Źle ustawiony rozrząd?
Po zakupie auta wymieniłam (znaczy mechanik) rozrząd, oleje, świece itd., a w VAG-u w grupie 093 pojawiło się -9,-9 i terkotanie przy odpalaniu zimnego auta. Mechanik twierdzi, że rozrząd złożony na pewno dobrze, a terkotanie to wina nastawników. Zmieniłam olej z zalanego przez niego Mobila 1 5w50 na AMS 5w40 i terkotania już nie ma, ale -9,-9 (na wolnych obrotach) na VAG-u zostało - mechanik dalej twierdzi, że z rozrządem wszystko ok, bo składał wałki na blokady, główny wał na znaki, a na pewno napinacze po mału mają dość, więc wzięłam VAG-a w rękę i ogień:
Log (0 - 090,093)
Kolejne niecałe 30tkm. i wysypał się jeden katalizator (została 1/4 wkładu w katalizatorze od strony pasażera, drugi jak nowy) - wymieniłam na Magnaflow 200cpsi. Pojechałam teraz sprzedać stare na co Pan do mnie: "Sprawdzi sobie pani rozrząd, bo bardzo częstą przyczyną tak mocnego wypalenia katalizatora jest jego złe ustawienie".
I teraz - czy jest faktycznie za duży rozjazd na rozrządzie, czy to te nieszczęsne nastawniki, czy jest w miarę i można olać temat ?? Nikt w mojej okolicy (Łęczna/Lublin/Puławy) nie chce się podjąć ponownego ustawienia
Log (0 - 090,093)
Kolejne niecałe 30tkm. i wysypał się jeden katalizator (została 1/4 wkładu w katalizatorze od strony pasażera, drugi jak nowy) - wymieniłam na Magnaflow 200cpsi. Pojechałam teraz sprzedać stare na co Pan do mnie: "Sprawdzi sobie pani rozrząd, bo bardzo częstą przyczyną tak mocnego wypalenia katalizatora jest jego złe ustawienie".
I teraz - czy jest faktycznie za duży rozjazd na rozrządzie, czy to te nieszczęsne nastawniki, czy jest w miarę i można olać temat ?? Nikt w mojej okolicy (Łęczna/Lublin/Puławy) nie chce się podjąć ponownego ustawienia
Z tego co pamietam to na kanale 93 to max jest 4 na plusie lub 4 na minusie. I niemozebyc roznica za duza miedzy nimi. Mozebyc tak ze masz lancuszek wyciagniety. A sam rozrzad mozebyc dobrze ustawiony. Albo fazatory maja juz dosc.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Zobacz poprostu, czy nie wyrzeźbił Ci dekla od spodu bo tak się czasami dzieje.Mania pisze:Czyli tak do końca nie wiadomo co jest nie takJest jakaś możliwość sprawdzenia nastawnika po wyciagnięciu go z silnika ? Łańcuch idzie zmierzyć, a nastawnik ? I jeszcze jedno pytanie. Po podniesieniu dekla łańcuch jest częściowo "na wierzchu". Jaka jest nominalna długość ogniwa ?
Ja nie mam pojęcia, dlatego tutaj pytamnosb pisze:nie wiem na ile musialby sie wyciagnac lancuch zeby takie wartosci walic :)
Myślałam, że zdjęcie dekli to chwila momentskalarx pisze:Zobacz poprostu, czy nie wyrzeźbił Ci dekla od spodu bo tak się czasami dzieje.
Przy okazji zrobiłam statyczny 093 i pokazało -9, -10 czyli przez 30tkm przestawiło się o 1.
Odgrzeje kotleta. Mogę sprawdzić ustawienie rozrządu bez odpalania silnika? Miałem wypadek i ciekawy jestem czy silnik się jeszcze do czegoś nadaje, ale nie mogę go odpalić i stąd moje pytanie czy dam radę sprawdzić ustawienie rozrządu po samym przekręceniu kluczyka na zapłon?
Sprawdzanie szczelności układu podciśnienia (PW)

