Problem z hamulcami tylnymi

Moderatorzy: buba, Mod-Team

pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Problem z hamulcami tylnymi

Post autor: pat »

Witajcie. Po przekopaniu forum nie znalazłem niestety odpowiedzi na mój problem więc może dacie radę coś pomóc jak w temacie. Zaczęło się od wycieków , najpierw prawy tył przy kole plama codziennie..uzupełniałem płyn i czekałem na wizytę u mechanika. Niestety problemy zdrowotne (córeczka z zapaleniem płuc w szpitalu trzy tygodnie) zupełnie pokrzyżowało plany. Płyn zleciał zupełnie (pod lewym kołem też kapu kap...i w końcu hamulce padły zupełnie..pedał w podłodze i zero hamowania jedynie ręczny łapał troszku ...Szukałem w necie zacisków hamulcowych do mojej eski. jednak te znalezione zupełnie inaczej wyglądały od moich. Zrobiłem foty i pytanie do was czy te, które mam na autku to ori czy mam jakieś inne założone bo różnią sie wyglądem od tych które znalazłem w necie? Z drugiej strony nie wiem tak do końca czy to zaciski się skończyły czy przyczyna leży gdzieś indziej? pomóżcie :-(

zaraz wstawię fotki
Obrazek

Obrazek

Obrazek

to prawa strona

a to lewa>
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-12-08, 13:12 przez pat, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

przedlift jest inny polift jest inny
pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pat »

buba rocznik i buda wskazuje na przedlift...ale nie wiem czy ktoś nie grzebał czegoś przy nich

poza tym nie wiem czy to tak ma być że oznaczenia mają inne prawy 8L05 i przy znaczku audi 4061(l)/8 , a lewy 8K28 i przy znaczku audi 4060 ?? czy to różnica między pr a le?? nie znam się dlatego piszę. Nie chce kupić kupy i odsyłać później..
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

99 to najgorszy rocznik bo może być i półlift.

Zaciski wyglądają na polftowe. Przedliftowe chyba takie były:

Obrazek
pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pat »

No właśnie tego typu widziałem w ogłoszeniach na necie
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-vw-p ... 109fce754d

tylko ze wyskoczył jako a4 b5 a nie eska
no i dobrze ze zdjąłem kółka bo okazało się że mam inne..

i jeszcze takie bardzo podobne do tych co mam http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-audi ... ml#thumb/1

https://www.olx.pl/oferta/zacisk-hamulc ... 64313ce3e4
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

To zaciski z polifta.Juz malo co ich zostalo.Ja ostatnio sciagalem z DE dla siebie.Niestety sa aluminiowe i albo je po kilku latach mega ciezko ruszyc albo wyrabia sie gwint w wezyku lub odpowietrzniku.Pol biedy jak da sie to nagwintowac.Zaciski z a4 b5 sa inne niz w s4 b5.Inna budowa i srednica tloczka z tego co kojarze.Wyciagaj je,wyczysc i zobacz skad cieknie.Moze to z wezyka.Jak chcesz kpl zaciskow na tyl to pw do RRyb.Ma set na sell.
pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pat »

luk448 czy na pewno aluminiowe? a nie żeliwne?? są pordzewiałe jak widać na fotach a aluminium nie rdzewieje tylko się utlenia
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Ja osobiście jak bym miał taką sytuację to bym je zdjął i zobaczył czy cieknie z gumek przy tłoczku, jeśli tak to bym oczyścił ( opcjonalnie dał do wypiaskowania) zamontował nowe gumki i powinno to latać.
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

pat, nie pamietam po nr ale np moje byly napewno aluminiowe.A auto mam z 99r. tzw polpolift.Albo kupic nowe albo oddac do regeneracji.Mozna samemu ale ciezko zdjac jest jeden seger/zeger czy jak tam sie to pisze.Jesli tloczki sa bez wzerow to wystarczy kupic zestaw naprawczy.
Awatar użytkownika
atom1
Posty: 351
Rejestracja: 2015-04-19, 10:25
Lokalizacja: podlasie
Płeć:
Kontakt:

