani to tłoki już niekoniecznie. Co do dolotu do kolektora to jest to zwykły trójnik z RS4 i dospawane rury alu takiej średnicy jak średnica trójnika. Jeśli chcesz to mogę zmierzyć dokładnie bo wymiaru nie pamiętam.
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

a to to już Ci jeździ czy jeszcze brak czasu ?
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Jeździ bez zderzaka i w awaryjnym (przez czujniki EGT z RS6) :-)
Teraz wstawiłem do lakiernika na konserwację/poprawki bo akurat miał wolny termin i potem jadę do Digitun.
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

mylek pisze:Z tego co się kiedyś orientowałem to wał pasuje. Trzeba jednak zmienić tłoki. O ile wał jest stosunkowo tani to tłoki już niekoniecznie. Co do dolotu do kolektora to jest to zwykły trójnik z RS4 i dospawane rury alu takiej średnicy jak średnica trójnika. Jeśli chcesz to mogę zmierzyć dokładnie bo wymiaru nie pamiętam.

Dlaczego trzeba zmieniać tłoki ? jeśli się nie będzie rozwiercać bloku to nie podejdą?
Nie jest tak że korby trzeba zmieniać bo wykorbienie w wale 3.0 ASN jest większe od 2.7 ?
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Wiadomo zmieniając wał na ten z 3.0 zwiększamy wykorbienie. Dając krótszą korbę bardziej obciążamy tłoki. Widziałem w necie przepisy na strokera (koło 2,9 wychodziło) gdzie ludzie zmieniali tylko wał i korby i podobno działa. Nie doczytałem się ile krótsze korby dawali. Jeśli to 1-2mm (jak np. u mnie) to taka zmiana ma (teoretycznie) niewielkie znaczenie.

Nie wiem ile musi być krótsza korba żeby tłoki nie biły w zawory przy wale z 3.0, ale z jakiegoś powodu każdy z kim rozmawiałem o takim pomyśle mocno odradzał.

Sam taki patent planowałem, ale to już za grube mody jak na pierwszy w życiu złożony silnik :P
Jak ten się (tfu tfu!) rozsypie to następny będzie stroker :P

Co do rozważań na temat stosunku długości korby do długości suwu to tutaj są fajne artykuły wyjaśniające zagadnienie:

http://www.enginebuildermag.com/2016/08 ... od-ratios/
http://victorylibrary.com/mopar/rod-tech-c.htm
VagMajster
Posty: 20
Rejestracja: 2017-11-04, 16:11
Lokalizacja: Poland
Płeć:
Kontakt:

Post autor: VagMajster »

Dziekuje Mylek za odpowiedź. Jesli Tobie nie sprawi kłopotu bardzo bym prosił o zmierzenie otworu. Ja planuje zapakować przepustnice od bmw z silnika 4.4 80mm. Ciekawi mnie powiekszenie komory kolektora ssącego. Co do mojego projektu wygladac to bedzie tak:

Blok od 2.7 AJK
Tłoki -seria
Korby- kute
Pompa oleju - od 2.5 TDI
Głowice - od 2.8 wałek wydechowy od 2.8 i zastanawiam sie nad ssącym ponoć od 2.4 jest ostrzejszy
Kolektory wydechowe - od 2.8
Czujniki EGT - rozumiem że jeśli nie zastosuje ich o wiekszych temperaturach
to o wiekszych mocach nie mam co pomarzyc? Zauwazylem ze jest duza zaleznosc
temp. spalin do mocy.
Turbo - zastanawiam sie nad chinami gt30 lub gt35 ktoś jakieś niemiłe doświadczenia :)?
Zawory - DV na strone zimna WG na strone gorąca nie wiem czy 44 mm starczy
Cewki - ? no właśnie wystarczy tylko przelutować wtyczki i kupic od silnika 2.4 BDV ?
Panewki oraz pierscienie - tutaj jest do Ciebie pytnnie jakiej firmy zalozyles wiadomo lepiej
zalozyc sprawdzonej firmy
Uszczelka pod glowica - tez dla mnie ciekawostka co wy tam pakujecie

Ogolnie projekt bedzie na pojedynczym Turbo a bo taki kaprys mam :) Tloki wytrzymuja do 600 konia a potem mozna rozne cuda zobaczyc. Widzialem żeby blok nie pekał stosują takie wzmocnienie na spód bloku no i sprawa oczywista automatycznie by sie przydał dłuzszy łańcuszek od pompy oleju.
Wiem że całośc brzmi jak fantastyka ale tak bedzie tymbardziej ze silnik kompletny 2.7 AJK przyjołem w rozliczeniu za pewna prace po nieudolnej naprawie głowicy poprzednika :) dla własiciciela to byl zlom a dla mnie zloto :) tak więc bralem fanty.
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

kolektory wydechowe od 2.8 ?
VagMajster
Posty: 20
Rejestracja: 2017-11-04, 16:11
Lokalizacja: Poland
Płeć:
Kontakt:

Post autor: VagMajster »

Tak od wolnossacego 2.8 30v uzywany w projektach USA :)

http://www.audizine.com/forum/showthrea ... Turbo-Swap

tutaj jest to pieknie pokazane :)
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

VagMajster pisze:Dziekuje Mylek za odpowiedź. Jesli Tobie nie sprawi kłopotu bardzo bym prosił o zmierzenie otworu. Ja planuje zapakować przepustnice od bmw z silnika 4.4 80mm. Ciekawi mnie powiekszenie komory kolektora ssącego. Co do mojego projektu wygladac to bedzie tak:

Blok od 2.7 AJK
Tłoki -seria
Korby- kute
Pompa oleju - od 2.5 TDI
Głowice - od 2.8 wałek wydechowy od 2.8 i zastanawiam sie nad ssącym ponoć od 2.4 jest ostrzejszy
Kolektory wydechowe - od 2.8
Czujniki EGT - rozumiem że jeśli nie zastosuje ich o wiekszych temperaturach
to o wiekszych mocach nie mam co pomarzyc? Zauwazylem ze jest duza zaleznosc
temp. spalin do mocy.
Turbo - zastanawiam sie nad chinami gt30 lub gt35 ktoś jakieś niemiłe doświadczenia :)?
Zawory - DV na strone zimna WG na strone gorąca nie wiem czy 44 mm starczy
Cewki - ? no właśnie wystarczy tylko przelutować wtyczki i kupic od silnika 2.4 BDV ?
Panewki oraz pierscienie - tutaj jest do Ciebie pytnnie jakiej firmy zalozyles wiadomo lepiej
zalozyc sprawdzonej firmy
Uszczelka pod glowica - tez dla mnie ciekawostka co wy tam pakujecie

Ogolnie projekt bedzie na pojedynczym Turbo a bo taki kaprys mam :) Tloki wytrzymuja do 600 konia a potem mozna rozne cuda zobaczyc. Widzialem żeby blok nie pekał stosują takie wzmocnienie na spód bloku no i sprawa oczywista automatycznie by sie przydał dłuzszy łańcuszek od pompy oleju.
Wiem że całośc brzmi jak fantastyka ale tak bedzie tymbardziej ze silnik kompletny 2.7 AJK przyjołem w rozliczeniu za pewna prace po nieudolnej naprawie głowicy poprzednika :) dla własiciciela to byl zlom a dla mnie zloto :) tak więc bralem fanty.
Mogę zmierzyć średnicę rurek dochodzących do trójnika jakoś w przyszłym tygodniu jak odbiorę auto od lakiernika. Przypomnij się na PW koło środy. Wydaje mi się, że przepustnica 80mm będzie mocno na styk (o ile w ogóle się pomieści) i nie ma ogólnie potrzeby dawać takie bydle. U mnie jest 75mm taka jak w RS4/R32 i po podniesieniu ssącego o 6mm wchodzi na styk tj. ledwo się mija z pompą wspomagania i bagnetem.

Głowice obojętnie czy 2,4 czy 2,8. Różnią się tylko wałkami. Ja mam akurat z 2,4. EGT z RS6 to tylko gadżet mający na celu pokazywanie temperatury od 100 stopni zamiast 945 jak standardowo mają sterowniki od 2,7.

Cewki mam te już ze zintegrowanymi modułami zapłonowymi. Leżały mi takie od 4.2 BBK. Przeróbka jest prosta. Tu jest łopatologiczny opis:
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... Coil-packs

Panewki i pierścienie mam Kolbenschmidt i Mahle. Nie ma to większego znaczenia. Wszystko z tej półki cenowej będzie dobre. Uszczelkę mam zwykłą od 2,7.


[ Dodano: 2018-02-11, 08:43 ]
Auto pojechało do Digitun (rozwalając wcześniej jeszcze dwie chłodnice oleju) i niestety wróciło bez efektu. Najpierw problem z ECU a finalnie z jednym nastawnikiem od zmiennych faz.

Nastawnik na szczęście udało się opanować bez zwalania rozrządu.

Z racji tego że zbliżały się święta i trochę wolnego czasu wziąłem się za zawieszenie z tyłu. Był już ostatni dzwonek bo się amory powylewały.