Post autor: atom1 »

zaciski sa zeliwne (moja 99 i ma alu) i to akurat dobrze bo ani nie gnije w nich gwint od odpowietrznika ani nie puchną tak szybko jak alu, o ile dzwignia recznego sie rusza to warto je regenerowac

Tloczek i gumki sa ogolnie dostepne, jak reczny stoi to mozliwe ze juz tak uroslo ze po wyszyczeniu zostanie spory luz i nowe gumki nic nie dadza bo zeszcza sie od tylu wtedy rozwiercanie napawanie itp- trzeba juz odsylac do kogos ogarnietego

zacznij od tego zeby je umyc jakims czyscikiem w spreju i sprawdz skad leci
pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pat »

atom1 pisze:zaciski sa zeliwne (moja 99 i ma alu) i to akurat dobrze bo ani nie gnije w nich gwint od odpowietrznika ani nie puchną tak szybko jak alu, o ile dzwignia recznego sie rusza to warto je regenerowac

Tloczek i gumki sa ogolnie dostepne, jak reczny stoi to mozliwe ze juz tak uroslo ze po wyszyczeniu zostanie spory luz i nowe gumki nic nie dadza bo zeszcza sie od tylu wtedy rozwiercanie napawanie itp- trzeba juz odsylac do kogos ogarnietego

zacznij od tego zeby je umyc jakims czyscikiem w spreju i sprawdz skad leci
Tu jest właśnie pies pogrzebany...płyn zleciał zupełnie i jak nalałem do zbiorniczka to nic nie schodzi w układ tylko stoi poziom..może trzeba dłużej poczekać jeszcze sprawdze...szpraj :-D kupiłem do czyszczenia dzisiaj ładna pogoda u nas to podziałam jak tylko płyn zacznie ruszać w obieg.
A ręczny normalnie łapie na tym samym poziomie ,jak pedał wpadł w podłogę to dałem radę jeszcze "normalnie" wrócić do domu z apteki :)
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Oczysc zaciski i przewody szmata zeby byly w miare czyste i suche.Uzupelnij plyn do poziomu max i pompuj pedalem.Przejedz autem kawalek do przodu,do tylu,pohamuj.Jesli gdzies spierdala plyn to bedziesz to widzial.Albo ucieka z wezyka bo jest gumowy,stary i nieszczelny albo z samego zacisku-uszkodzona gumka na tloczku,albo gdzies na gwincie przy wezyku lub odpowietrzniku.Ciesz sie jesli faktycznie masz zaciski zeliwne-duzo latwiejsze w naprawie czyli w gwintowaniu otworow.Duzej filozofii tam nie trzeba zeby to ogarnac wiec poradzisz Sobie
Do wezykow powinienes miec specjalny klucz -brak jednej scianki zeby go mozna bylo nalozyc na srube przez wezyk.Mozna to zrobic i zwyklym plaskim ale uwazaj zeby Ci sie nie omsknał bo kilka razy i zniszczysz leb sruby, a jak wiadomo zapewnie byly dawno odkrecane.
pat
Posty: 29
Rejestracja: 2017-09-26, 17:27
Lokalizacja: Lipno
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pat »

Dzięki luk448 :) idę powalczyć

[ Dodano: 2017-12-09, 15:12 ]
No i lipa :-| próbowałem pojeździć.. podpompować raz drugi trzeci piąty dziesiąty i nic. Płyn w zbiorniczku stoi jak zaklęty na tym samym poziomie i jak na złość nic nie kapie :cry:
Wcześniej to jeszcze przy podłodze trochę łapał hamulec, ale teraz już wogóle ziro null auto płynie.. tylko ręczny normalnie tak jak był tak jest
Awatar użytkownika
Wojt3q
Posty: 794
Rejestracja: 2014-01-14, 17:00
Lokalizacja: z Garażu
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Wojt3q »

a odpowietrzałes caly układ hamulcowy po nalaniu płynu ? jak poszlo powietrze w uklad przez pompe abs to musisz porzadnie odpowietrzyv uklad i dopiero sprawdzac
luk448
Posty: 2624
Rejestracja: 2011-07-25, 03:46
Lokalizacja: Stolica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: luk448 »

Pewnie zapowietrzone jak Wojtek napisal.
ODPOWIEDZ