Obrazek

Poszedł odnowiony wózek zawieszenia, wszystkie nowe tuleje, nowe śruby i Bilstein-y B8.
Przy okazji jakieś poprawki konserwacji, olej w dyfrze.

Przednie lampy po regeneracji świeciły całkiem dobrze, jednak z nastaniem jesieni zaczęły parować. Wjechały w związku z tym nowe bixenony skrętne. Z nowymi palnikami Osrama przepaść w świeceniu.

Obrazek


Na koniec zostawiłem sobie problem falowania na wolnych obrotach i kosmicznego spalania (~30l). Digitun stwierdził, że "coś jest zepsute i to nie mapa". Podejrzenie padło na ciśnienie paliwa. Jakież było moje zdziwienie gdy po podłączeniu manometru zobaczyłem 8,5 bara :D Winne okazało się błędne podłączenie powrotu paliwa i w zasadzie nie miało powrotu do baku. Co ciekawe jeździłem na tak podłączonym paliwie z pół roku na poprzednim silniku i nie falowało. Tutaj jednak na wolnych już brakowało zakresu korekcji na sondzie lambda (duże wtryski).

Gdy już wszystko zostało opanowane coś zaczęło się tłuc. Obstawiałem sprzęgło, ale wyszło coś innego przy wymianie pompy wspomagania (BTW. ostatnia regenerowana rzecz, która również okazała się do wyrzucenia).

Obrazek


Trzymało się na dwóch śrubach. Resztę ścięło. Musiałem za którymś razem niedokręcić :( Udało się wykręcić stare śruby bez zdejmowania pasa, nowe koło i gra :)

Jak znów się coś nie wysra to może w przyszłym tygodniu auto znów zagości w Digitun na strojeniu :)
imhotet
Posty: 391
Rejestracja: 2016-04-15, 21:49
Lokalizacja: Strzegom
Płeć:
Kontakt:

Post autor: imhotet »

jakie miałes kolejne przygody z chłodnicami oleju ?
co do pompy ja po przejrzeniu zamienników i zakładów regeneracji wziałem od sida nówke z aso.. juz 3 raz regeneruje magiel (poprawiają) wiec dość tego dziadostwa ;)
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Rozszczelniły się dwie kolejne. Teraz zrobiłem pancerną z Chłodnicpolu. Póki co trzyma.
Pomp wspomagania miałem w sumie ze 4. Dopiero któraś tam używka działa dobrze.
Heniek22
Posty: 47
Rejestracja: 2017-02-28, 21:57
Lokalizacja: Bielsko
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Heniek22 »

gdzie kupowałeś nowe bixenony skrętne ?
Awatar użytkownika
mylek
Posty: 227
Rejestracja: 2014-11-12, 16:37
Lokalizacja: Kłaj
Kontakt:

Post autor: mylek »

Kupiłem w sklepie moto.

Wskazówka:
Zamawiasz Magnetti Marelli bo oni robili na pierwszy montaż i przychodzi normalne AL jak OEM. Cena po rabatach 1200 brutto za sztukę. Z nowymi palnikami Osrama świecą super i jestem zadowolony.

Jak chcesz takie bixenony to mam jeszcze parę za 1200zł komplet po regeneracji.

A przy okazji ciąg dalszy przygód z olejem :)

Na 99% winna okazała się pompa oleju z 2.5TDI nad którą się tak spuszczałem że daje duże ciśnienie. Po ostatniej akcji tj. rozerwało mi metalową obudowę filtra oleju :shock: pobiegłem po nową seryjną pompę do ASO. Ciśnienie na zegarze nieco spadło, ale przede wszystkim już nie faluje tak jak na tej pompie z 2,5TDI. Na zegarze nie pokazywało więcej jak 5 bar, ale ciśnienie jest mierzone już za filtrem i chłodnicą.

Najprawdopodobniej przyczyzną jest ogólna pytowatość tych pomp z 2.5TDI tj. nie nadają się do 2.7t. Skoki ciśnienia tłumione w dużej mierze przez filtr oleju i były najprawdopodobniej spowodowane źle pracującym zaworem w pompie oleju (choć pompa była nowa z ASO).

Póki co zrobiłem z 500km na seryjnej pompie i wszystko gra :)

Zrobię jeszcze 500km i oficjalnie odszczekuję wszystko złe co powiedziałem na chińskie chłodnice oleju :)
Awatar użytkownika
Papol
Posty: 1817
Rejestracja: 2011-12-04, 11:31
Lokalizacja: IRL
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Papol »

Na serii pompie oleju lataja 800 + wiec noe ma sensu kombinowania
ODPOWIEDZ